Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@16:22:38 GMT

طرح برگزاری تجمعات در دستور قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۸۵۱۰

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تصویب طرح دو فوریتی برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها را در شرایط فعلی و با اعتراضات موجود به وضعیت اقتصادی بسیار مهم خواند و گفت: در شرایطی که قانون اساسی تجمعات را به رسمیت شناخته است عمل به قانون امری ضروری است. آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام احمد مازنی در گفت‌وگو با ایسنا درباره لزوم حضور مسئولان در بین تجمع‌کنندگان به وضعیت اقتصادی، گفت: فکر نمی‌کنم حضور مسئولان بتواند پاسخگوی اعتراضات مردم باشد چون در وهله اول باید مشخص شود که چه کسی و یا گروهی فراخوان برگزاری تجمع را داده و چه کسانی به آن فراخوان پاسخ دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: طبق اصل ۲۷ قانون اساسی، مردم با رعایت دو شرط مجاز به راهپیمایی هستند اول اینکه مسلح نبوده و دوم اینکه تجمع مخل مبانی اسلام نباشد، این اصل قانون وجود دارد اما مسئولان آن را به رسمیت نمی‌شناسند و شاهد عمل به قانون نیستیم. قطعا در این وضعیت برگزاری تجمع دردی از مردم را دوا نکرده و حضور مسئولان در این تجمعات هم مشکلی را حل نمی‌کند.
وی با اشاره به گذشت بیش از چهار ماه از ارائه طرح دو فوریتی برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها به هیات رییسه مجلس، گفت: با توجه به شرایط اخیر لازم است هیات رییسه هر چه سریعتر این طرح را در جهت اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار دهد، طرحی که نتیجه آن مسئولیت‌پذیری تجمع‌کنندگان، دولت، نیروی امنیتی و پلیس خواهد بود. اینکه آزادی بیان و آزادی پس از بیان تامین شود نه اینکه شاهد تجمع‌هایی باشیم که مشخص نیست از کجا فراخوان داده شده و چه کسانی به آن پاسخ می‌دهند.
مازنی به جزئیات این طرح اشاره و اظهار کرد: ما بعد از حوادث دی ماه این طرح را در چهار فصل تهیه کردیم، فصولی که شامل کلیات، وظایف مردم و مسئولان در تجمعات و تخلفات احتمالی است.
نماینده مردم تهران با ارائه مثالی، گفت: اگر کارگران یک کارخانه و یا جامعه هدفی همچون بنیاد شهید و افراد تحت پوشش یک وزارتخانه و سازمان حتی بدون مجوز اقدام به برگزاری تجمعی کنند طبیعتا مسئول آن دستگاه باید پاسخگو باشد و نمایندگان آن سازمان باید نسبت به حل مشکلات اقدام کنند. نمونه آن را درباره کامیون‌داران دیدیم که وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکلات وارد شد. در این بین برخی تجمعات همچون تجمعات اخیر مشخص نیست که منشاء آن کجاست و چه کسانی در آن حضور پیدا می‌کنند.
وی افزود: در این تجمعات شاهد سر دادن شعارهای ساختارشکنانه و آشوب‌گرایانه هستیم، همچنین به فضاهای مذهبی و مقدس تعرض می‌شود. طبیعتا کسی که به گرانی معترض است دیگر به مسجد و حوزه علمیه حمله نمی‌کند و یا جایی را آتش نمی‌زند، این کارها همه هنجارشکنی است.
مازنی در عین حال با تحسین اقدام اخیر فرمانده سپاه خراسان برای حضور در بین تجمع‌کنندگان مشهد، گفت: ایشان وارد جمعی عصبانی شد و سعی کرد به آنها توضیح دهد، کار شجاعانه‌ای انجام داد که قابل تحسین است اما ما باید به دنبال پیاده‌سازی اصل ۲۷ قانون اساسی باشیم.
رییس کمیسیون فرهنگی درباره اینکه چرا تاکنون این طرح در مجلس بررسی نشده است، گفت: دلیل آن بیشتر به مصلحت‌اندیشی‌ها بر می‌گردد که در طول چهل سال گذشته داشته‌ایم. اگر این طرح تبدیل به قانون شود شاهد تجمعات قانونی،‌ منضبط، دارای هدف مشخص و حتی پلاکاردها و شعارهای معینی هستیم که اگر غیر از آن روال اتفاق افتد باید تجمع‌کنندگان پاسخگو باشند. ممکن است ادامه وضعیت فعلی ما را به جایی برساند که حتی تخریب کردن مکان‌های مختلف توسط عده‌ای برایمان عادی شود.
مازنی تاکید کرد: اکنون به دلیل ملاحظات و مصلحت‌اندیشی‌ها وارد شرایطی شدیم که نه می‌دانیم تجمع از کجا نشات می‌گیرد و نه مردمی که می‌خواهند به تجمع‌کنندگان بپیوندند نمی‌دانند که می‌خواهند چکار کنند. اگر همه چیز قانونی بود این اتفاقات رخ نمی‌داد کما اینکه اکنون هم دیر نشده است.

کد خبر: ۵۳۸۵۱۳ تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

منبع: آفتاب

کلیدواژه: احمد مازنی تجمعات اعتراضی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی هیأت فوتبال استان تهران، به دنبال حواشی رخ داده در جریان بازی تیم‌های اتحاد ستارگان و آرمان آفرینان از لیگ دو فوتبال تهران و ضرب و شتم داور مسابقه و عوامل برگزاری، کمیته انضباطی هیأت فوتبال استان تهران به دستور میرشاد ماجدی به طور ویژه تشکیل جلسه داد و درنهایت این نشست منجر به صدور حکم موقت علیه خاطیان این مسابقه شد.

قرار است بعد از بررسی‌های دقیق آرای قطعی انضباطی متخلفان اعلام شود.

متن دستور موقت هیأت فوتبال استان تهران به شرح ذیل می‌باشد:
در مسابقه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ بین تیم‌های آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان در رده سنی دسته دوم جوانان با عنایت به گزارش مقامات رسمی مسابقه بازی، فیلم و عکس‌های وقایع بازی و سایر ادله و اطلاعات موجود، با توجه به اینکه نامبردگان در ذیل این دستور قضائی از جمله متهمین ارتکاب اقدامات خشونت بار غیر ورزشی و مغایر مبانی اخلاقی موضوع تخلفات انضباطی هستند، بدین وسیله در راستای حفظ انضباط و رعایت سلامت ورزشی، مقابله با رفتارهای هنجارشکنانه و موهن در جریان برگزاری مسابقات، صیانت از حقوق و جایگاه مقامات رسمی برگزاری مسابقات از جمله تیم داوری و جلوگیری از پیامدهای ناگوار و جبران ناپذیر، مستند به ماده ۱۰۰ آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، دستور موقت احتیاطی مبنی بر توقف فوری و ممانعت از هر گونه فعالیت در حوزه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و همچنین عدم اجازه ورود نامبردگان به ورزشگاه‌ها عجالتاً نسبت به افراد یاد شده تا رسیدگی به اتهامات ایشان و صدور رأی تا اطلاع ثانوی صادر می‌گردد:

۱. آقای میثم سهیل پور (سرمربی تیم اتحاد ستارگان)
۲. آقای میلاد منصوری (سرپرست تیم اتحاد ستارگان)
۳. آقای محمدحسین امیری (بازیکن شماره ۶۶ تیم اتحاد ستارگان)
۴. آقای امیرحسین وحیدی (بازیکن شماره ۲ تیم اتحاد ستارگان)
۵. آقای حسن عبدل علیزاده (سرمربی تیم امید اتحاد ستارگان)

مضافاً به موجب این دستور موقت تیم اتحاد ستارگان مکلف به برگزاری مسابقات آتی خود بدون حضور تماشاگران خواهد بود.

بدیهی است با تکمیل اطلاعات و انجام تحقیقات مقدماتی، بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در چهارچوب صلاحیت کمیته انضباطی و اخلاق نسبت به سایر خاطیان نیز تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد و علاوه بر فرآیند رسیدگی به تخلفات انضباطی ارتکابی در خلال این مسابقه و همچنین در حاشیه این بازی، امکان پیگیری، رسیدگی و تعقیب متهمین از طریق مراجع قضائی عمومی و رسمی کشور به قوت خود باقی است.

شایان ذکر می‌باشد در صورت صدور حکم محکومیت، میزان محرومیت ناشی از اجرای دستور موقت در هنگام اجرای رأی محاسبه و از آن کسر خواهد شد. رأی صادره بلافاصله قابل اجرا و در عین حال ظرف دو روز قابل تجدید نظرخواهی در کمیته استیناف می‌باشد.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • ببینید | آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • عوامل درگیری با داور در لیگ جوانان تهران محروم شدند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • برگزاری تجمع مردم و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»