Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:28:30 GMT

راه اندازی نیروگاه زباله سوزشهرساری شاید وقتی دیگر

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۳۸۴۷

راه اندازی نیروگاه زباله سوزشهرساری شاید وقتی دیگر

ساری-ایرنا- نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری صدور مجوز زیست محیطی ، کمبود منابع مالی و پایان نیافتن ساخت بنای نیروگاه را علت اصلی تاخیر در راه اندازی پروژه نیروگاه زباله سوز شهر ساری دانست.

به گزارش خبرنگارایرنا،علی اکبرزلیکانی عصر روز سه شنبه در بیست و هفتمین نشست شوری اسلامی شهر ساری میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه را در حوزه ابنیه 44 درصد و خرید تجهیزات را حدود 65 درصد بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی تجهیزات اصلی از خارج خریداری و به محل پروژه در مرکز استان مازندران حمل شده است.
وی افزود: براساس برنامه زمان بندی تا اسفندماه سال جاری ساخت ابینه وخرید تجهیزات در صورت تامین اعتباربه اتمام می رسد.
وی بدون اشاره به زمان دقیق افتتاح نیروگاه زباله سوز شهر ساری اظهارداشت : با تکمیل ابنیه ،نصب تجهیزات خریداری درکمترین زمان نصب و فعالیت آزمایشی آن شروع می شود.
*** 700 میلیارد ریال اعتبار تکمیلی پروژه
نایب رئیس شورای اسلامی شهرساری میزان اعتبارارزی وریالی مورد نیازبرای تکمیل نیروگاه زباله سوزاین شهررا افزون بر 4 میلیون و 200 هزاردلار اعتبار ارزی و 500 میلیارد ریال اعتبار ریالی اعلام کرده است.
زلیکانی اظهارداشت : در مجموع برای ساخت نیروگاه 450 تنی شهر ساری حدود 31 میلیون دلار اعتبار ارزی پیش بینی شد که 60 درصد از سوی دولت و مابقی شرکت تی تی اس به طور مشارکتی باید تامین کند.
وی خاطرنشان کرد : تاکنون 710 میلیارد ریال ازاعتبار ریالی برای ساخت ابنیه و 27 میلیون دلار اعتبار ارزی آن برای خرید تجهیزات تامین شده است.
*** انتقاد از تاخیر در اجرای پروژه
علیجان شمشیربند یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ساری از تاخیر در اجرای نیروگاه زباله سوز انتقاد کرد و خواهان اعلام زمان دقیق راه اندازی این پروژه شد.
رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر ساری گفت که محل دفن فعلی زباله شهر ساری مورد اعتراض مردم منطقه چهاردانگه است.
وی اضافه کرد : با پادرمیانی مسوولان شهری و استانی برای دفن زباله در این منطقه که حدود 70 کیلومتر با شهر ساری فاصله دارد شش ماه مهلت گرفتند که با اتمام این مهلت همچنان زمان دقیق افتتاح مشخص نیست.
*** مشارکت 14 درصدی شهروندان ساروی در تفکیک زباله
رئیس سازمان پسماند شهرداری ساری گفت که هم اکنون 14 درصد از شهروندان ساری در طرح تفکیک زباله شرکت دارند.
عباس رجبی افزود : در مجموع از 100 هزار خانوار ساروی حدود 14 هزارخانوار از این شهروندان در این طرح مشارکت کردند وروزانه 5 تن زباله خشک از این خانوارها دریافت می شود.
نیروگاه زباله سوز شهر ساری که در سال 89 در سفر استانی دولت دهم به تصویب رسید،عملیات اجرایی آن در تیرماه سال 95 شروع شد.
روزانه درمازندران 3 هزارو500 تن زباله تولید که حدود 12 درصد از این زباله مربوط به ساری است.
6982/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نيروگاه زباله سوز شوراي شهر شهرداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حیدری مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در بازدید از پروژه‌های توسعه‌ای غرب کشور از نزدیک به بررسی مشکلات و موانع راه‌اندازی این پروژه‌ها پرداخت و بر آمادگی این شرکت برای راه‌اندازی و افتتاح (ان‌جی‌ال ۳۱۰۰) و ایستگاه تقویت فشار تاکید کرد.

وی در این بازدید با تأکید بر رفع موانع راه‌اندازی این پروژه‌ها و توجه به ضرورت‌های اقتصادی و محیط زیستی آنها به همکاری همه مدیریت‌ها و بخش‌های مختلف شرکت‌های نفت مناطق مرکزی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب برای تسریع در راه‌اندازی آنها تا سفر رئیس‌جمهوری به استان ایلام تأکید کرد.

کارخانه (ان‌جی‌ال ۳۱۰۰) با هدف جمع‌آوری گازهای همراه نفت میدان‌های چشمه‌خوش، پایدار غرب، دهلران، دانان و آذر همچنین جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت احداث شده است و افزون بر سودآوری قابل توجه، آثار مثبت محیط زیستی فراوانی برای منطقه به همراه دارد.

کد خبر 6095788

دیگر خبرها

  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • دهقانی: حجم قرارداد‌های بار اول در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل حدود ۴.۸ برابر شد
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود