Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@09:17:38 GMT

اختلالات خواب را با این روش‌های علمی رفع کنید

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۶۸۵۸

اختلالات خواب را با این روش‌های علمی رفع کنید

بسیاری از مردم برای خوابیدن دچار مشکل بوده و زمانی که پس از مدت‌ها تلاش به خواب فرو می‌روند، در نیمه‌شب مجدداً از خواب بیدار شده و پس از تلاش بیهوده برای خوابیدن، خود را با کار‌هایی همچون کتاب خواندن و تماشای تلویزیون سرگرم می‌کنند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بسیاری از افراد پیش از خوابیدن مجبور هستند ساعت‌ها دراز کشیده و در بستر خود به فکر کردن می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شما هم جز این گروه از افراد هستید، به شما روش‌هایی علمی پیشنهاد می‌کنیم که قطعاً برای خوابیدن مفید بوده و می‌تواند خوابی آسان و راحت به ارمغان آورد.

به باور متخصصان، خواب مناسب شبانه، نکته کلیدی برای زندگی سالم و فعال به شمار می‌رود. با داشتن خوابی مناسب در شب، در طول روز شما کسل و بی‌حوصله نبوده و به‌آسانی قادر به ایفای نقش مفید خود در جامعه و خانواده خواهید بود. از سوی دیگر مطالعات پزشکان نشان می‌دهد که اختلالات خواب یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد مشکلاتی، چون افسردگی، بر هم خوردن توازن هورمون‌ها و بسیاری از بیماری‌های مزمن همچون دیابت، بیماری‌های قلبی و ... می‌شود. در این یادداشت به معرفی چهار روش علمی می‌پردازیم که به شما برای داشتن خوابی آسان‌تر کمک می‌کند:

شب مانی در طبیعت را تجربه کنید: برای تنظیم ریتم طبیعی بدن و خواب شب و روز، خوابیدن در طبیعت و به‌دوراز تمدن، گزینه‌ای بسیار عالی به شمار می‌رود. خواب در بیشه‌زار می‌تواند شمارا غرق در طبیعت کرده و ساعت داخلی بدنتان را با طلوع و غروب خورشید هماهنگ کند. این موضوع به دلیل وجود تطبیق طبیعی بدن شما با نور خورشید بوده و ساعت بدن انسان به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که نسبت به نور خورشید، واکنش نشان می‌دهد.

ساعت و زنگ اخطار بیدار شدن را برای مدتی فراموش کنید: برای تنظیم دوباره ساعت طبیعی بدن خود، چند روزی ساعت و گوشی موبایل خود را برای بیدار شدن تنظیم نکرده و به خود این اجازه را بدهید که با آرامش و آسایش بخوابید. اگر به‌طور متناوب ساعت را در طول شب چک کنید، دچار استرس شده و خواب راحتی نخواهید داشت.

برای دقایقی در طول شبانه‌روز وارونه شوید: به گفته کارشناسان، نوعی روش طبیعی و ورزش با نام headstand وجود دارد که شما سر خود را پائین قرار داده و پا‌ها را به سمت بالا نگه‌داشته و به‌صورت قائم به دیوار تکیه می‌دهید. در این حالت، دست‌ها خم‌شده و روی زمین قرارگرفته و به تعادل شما کمک می‌کنند. این روش می‌تواند به شما برای داشتن خوابی راحت، کمک کند. به یاد داشته باشید که برای انجام این کار، حتماً از دیگران کمک گرفته و به خود آسیب نزنید. انجام این حرکت می‌تواند خوابی آرام برایتان به ارمغان بیاورد.

خود را در فضایی متفاوت تصور کنید: اگر در بستر خود دچار آشفتگی بوده و دائماً از این پهلو به آن پهلو می‌چرخید، کمی به ذهن خود استراحت داده و خود را در فضایی دیگر تصور کنید. برای نمونه در ذهن خود تجسم کنید که در یک ساحل آرام قدم می‌زنید. این کار می‌تواند آرامش روحی برایتان به ارمغان آورده و ذهنتان را شاد کرده و اجازه دهد تا بخوابید.

منبع: سیناپرس

انتهای پیام/4001

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

بدن افراد سوخت‌وساز و ترشح بعضی از هورمون‌ها را متناسب با محرک‌های خارجی، مانند نور و دما، تغییر می‌دهد. خواب آلودگی بهاری نوعی عکس‌العمل بدن انسان به تغییراتی است که در طبیعت رخ می‌دهد.

افزایش طول مدت روز و روشنایی در فصل بهار خواب آلودگی و کاهش تمرکز بسیاری از افراد را به وجود می‌آورد. محققان معتقد هستند در فصل بهار ساعت بیولوژیکی بدن افراد که با ساعت‌های طولانی شب تنظیم شده است نمی‌تواند با طولانی‌شدن روز هماهنگ شود و انرژی آن به‌سرعت تحلیل می‌رود؛ بنابراین افراد به اختلالات خواب ازجمله پرخوابی مبتلا می‌شوند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ | چه کسانی نباید با جوراب بخوابند؟
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری