Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در نخستین جلسه کارگروه‌های تخصصی تدوین بسته‌های خدمتی طرح آزمایشی پوشش بیمه‌ای مراقبت‌های پرستاری در منزل (هوم کر) اظهار کرد: با توجه به تغییر رویکرد در روند بیماری‌ها و درمان طولانی مدت آنها، گرایش نظام‌های سلامت به این سمت است که بیمار هر چه کمتر در بیمارستان بستری باشد و پس از روند درمانی در بیمارستان ادامه خدمات مراقبت‌های حرفه‌ای را در منزل سپری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به اجرای آزمایشی پوشش بیمه‌ای مراقبت‌های پرستاری در منزل افزود: در اجرای آزمایشی این طرح که در یک فرآیند شش ماهه انجام می‌پذیرد، ابتدا بیماری‌های مزمن قلب، سکته‌های مغزی، سرطان‌ها و نوزادان به عنوان بیماری‌های منتخب گزینش شدند و برای هر کدام از این بیماری‌ها در کارگروه‌های تخصصی هوم کر، بسته‌های ویژه خدمات استاندارد تعریف می‌شود.
تشکیل 5 کارگروه تخصصی در حوزه آموزش های مراقبت در منزل
معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: بسته استاندارد خدمتی مراقبت از بیمار در منزل شامل معیار‌های پزشکی ورود به مراقبت در منزل، معیار‌های پرستاری و اجتماعی ورود به مراقبت در منزل، سطح تخصص مراقب (پرستار تخصصی، پرستار عمومی، کمک پرستار و دیگر گروه‌های متخصص سلامتی، نوع و میزان مراقبت‌ها (نوع خدمت و تعداد آن)، تجهیزات مورد نیاز، شرایط مرکز مراقبت در منزل (سابقه کار، نوع تخصص)، تعداد روز مراقبت و معیار‌های ترخیص است.
 
حضرتی بیان کرد: کارگروه‌های تخصصی تدوین بسته‌های ویژه خدمات استاندارد هوم کر، در پنج کارگروه تخصصی نوزادان، سرطان، CVA ،CHF و ICU (تنفسی) تشکیل شده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رسول عطائی در دیدار رییس و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی، اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت و توان مهندسان در جهت اجرای سیاست های دولت به خصوص در اجرای طرح های مسکن در دستور کار قرار دارد.   وی ادامه داد: تلاش می شود با بکارگیری پیمانکاران بومی و شرکت های دانش بنیان در این بخش بتوانیم گام های موثری را در بهبود شاخص های استانی برداریم.   سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت های کاری اداره کل بوده و از تمامی ظرفیت و توان مهندسی استان در اجرای سریع و کیفی این طرح استفاده خواهد شد.   عطائی اضافه کرد: کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در استان از دیگر موارد قابل اهمیت است که در این بخش نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان می تواند نقش موثر و چشمگیری داشته باشد.   وی تاکید کرد: با نظارت بیشتر و دقیق تر بر ساخت و سازها می توان ساخت و سازهای کیفی و ایمن را در سطح استان افزایش داد.   در ادامه این جلسه رییس و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند