Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرودگاه همدان با قدمت چندین ساله، رونق چندانی ندارد و در حالی‌که حضور زائران استان‌های همدان و کردستان برای اعزام به سرزمین وحی موجب پویایی آن شد، تعطیلی غیرمنتظره پروازهای همدان به مشهد کام مردم را تلخ کرد. ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، گردشگری از محورهای مهم پیشرفت هر منطقه و رونق اقتصادی آن به ‌شمار می‌رود و برای جذب گردشگر پیش از هر چیز باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمل و نقل آسان و سریع‌السیر در عصر کنونی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری است و هرچه منطقه و شهری دارای راه عبور و مرور بهتر، امکانات جابجایی مسافر چون ناوگان اتوبوس‌رانی فعال، راه‌آهن و هواپیما باشد، گردشگران رغبت بیشتری برای سفر به آن منطقه دارند.

در بین وسایل حمل و نقل، هواپیما به دلیل سریع‌السیر بودن و راحتی بیشتر مسافران، طرفداران بیشتری دارد تا جایی که حتی نرخ بالای آن به نسبت سایر وسایل حمل و نقل عمومی از محبوبیت آن نکاسته است.

وجود فرودگاه و مسیرهای متعدد پروازی به مناطق مختلف کشور از مزیت‌های هر استان به شمار می‌رود و همدان هم به عنوان "کهن شهر ایران" دارای فرودگاهی با قدمت بیش از 80 سال است که البته رونق چندانی ندارد.

کم رونقی پروازهای داخلی در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین از مسائل قابل تأملی است که نمی‌توان به‌سادگی از کنار گذشت زیرا قدمت تاریخی استان، برخورداری از جاذبه‌های طبیعی، آثار تاریخی کهن و آب و هوای معتدل و دل‌پذیر موجب شده تا این استان همواره پذیرای گردشگران بسیاری به ویژه در فصل گرم سال باشد.

سال 92 بود که برقراری پرواز همدان به مشهد و برعکس توانست اندکی از خاموشی فرودگاه همدان بکاهد، پروازی که با استقبال خوب مردم همدان روبرو شد.

پس از مشهد برقراری پرواز همدان- کیش و برعکس که آن هم از طرف مردم مورد استقبال قرار گرفت بر رونق فرودگاه همدان افزود و در نهایت از فروردین امسال پس از مدت‌ها چشم‌انتظاری، سفر هوایی از همدان به پایتخت کلید خورد، پروازی که چند سالی بود تعطیل‌شده بود.

این روزها هم با توجه به فرارسیدن فصل حج، فرودگاه همدان میزبان زائران استان‌های همدان و کردستان است که گرچه پویایی و نشاط را با خود به ارمغان آوردند، اما تعطیلی پروازهای همدان به مشهد کام مردم را تلخ کرد.

تعطیلی پرواز همدان به مشهد در فصل گردشگری به ویژه ماه ذی‌القعده در حالی است که بسیاری از مردم برای سفر زیارتی در این ماه برنامه‌ریزی کرده و شنیدن این خبر برایشان غیرمنتظره بود.

نه‌تنها مشهد که سفر همدان به کیش هم متوقف‌شده و در حال حاضر تنها پروازهای همدان به تهران که از ابتدای برقراری تاکنون رونق چندانی نداشته و پروازهای انتقال زائران به سرزمین وحی از فرودگاه همدان انجام می‌شود.

تعطیلی پرواز به دلیل نوسان قیمت‌ها

مدیر فرودگاه همدان با اشاره به اینکه لغو پروازها از طرف همدان نبوده، می‌گوید: پرواز همدان به مشهد از طرف شرکت هواپیمایی آتا پرواز و پرواز کیش از طرف شرکت کیش ایر انجام می‌شد که با استقبال خوب مردم استان روبرو شده و فرودگاه همدان رونق گرفته بود.

سهراب کلوندی در گفت‌وگو با "تسنیم" می‌افزاید: پرواز همدان به مشهد مقدس هر هفته دو بار انجام‌شده و استقبال خوبی از آن شده است به طوری که بهای بلیت این پرواز از 200 هزار تومان به بالا بود و پرواز کیش هم دست‌کم 180 هزار تومان بود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های چارترکننده در چند روز گذشته به دلیل افزایش نرخ‌ها و نوسانات اقتصادی از ادامه کار صرف‌نظر کرده‌اند، گفت: رایزنی با چارترکننده‌های جدید برای برقراری این پروازها انجام‌شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

به گزارش تسنیم، کم رونقی فرودگاه پایتخت تاریخ و تمدن در حالی است که همدان در آینده نزدیک میزبانی دو رویداد مهم بین‌المللی در حوزه گردشگری را برعهده دارد و وقفه طولانی مدت پروازها زیبنده این شهر گردشگری نیست.

گزارش از سمیه مظاهری

انتهای پیام/ز

R41405/P41362/S6,75/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر علمی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس ظهر دوشنبه در این آئین گفت: از مجموع ۱۵۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش ۵۰ مقاله برای ارائه در همایش پذیرفته شد.

حمید اسدپور افزود: این همایش به دلیل اهمیت بعد تجاری خلیج فارس، بازرگانی دریایی و حمل و نقل را محور اصلی خود قرار داده است.

اسدپور تصریح کرد: موضوع عمده مقالات دریافت شده متمرکز بر بنادر ایران و روابط تجاری ایران با دیگر کشورها است.

دبیر علمی همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس با بیان اینکه این همایش در ۲ روز برگزار می‌شود، گفت: روز نخست همایش توجه به مسائل علمی و روز دوم به عنوان روز فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در روز علمی همایش، پژوهشگران داخلی و خارجی به ارائه مقالات می‌پردازند و در روز فرهنگی بازدید از آثار تاریخی استان برنامه ریزی شده است.

اسدپور بیان کرد: ۱۰ پژوهشگر خارجی از کشورهای عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش در این همایش حضور دارند.

دبیر علمی این همایش تصریح کرد: هدف همایش ایجاد و اتخاذ تدابیری برای ورود و مشارکت هرچه بیشتر مردم و بخش خصوصی در حوزه بازرگانی و حمل و نقل دریایی خلیج فارس است.

وی ادامه داد: این همایش بر ضرورت توجه بسیار جدی به تجارت دریایی از یک سو و سرمایه گذاری در زمینه حمل و نقل دریایی از طریق توسعه زیرساخت‌ها در بنادر و جزایر خلیج فارس تاکید دارد.

خیراندیش محقق و عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در همایش تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس با اشاره به تفاوت تجارت سبک و سنگین گفت: خلیج فارس در بخش تجارت سنگین بسیار استراتژیک است و باید مورد توجه قرار گیرد.

این محقق هم استانی تاکید کرد: ما برای ایجاد ثروت و اقتدار باید تجارت جهانی گذشته را احیا کنیم.

پنل‌های تخصصی انگلیسی و عربی همایش تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود.

کد خبر 6092136

دیگر خبرها

  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • لغو پرواز مشهد تهران / علت چه بود؟
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی