Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار اراک گفت: شهر اراک در حوزه نگهداری اتباع خارجی با کمبود فضای اردوگاهی روبرو است. ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حسین بختیاری ظهر امروز با اشاره به مسائل امنیتی و فرهنگی در حوزه اتباع خارجی اظهار داشت: برابر اظهارنظرها و آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان مربوطه، در خصوص مسائل مرتبط با اتباع بیگانه در 4 ماهه نخست امسال شاهد دستگیری 2 هزار و 265 نفر از اتباع بیگانه و خارجی غیرمجاز در استان بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل هزار و 977 نفر تبعه خارجی غیرمجاز که اشتغال غیرقانونی در استان مرکزی داشته‌اند دستگیر و از تردد آنها در استان مرکزی جلوگیری شد.

بختیاری اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود موضوع کمبود مکان نگهداری اتباع خارجی در اراک است که باید برای ایجاد این اردوگاه نگهداری اتباع خارجی تلاش کرد که در این مدت اقدامات مطلوبی را پیگیری کرده‌ایم اما متاسفانه نتیجه‌ای در برنداشته است که همین امر سبب شده اردوگاه‌های اراک، عسگرآباد و قم به دلیل حجم بالای حضور اتباع غیرمجاز خارجی با کمبود فضا روبرو باشند.

فرماندار اراک تصریح کرد: باید این هشدار را به اتباع بیگانه بدهیم که اتباع خارجی بدون مجوز وارد خاک ایران نشوند تا این امر موجب ایجاد مشکلات نشود.

وی ادامه داد: براساس آمار کشوری و استانی یکی از مشکلات در بخش اتباع بیگانه حضور غیرقانونی انها و اشتغال غیرمجاز انها در واحدهای تولیدی و صنعتی است که البته با پیگیری و سیر مراحل قانونی شاهد حضور قانونی آنها در بخش کشاورزی و اقدامات مشابه خواهیم بود.

بختیاری بیان کرد: روی بحث کار غیرمجاز تاکید داریم چراکه جای بحث دارد بنابراین باید گشت‌های نظارتی هدفمند شود همچنین از نظر بعد کیفی هم کمی دستگاه‌های متولی با جدیت وارد موضوع شوند.

وی اضافه کرد: بعضی از واحدهای صنعتی، اتباع غیرمجاز را به کار گیری کرده و در پاسخ چنین کاری اعلام می‌کنند که که حسن نیت داشته‌اند هرچند  اتباع خارجی هنگام دستگیری اغلب فرار می‌کنند هرچند باید براساس کاری که کرده‌اند باید مزد لازم را بگیرند تا مبادا منجر به انتقام‌جویی آنها شود.

انتهای پیام/ش

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس

بهرنگ قربانی گفت: دفترچه‌های سپرده‌گذاران اتباع خارجی استان فارس به استناد طرح جذب و مدیریت سرمایه‌های اتباع خارجی در زنجیره تولید، چاپ و در اختیار دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان فارس جهت توزیع قرار گرفت.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس افزود: دفترچه‌های فوق دارای مهلت ۶ ماهه است که پس از بررسی وضعیت فرد، قابل تمدید است.

او به ضریب امنیتی دفترچه‌ها اشاره کرد و گفت: ضریب امنیتی این دفترچه‌ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی، شماره سریال، مهر برجسته، امضا و مشخصات فردی تبعه بسیار بالا و غیر قابل جعل است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی