Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونس صحرارو، مسئول دفتر بچه‌های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری تئاتر بچه‌ها مسجد از 17 الی 19 مرداد ماه در قزوین، اظهار کرد: در این جشنواره در مجموع 12 اثر از استان‌های هرمزگان، بوشهر، قزوین، اصفهان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، مازندران، اردبیل، گلستان، آذربایجان شرقی و کردستان به بخش پایانی راه پیدا کرده‌اند که در این بین کردستان با 2 اثر فانوس و پمپ بیشترین اثر راه یافته به بخش پایانی را از آن خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که خود کارگردانی نمایش پمپ را برعهده داشته است، افزود: متن این نمایش متعلق به هنرمند ارجمند سیروس همتی بوده که در آن محمدتقی حیدری و بهزاد قربانی بازیگری آن را برعهده داشته است.
صحرارو بیان کرد: «پمپ» داستان دزدی است که از یک مسجدپمپ کولر را می دزد و توسط یک مامور انتظامی دستگیر می‌شود و متولی مسجد در تلاش است مامور را آگاه سازد که او دزد نیست؛ این نمایش پنج‌شنبه 18مرداد ماه 97 ساعت 21:30 در مسجد فاطمه زهرا (س) قزوین به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با اعلام اینکه متن فانوس را امیر زاوش به رشته تحریر در آورده و محمد تقی حیدری کارگردانی آن را برعهده داشته است، عنوان کرد: داستان چند نوجوان در یک مسجد است که متوجه می شوند که فانوس گرانقیمت مسجد گم شده است و به یکی از دوستان خود مظنون می‌شوند و توسط متولی مسجد قضیه حل می‌شود.
مسئول دفتر بچه‌های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان افزود: این نمایش در روز چهارشنبه 17 مرداد ماه 97 و از ساعت 21:30 در مسجد ولایت قزوین با بازی هنرمندان محمد ابراهیم کریمی، محمد رضایی، مهدی صحرارو و سبحان درویشی به اجرای عمومی گذاشته می‌شود.
وی بیان کرد: گروه بچه‌های مسجد استان کردستان در راستای سیاست‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به عنوان سومین دفتر بچه‌های مسجد در شهریور ماه 95 در قروه افتتاح شد و از آن زمان تاکنون علاوه بر تولید چندین اثر نمایشی و اجرا در مساجد سطح استان، در جشنواره های مختلف گروه بچه های مسجد در سطح کشور از جمله تهران و بندعباس نیز حضور داشته است.
صحرارو یادآور شد: در تلاشیم تا بتوانیم فعالیت‌های این گروه را در سطح استان با شناسایی افراد مستعد و تشکیل گروه‌های تئاتری از اعضای جوان مساجد گسترش دهیم و نسبت به بسط و توسعه هنر دینی و مردمی اقدام لازم را صورت دهیم.
لازم به ذکر است؛ مراسم پایانی و اختتامیه این جشنواره ساعت 18 روز جمعه 19 مرداد ماه 97 در شبستان امیر المؤمنین (ع) مسجد النبی(ص) قزوین برگزار می شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی بچه های مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کردستان همزمان با سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان و اساتید بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید تجمع کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری