Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با اشاره به ظرفیت تولید ۴۰ درصد نیاز به کاغذ چاپ و تحریر در داخل کشور گفت:‌ باید دید چرا خط تولید این کاغذها در یک‌سال اخیر متوقف شده،‌ مشکلات را برطرف کنیم،‌ کمبودها جبران می‌شود. ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات

سیدحسن میرباقری، رئیس انجمن کاغذ و مقوا، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ با اشاره به بازار کاغذ گفت:‌ اکنون کاغذ نسبت به کالاهای دیگر بازار  باثبات‌تری دارد، دخالت‌هایی که ستاد تنظیم بازار و وزارت صنعت انجام دادند توانست بازار را کنترل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی قیمت‌ها نسبت به دو سه هفته پیش ارزان‌تر شده است.

وی در پاسخ به اینکه قیمت‌های موجود در بازار کاغذ حاکی از افزایش قیمت است، شما چگونه می‌گوید قیمت کاغذ کاهش یافته است؟ گفت: قیمت واقعی کاغذ بستگی به نرخ تمام شده واردکننده و برندی که وارد شده است‌، دارد. ممکن است برخی از کاغذها افزایش قیمت داشته باشند،‌ اما در مجموع شاهد افزایش قیمت جدی نبودیم.

 میرباقری تصریح کرد:‌ مشکل اصلی ما این است که عمده کسانی که برای ورود کاغذ ثبت سفارش می‌کنند،‌ نمی‌توانند پولش را پرداخت کنند، یامشکل مالی دارند یا اینکه در بسیاری از موارد بانک ارز تخصیص نداده است.

رئیس انجمن کاغذ و مقوا تصریح کرد:‌ یکی از اصلی‌ترین مشکلات در رابطه با مقوا و دیگر کاغذها به جز تحریر این است که دو ماه است منتظر تخصیص ارز هستند،‌ بیش از 90 درصد افرادی که ثبت سفارش کردند‌، نتوانسته‌اند‌، ارز بگیرند و ما در آینده نزدیک در ارتباط با تامین این نوع کاغذها مشکل خواهیم داشت.

وی همچنین از لزوم  نظارت بر تولید داخل چاپ و تحریر خبر داد و گفت:‌ دوستان ما در گروه تولیدکننده‌ها  در سال‌های اخیر همواره اعلام می‌کردند که ما 40 درصد توان تولید داریم‌، اما اکنون گویا خط تولید روزنامه و تحریر را روی کالاهای دیگر برده‌اند باید دید چه مشکلاتی موجب شده تولید داخل متوقف شود،‌ این مشکلات باید حل شود تا تولید داخل به کمک بازار بیاید و کمبودها برطرف شود.

انتهای پیام/

R1013198/P1013197/S4,35/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاکائو معضل جهانی شد!

به گزارش خبرنگار مهر مدتی است که قیمت جهانی کاکائو روند صعودی به خود گرفته است و این مساله موجب شده است تا پایگاه‌های خبری بین المللی نسبت به این نوسانات واکنش نشان دهند. بلومبرگ اخیراً در گزارشی نوشت افزایش قیمت جهانی کاکائو، مذاق تولید کنندگان و علاقمندان شکلات را تلخ کرده است بررسی‌ها از رشد بیش از ۶ برابری قیمت جهانی کاکائو حکایت دارد؛ موضوعی که می‌تواند صنعت شکلات سازی دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

در اوایل ماه مارس، بازارهای جهانی شاهد رشد بیش از دو برابری قیمت کاکائو در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه شدند و جهش بی‌سابقه قیمت‌ها بسیاری از سفته بازان را با تردیدهایی روبرو کرد. اکنون بازرگانان نگران هستند که تولیدکنندگان وارد یک عقب نشینی طولانی مدت شده باشند و دیگر سراغ محصولات کاکائو نروند.

جهان برای دهه‌ها از شکلات ارزان لذت می‌برد؛ درختان پیرتر شدند و آفات محصول در کشورهای غرب آفریقا، شایع شد. وضعیت آب و هوایی نامناسب در کشورهای ساحل عاج و غنا که تقریباً نیمی از سهم بازار جهانی کاکائو را دارند نیز کاهش تولید این محصول را تسریع کرد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا قیمت کاکائو، رشد بی سابقه‌ای را تجربه کند و کام تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان تلخ شود.

بر اساس آنچه سازمان بین‌المللی کاکائو (ICCO) برآورد کرده، میزان تولید کاکائو در سال ۲۰۲۴ از میزان تقاضای آن عقب می‌افتد و بر این اساس برآورد می‌شود که تولید کاکائو با کسری ۳۷۴ هزار تنی روبرو خواهد شد.

در همین زمینه تریستان فلچر، تحلیگر بازار کالا به بلومبرگ اعلام کرد که زخم‌های این بحران ممکن است برای مدت طولانی در نوسانات بازار کاکائو قابل مشاهده باشد. به گفته او برخی فعالان بازار، سوداگرانه با سرعت بیشتری وارد می‌شوند و به سرعت نیز این بازار را ترک می‌کنند؛ موضوعی که به بی‌نظمی این بازار می‌افزاید و این، بدان معناست که بازارها به احتمال زیاد، تشدید نوسان را تجربه می‌کنند.

کد خبر 6087189 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید