Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی ابونوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در خصوص بسته جدید ارزی بانک مرکزی گفت: مسائل به وجود آمده در فضای اقتصادی در اختیار دولت و مجلس نیست چرا که ساختار نظام اقتصادی از پایه دچار مشکل است و هر بسته جدیدی از سوی بانک مرکزی موقتاً آرامش روانی ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه با گذشت زمان اثرات این بسته خنثی شده و مشکلات مجدداً باز خواهد گشت، اظهار داشت: وقتی نرخ ارز افزایش می‌یابد هزینه تولید افزایش و رکود تورمی و سپس تورم دورقمی بالایی برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابونوری تأکید کرد: این اثرات روانی بسته جدید ارزی فعلاً کوتاه‌مدت است و احتمالاً  نرخ دلار تا 8 هزار تومان کاهش می‌یابد اما باید دید این آرامش بازار ادامه خواهد داشت یا اینکه باز هم بازار دچار تلاطم می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: به هر حال اگر مذاکره ایران و آمریکا هم انجام شود چون ساختار نظام اقتصادی از پایه دچار مشکل است نباید انتظار کاهش بیش از حد نرخ ارز را داشته باشیم باشیم چرا که دیگر دلار به مبلغ 3800 تومان باز نخواهد گشت.

وی تصریح کرد: مشکل اقتصادی ما ساختاری است و اینکه رئیس‌کل بانک مرکزی تغییر کنند و از بسته جدید ارزی رونمایی شود باز هم مشکلات اقتصادی و بازار ارز حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: قطعاً وقتی مردم عادی با رشد نرخ ارز اقدام به خرید ارز می‌کنند متوجه نیستند که آتشی بر جان اقتصاد می‌اندازند که بعدها همان آتش دامن آنها را خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری

 معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار از حضور این منطقه آزاد در بزرگترین رویداد اقتصادی کشور و معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ خبر داد و گفت: این حضور‌ها می‌تواند به جذب سرمایه گذار کمک کند.

مسیح جوادپور گفت : ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان اکسپو ایران ۲۰۲۴ از هشتم اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در نمایشگاه بین‌المللی تهران ادامه دارد.

وی بیان کرد: حضور مناطق آزاد در این رویداد، فرصتی برای معرفی امکانات، مزایا و ظرفیت‌های بی‌نظیر سرمایه‌گذاری این مناطق به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: رویکرد منطقه آزاد چابهار به‌عنوان بخشی از مناطق آزاد کشور که در رونق اقتصادی و کمک به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی نقشی پررنگ دارد، تسهیل فضای سرمایه‌گذاری برای ارتقا تولیدات صادرات محور به‌ویژه در حوزه محصولات دریا پایه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است
  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند