Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دانش > فضا - همشهري آنلاين:
بارش شهابي برساوشي احتمالا محبوب‌ترين بارش‌هاي شهاب سنگي سال است.
شهاب سنگي که در سال 2018 همچون يک هديه قرار است چشم‌ها را بربايد.
به گزارش يورونيوز، بارش شهابي بَرساوُشي يکي از مهم‌ترين بارش‌هاي شهابي ساليانه است. اين بارش شهابي از توده ذرات برجاي‌مانده از دنباله‌دار سوئيفت‌تاتل به وجود مي‌آيد و معمولاً از 17 ژوئيه تا 24 اوت (26 تير-2 شهريور) فعال است که بازه زماني بلندي براي بارش شهابي به‌شمار مي‌آيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اوج بارش شهاب سنگي در 12 اوت (21 مرداد) رخ مي‌دهد. به اين معني که بيشترين شهاب سنگ را مي‌توانيد در کوتاه‌ترين زمان در ارتفاقاعات و نزديک به قله‌ها تماشا کنيد.
کانون اين بارش در صورت فلکي ذات‌الکرسي و در نزديکي مرز آن با صورت فلکي برساوش واقع شده‌است، ولي در گذشته که اندازه‌گيري و سنجش دقيق مکان نورباران بارش‌هاي شهابي ميسر نبود، اخترشناسان مکان کانون اين بارش شهابي را در برساوش مي‌دانستند و به همين دليل آن را برساوشي نام‌گذاري کردند. به دليل سنت پابرجايي نام‌ها در اخترشناسي، اين نام نيز همچون بسياري موارد ديگر تا به امروز حفظ شده و باقي مانده‌است.
در هر ساعت حدودا 60 تا 70 شهاب‌سنگ در آسمان ديده مي‌شوند، اما گاهي مانند سال 2016 اين عدد بيشتر مي‌شود و به 150 تا 200 در هر ساعت هم مي‌رسد.
مجله فضابهترين جا براي ديدن پرسيد، نيمکره شمالي و به ويژه در ميانه‌هاي جنوبي آن است. تنها چيزي که شما براي ديدن اين شگفت انگيز جذاب احتياج داريد، جايي تاريک است تا با صبر و حوصله بنشينيد و منتظر آمدنش بمانيد.
دنباله دار سوئيفت - تاتل بزرگترين شي شناخته شده‌اي است که بارها از کنار زمين عبور کرده است. آخرين بار در سال 1992 اين اتفاق افتاده است و بار ديگر در سال 2126 در مدار زمين قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوید بکام: پس از ترک منچستریونایتد تا 2 سال نتوانستم بازی های این تیم را تماشا کنم / زیرنویس فارسی

صحبت های دیوید بکام در خصوص جدایی از منچستریونایتد را مشاهده می کنید.

دانلود (3.9MB)

دیگر خبرها

  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • (ویدئو) زیباترین دختر ایران در استادیوم آزادی؛ ندا نویدی‌نسب بانوی پرسپولیسی کیست؟
  • دنباله‌دارها، سیارک‌ها و شهاب‌سنگ‌ها: بازدیدکنندگان فضا
  • دیوید بکام: پس از ترک منچستریونایتد تا 2 سال نتوانستم بازی های این تیم را تماشا کنم / زیرنویس فارسی
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • تقویم نجوم 1403 (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • تصاویر بارش ماهی از آسمان یاسوج؟