Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مقامات چین گزارش داده که این کشور نخستین پرتابگر مافوق صوت خود را با موفقیت آزمایش کرده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از سی ان ان، چین  می‎گوید که نخستین پرتابگر مافوق صوت خود را با موفقیت آزمایش کرده است. این گام بزرگ چین در فناوری هوافضا می‌تواند فشار مضاعفی بر ارتش آمریکا وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آکادمی علوم فضایی چین روز سه شنبه در پایگاه اینترنتی خود گزارشی مبنی بر آزمایش پرتابگر جدید مافوق صوت با نام استار اسکای ۲ را منتشر کرد.   بر اساس این گزارش، این پرتابگر با قابلیت حمل موشک‌های هسته‌ای سرعتی شش برابر سرعت صوت دارد؛ این یعنی طی مسیر تا آمریکا تنها در حدود ۳۰ دقیقه. این گزارش حاکی است که با تکمیل این پرتابگر با قابلیت حمل کلاهک‌ها و موشک‌های هسته‎ای، چین می‌تواند در سامانه‌ها و سپر‌های موشکی دفاعی نیز نفوذ کند.
چین آزمایش روز جمعه که در شمال این کشور انجام شد را اقدامی موفق و راهبردی توصیف کرده که آینده مقتدرانه تری را برای نیروی هوایی رقم خواهد زد.
آکادمی علوم فضایی چین تصاویری از این آزمایش را در رسانه‌های اجتماعی نیز منتشر کرده است. بر اساس گزارش‌ها و تصاویری منتشر شده، این پرتابگر با چند راکت به هوا پرتاب و سپس از آن‌ها جدا شده و به هدف اصلی برخورد کرده است.
روزنامه استاندارد نیز پیش بینی کرد چین نزدیک به ۵ سال زمان برای تسلیحاتی کردن این پرتابگر نیاز دارد.
ارتش‌های سراسر جهان در تلاشند تا سلاح‌های مافوق صوت خود را ارتقا دهند. در سال ۲۰۱۵ نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد تا سال ۲۰۲۳ یک سلاح مافوق صوت را رونمایی خواهد خواهد کرد. روسیه در سال جاری اعلام کرد که اولین پرتابگر مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرده و فیلم‌های این آزمایش را در ماه جولای منتشر کرد.
آمریکا سالهاست که پرتابگر‌های بدون سرنشین مافوق صوت را آزمایش می‌کند، اما ادعای جدید چین همانطور که ژنرال جان هیتن فرماندهی نیرو‌های راهبردی و هسته‌ای آمریکا در اوایل سال جاری اعلام کرد، می‌تواند فشار بیشتری بر آمریکا وارد کند.
هیتن در ماه مارس به سی ان ان گفت: «چین توانایی‌های مافوق صوت خود را آزمایش کرده است. روسیه نیز آزمایش کرده است. ما هم دارای قابلیت‌های مافوق صوت هستیم. ما در مقابل تهدیدات مافوق صوت نیاز به این قابلیت‌ها داریم.»
به گفته موسسه نیروی دریایی آمریکا، رابرت ورک معاون وزیر دفاع سابق آمریکا در ماه ژوئن هشدار داد آمریکا در معرض از دست دادن انحصار تکنولوژی‌های نظامی خود است.
وی در یک سخنرانی با اشاره به افزایش هزینه‌های دفاعی چین که منجر به پیشرفت قابل توجه این کشور در جنگ‌های الکترونیک، اطلاعاتی و تسلیحات مافوق صوت شده، گفت: «این مسابقه‌ای است که ما باید پیروز آن باشیم.»
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چین مافوق صوت پرتابگر آمریکا تکنولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات آغاز شده و در دومین روز خود در حال پیگیری است.

تیم دوومیدانی ایران که با ۹ ورزشکار عازم این رقابت‌ها شده است، در دومین روز این مسابقات موفق شد به دومین مدال خود دست پیدا کند.

مهدی هفت‌چشمه در رقابت ماده پرتاب چکش با ثبت حد نصاب ۶۶.۶۴ متر در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

علی سروری دیگر نماینده ایران در این ماده نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت و دستش از مدال کوتاه ماند.

پیش از این نازنین فاطمه عیدیان در ماده دوی ۴۰۰ متر مانع اولین مدال طلای تیم ایران در این مسابقات و همچنین اولین مدال طلا دختران دوومیدانی ایران در قهرمانی جوانان آسیا را به دست آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ گرفت
  • تصاویر به کمین افتادن یک کاروان ارتش اسرائیل توسط حزب‌الله | ویدئو
  • کلیپ| افتادن از چاله «دارسی» به چاه ۱۹۳۳
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟