Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-08@03:35:42 GMT

واحد دوم بخار نیروگاه پرند به شبکه سراسری متصل شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۳۰۲۳

واحد دوم بخار نیروگاه پرند به شبکه سراسری متصل شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،حمید سرداری، مجری طرح‌های نیروگاهی 3 (بیع متقابل) شرکت برق حرارتی در جریان سنکرون واحد دوم بخار نیروگاه پرند اظهار داشت: مأموریت اصلی طرح‌های بیع متقابل احداث بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی از محل منابع حاصل از صرفه جویی سوخت است.

او افزود: بر این اساس قرارداد احداث بخش بخار نیروگاه پرند (تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی) با شرکت تولید برق پرند مپنا بر مبنای بند 19 قانون بودجه سال 92 کل کشور منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرداری در باره مشخصات این پروژه گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی پرند دارای 3 واحد بخار به ظرفیت نامی 160 مگاوات جمعاً با ظرفیت اسمی 480 مگاوات است که شامل 6 عدد بویلر های بازیاب حرارت HRSG و سیستم خنک کننده اصلی ازنوع کندانسور هوایی ACC، مشترکات مربوطه و پست 400 کیلو ولت است و با اتمام بخش بخار نیروگاه راندمان کل نیروگاه به حدود 49 درصد خواهد رسید. درحال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه 91 درصد است.

او اشاره کرد: پیمانکار EPC (طراحی، تأمین، ساخت) کنسرسیوم گروه مپنا، شرکت توسعه 1 و توسعه 2 مپنا بوده و تأمین سرمایه احداث از محل درآمدهای فروش برق بخش گاز صورت می‌گیرد.

مجری طرح‌های بیع متقابل خاطرنشان کرد: وزیر وقت نیرو در تاریخ 8 تیرماه 1395، پروژه بخش بخار نیروگاه پرند را به عنوان طرح اولویت دارمصوبه اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو معرفی نمود.

مجری طرح‌های بیع متقابل با بیان اینکه واحد یک بخار این نیروگاه نیز در آبان ماه 96 به شبکه سنکرون شده بود، اظهار امیدواری کرد: چنانچه حمایت‌های مالی ادامه داشته باشد سنکرون واحد 3 بخار تا پایان سال 97 دور از دسترس نیست.
نیروگاه گازی پرند با مشخصات 6 واحد گازی 159 مگاواتی با ظرفیت اسمی 954 مگاوات با راندمان 31.4 درصد در کیلومتر 30 اتوبان تهران - ساوه است و نیروگاه مذکور (بخش گازی) از طریق سازمان خصوصی سازی به مپنا واگذار شده است.

انتهای پیام/

169 / 161 نیروگاه برق حرارتی تولید برق راندمان نیروگاه توسعه بیع متقابل

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نیروگاه برق حرارتی تولید برق راندمان نیروگاه توسعه بیع متقابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است

یوسف صادقی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و هم‌زمان با سفر رئیس جمهور به استان، طرح توسعه ظرفیت بخش ۲۳۰ کیلوولت پست نیروگاه قم به میزان ۱۶۰ مگاولت آمپر در نیروگاه سیکل ترکیبی قم به بهره‌برداری خواهد رسید.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم تصریح کرد: این طرح با هدف تامین برق مستمر و پایدار برای صنایع استان و مردم شریف قم به بهره‌برداری می‌رسد.

نیروگاه سیکل ترکیبی قم با چهار واحد گازی و ۲ واحد بخاری هر یک با قدرت ۱۰۰ مگاوات و مجموع توان تولید ۷۱۴ مگاوات، با ۶ خط ۲۳۰ کیلو ولت، در کیلومتر ۱۵ جاده قم ـ اراک به شبکه سراسری برق متصل است. این نیروگاه در سال ۱۳۷۲ به بهره برداری رسیده‌است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در بخش دیگری از سخنان خود همراهی خانواده و صنعتگران را شرط عبور از پیک مصرف بار در فصل گرم سال یاد کرد و گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده در سطح کلان، امید می‌رود در تابستان امسال شاهد خاموشی برق در بخش خانگی نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم، نصب کنتور هوشمند و جلوگیری از برداشت بی‌رویه از چاه‌های آب و به‌تبع آن مصرف خارج از قاعده برق را از برنامه‌های جاری این شرکت در تابستان سال جاری یاد کرد.

گفتنی است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده آیت‌الله رییسی، رییس جمهور روز بیستم اردیبهشت‌ماه جاری در قالب دومین سفر استانی خود به قم سفر خواهد کرد.

در سطح استان قم ۶۲۰ هزار مشترک برق وجود دارد که از این بین ۵۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود. هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

قم چهارهزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهارهزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده است، همچنین یک‌هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان قم با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده‌است.

۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 2
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 1
  • جزئیات افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است