Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@07:37:15 GMT

رشد ۶.۷ درصدی پیک بار سال جاری در استان گیلان

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۹۷۶۳

رشد ۶.۷ درصدی پیک بار سال جاری در استان گیلان

«عظیم بلبل آبادی» با اشاره به فصل تابستان و افزایش بی سابقه دما، در خصوص پیک بار غیرهمزمان استان گیلان گفت: پیک بار غیرهمزمان استان گیلان با ثبت رکورد ۱۸۳۵.۳ مگاوات در تاریخ ۹ مردادماه جاری نسبت به پیک مصرف سال جاری که در ۱۰ تیرماه ثبت شد با افزایش ۷۵ مگاواتی روبه رو شد و برای دومین بار در سال جاری رکورد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: ثبت این رکورد برای دومین بار در سال جاری در حالی اتفاق افتاد که اولین رکورد پیک مصرف برق استان در سال جاری در ۱۰ تیرماه اتفاق افتاد و مقدار آن ۱۷۶۰ مگاوات بود. این در حالی است که پیک بار غیر همزمان سال ۹۶ استان گیلان در ۱۹ مرداد اتفاق افتاد و مقدار آن ۱۷۲۰ مگاوات بود.
بلبل آبادی با اشاره به رشد ۶.۷ درصدی پیک بار غیرهمزمان در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته گفت: از صبر، تحمل و شکیبایی مردم استان گیلان و همکاری و مساعدت همه صاحبان صنایع بزرگ و کوچک، کشاورزان، عزیزان اصحاب رسانه، تجار، بازاریان، سازمان ها، نهادها، ادارات دولتی و غیردولتی تشکر می نمایم که با مدیریت بهینه مصرف انرژی در روزهای گرم امسال با ما در تامین برق پایدار مشترکین همکاری کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق افزود: مدیریت مصرف برق هیچ ربطی به مسئله چالش ها و مشکلات ندارد، بلکه در همه ایام سال و در همه کشورها به منظور جلوگیری از هدر رفت انرژی اعمال می شود و در کشور ما هم علاوه بر این موضوع، بر اساس آموزه های دینی اسراف و تبذیر مورد نکوهش قرار گرفته است.
بلبل آبادی ادامه داد: مدیریت مصرف باید به شدت و بطور جدی در همه ایام سال پیگیری و دنبال شود و برای تحقق این مهم در بخش بسترسازی و فرهنگ سازی نیازمند کمک و همکاری مستمر و مداوم صاحبان قلم و اندیشه هستیم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است

حسین اسماعیلیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: اکنون بخش قابل توجهی از آب مشهد از طریق منابع سطحی و چهار سد دوستی، ارداک، طرق و کارده تامین می‌شود.

او افزود: نیاز آبی شهر مشهد در تابستان پیش رو که ماه‌های محرم و صفر و وقوع سفر‌های متعدد به مقصد دومین کلانشهر کشور را در پی دارد، حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه پیش بینی شده است، چنانچه ذخیره آب سد‌ها نیز به صفر برسد، حدود هفت هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از منابع فعلی قابل استحصال خواهد بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: این میزان کمبود آب را تا حدی باید از طریق اجرای پروژه‌های آب رسانی و بخش دیگر را از طریق مدیریت مصرف تامین کنیم.

اسماعیلیان بیان کرد: به زودی وارد دوره طولانی سفر‌ها در اواخر بهار و همچنین فصل تابستان به مشهد خواهیم شد، حتی اگر بارندگی‌های خوبی را در ادامه این سال آبی شاهد باشیم باز هم اوضاع به نحوی نیست که موجب جبران ۴۳ ماه خشکسالی شود و در چنین شرایطی یکی از موضوعات مهم و البته بر اساس شعار سال، مشارکت مردم در بحث مدیریت مصرف است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏