Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-09@00:29:17 GMT

می‌خواهیم شاهد تغییر رفتار نظام ایران باشیم

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۸۷۶۴

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا «هیدر نائورت»، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در نشست خبری با حضور خبرنگاران در خصوص سفر وزیر خارجه کره شمالی به ایران و اینکه هنوز هیچ جزییاتی از این دیدار درز نکرده است، گفت: من گزارش‌ها در این مورد را دیده‌ام؛ ما گزارش‌هایی دیده‌ایم مبنی بر اینکه او ظاهراً به ایران سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نمی‌توانیم این را تایید کنیم. من نمی‌دانم؛ فکر می‌کنم این‌ها درحال حاضر فقط گزارش‌های رسانه‌ای است. اگر بتوانیم این گزارش‌ها را تأیید کنیم، یا اطلاعات جدیدی درباره آن داشتیم، به شما اطلاع خواهیم داد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص تغییر لحن آمریکا در برابر ایران از توییت تند ترامپ تا پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط و همچنین ادعای ترامپ در حمایت از مردم ایران و همزمان اعمال مجدد تحریم‌ها و اینکه چطور دولت می‌تواند این ادعای خود را ثابت کند در حالی که مردم ایران از تحریم‌ها آسیب خواهند دید؟ مدعی شد: من می‌گوییم بیایید بر جایی که این تحریم‌ها به آن تعلق دارد تمرکز کنیم؛ یعنی ایران.

وی مدعی شد: دلیل خشم مردم و افزایش این خشم در سال‌های اخیر این است که ایران انتخاب کرده که پول‌ها،  منابع و سخت‌کوشی و اقدامات مردم خودش را صرف بی‌ثبات کردن منطقه کند. آنها همه این‌ها را صرف ماجراجویی کرده‌اند؛ آنها همه اینها را صرف کشورهای دیگر نظیر سوریه و عراق و سایرین کردند. این چیزی است که ما برایش سند داریم و به خوبی می‌دانیم و آنها نمی‌خواهند سودشان را به مردمشان بازگردانند. در نتیجه من فکر می‌کنم مردم اعتراض را انتخاب کردند تا نگرانی‌شان را درباره دولت ابراز کنند.

«نائورت» در ادامه ضمن تکرار ادعاهای آمریکا گفت: ما می‌خواهیم شاهد تغییر رفتار نظام ایران باشیم. ما از اینکه این را بگوییم خجالت نمی‌کشیم. ما می‌خواهیم شاهد تغییر در رفتار در جایی باشیم که آنها نگران مردم خودشان باشند و تعرض به حقوق بشر را متوقف کنند و پولشان را برای مردمشان صرف کنند نه ماجراجویی‌های خارجی یا تروریسم در سراسر جهان.

وی در پاسخ به این سوال که چطور قرار است دولت از مردم ایران حمایت کند؟ مدعی شد: من فکر می‌کنیم یکی از راه‌هایی که ما می‌توانیم برویم، اجازه بیان نگرانی‌ها به آنها و برجسته کردن نگرانی‌هایی است که درباره ایران داریم. پومپئو صراحتا درباره معضلات و در حمایت از مردم ایران صحبت کرد و به مردم نشان داد که ما کنار آنها ایستاده ایم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره اقدام آمریکا برای پاسخگو کردن ایران در قبال رفتارهایش ادعاهای قبل را تکرار کرد و گفت: من فکر می‌کنم تحریم‌های مالی به این هدف کمک می‌کند؛ چرا که ما می‌دانیم که دولت پولش را صرف مردمش نمی‌کند. آنها پولشان را صرف مراقبت‌های پزشکی یا خدمات (که ما و بسیاری ملت‌های آزاد از آن منتفع هستند) نمی‌کنند. آنها پولشان را صرف حملات تروریستی می‌کنند و ما می‌دانیم که آنها پولشان را صرف بمب‌ها و راه‌اندازی سلاح‌ها علیه دیگر کشورها می‌کنند. ما می‌دانیم این جایی است که آنها پولشان را خرج می‌کنند. در نتیجه آمریکا تصمیم به اعمال این تحریم‌ها گرفته و این اقدامات را انجام داده است.

وی مدعی شد ما در این مورد ترجیح می‌دهیم از تحریم استفاده کنیم تا از منابع دیگر یا دارایی‌های دیگر و من فکر می‌کنم مسیر خوبی در پیش‌رو داریم.

«نائورت» در ادامه مدعی شد: من فکر می‌کنم ما باید از کشور دیگر بخواهیم که دست از حمله به دیگر ملت‌ها  و ترور بردارند. این یکی از چیزهایی است که ایالات متحده انجام داده است. ما در این درخواست تنها نیستیم. این مهم است که این موضع گرفته شود و از این مسیر عقب‌نشینی صورت نگیرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات

حزب اسلامی ایران زمین برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر؛ فهرست ۱۶ نفره پیشنهادی خود را در دوردوم انتخابات به جبهه پیشرفت ،رفاه ،و عدالت و هیئت عالی شورای وحدت اعلام کرد که ۱۳ نفر از ۱۶ نفر به تصویب رسید و فهرست۱۳+۳بعنوان لیست نهایی به مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، پردیس واسلامشهر معرفی شد.

دریکی دو روزبا قیمانده به انتخابات جز دعوت به مشارکت هر چه بیشترمردم که کاری نمی شود کرد،اینهم می شود"گفتاردرمانی" که مردم بامشارکت واقعی حدود ۳۸در صدی خود وشکستن رکورد مشارکت حداقلی نسبت به انتخابات های ۹۸وبه قبل درروز۱۱ اسفند نشان دادند که (گفتاردرمانی انتخابات) هم چندان اثری درافزایش مشارکت نخواهد داشت. مضافا اینکه درانتخابات۲۱اردیبهشت دو عامل دیگر هم به کاهش مشارکت نسبت به دوراول دامن خواهد زد که یکی طبیعی و نتیجه خارج شدن هزاران نامزد از دور رقابت است که طرفداران خاص خودشان را دارند و بخشی از آنان پای صندوق‌ها نخواهند آمد. عامل دوم اتفاقات تلخی است که درفاصله ۱۱ اسفند تاکنون از ناحیه دو روحانی سرشناس دارای تریبون و همچنین گرفتن عروسی دختر شخصیت شناخته شده درسوپر لاکچری‌ترین هتل پایتخت باهزینه میلیاردی است که ازجمله مستندات و مصادیق وجود اختلاف طبقاتی میان مردم ومسئولان محسوب شد. .امام علی (ع) درنامه۵۳نهج البلاغه آنرا ازآفات۳ گانه حکو مت و از عوامل رویگردانی مردم ازدولت های اسلامی میداند که موجب دلسردی و قهربرخی باصندوق های رای خواهد شد.

البته معتقدم مردم نباید حساب"سوءعملکرد مسئولان" رابپای "نظام"بگذا رند، دولت ها می آیند و می روند واین "نظام جمهوری اسلا می" است که باید بماند وهمه ما بحکم وظیفه دینی وملی باید درحفظ و بقاء این نظام بکوشیم که بفرموده امام(ره):«حفظ نظام ازاوجب واجبات است».

نهادم قدسی که درکنارهمه مشکلات ناشی ازناکارآمدی برخی مسئولان در ادوار مختلف دستاوردهای ارزشمند و فراوانی داشته است ازجمله پیروزی شکوهمندانقلا ب اسلامی،پیروزی در ۸ سال جنگ تحمیلی که آرزوی تصرف یک وجب ازخاک سرزمین مقدسمان را به دل دشمنان گذاشت،پیشرفت های چشمگیری که درحوزه نانو و فن آوری های نوین ودانش بنیان بحکم "من استطعتم من قوه ورباط الخیر"داشته ایم که منجربه ساخت پیشرفته ترین سلاح های جنگی وافزا یش قدرت دفاعی نظام دربرابر دشمنان شده است که حمله اخیر موشکی و پهبادی به موا ضع نظامی رژیم منحوس وسفاک صهیونیستی که مجهزبه سلاح شیمیایی درمنطقه و موردحما یت بی چون وچرای آمریکا و کشورهای اروپایی است که جرائت پا سخ را ازرژیم غاصب سلب نمود و بسیاری ازموفقیت های دیگر که مایه سربلندی واقتدارنظام جمهوری اسلامی ایران درمنطقه و جهان شده است و بعنوان قدرتمندترین کشورمنطقه، تکیه گاه وامید کشورهای اسلامی بشمارمی آید دلیل محکمی است که حتی تحت بدترین شرایط نباید پشت نظام راخالی کرد بلکه برای حفظ نظام و ناامید ساختن دشمنان برانداز باید در میدان بود که حضور در پای صندوق های رای ولو برای رای به یک‌ نفرهم بودن درمیدان است و خاری برچشم دشمنانی که بدخواه ملت ایران هستند و البته درجای خود با تقویت روحیه مطالبه‌گری به بیان مطالبات برحق خود از مسئولین باید پرداخت و هنگام لزوم بحساب نمایندگان ومسئولان بی کفایت در هر مقام و مرتبه‌ای که باشند باید رسید.

دبیرکل حزب لسلامی ایران زمین

212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904423

دیگر خبرها

  • نظام آموزش و پرورش، مسئله اول کشور/در دولت مردمی رفتار جزیره‌ای نداریم
  • استانداری قم : اگر خبر تصویب بودجه برای استقبال از رئیسی توسط شهرداری قم صحت دارد، از شورای شهر می‌خواهیم که این مصوبه را لغو کند
  • مدیر گروه خشکسالی و تغییر اقلیم : بارندگی‌ های شدید چند سال اخیر ناشی از تغییر اقلیم است / باید منتظر سیل ها و خشکسالی های بیشتری باشیم
  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • مدیر گروه خشکسالی و تغییر اقلیم: باید منتظر سیل ها و خشکسالی های بیشتری باشیم
  • باید منتظر سیل‌ها و خشکسالی‌های بیشتری باشیم
  • سرکوب دموکراسی در مهد آزادی بیان!
  • گروسی: مذاکرات با ایران برای حل مسائل پادمانی ادامه دارد؛ به‌زودی شاهد گام‌های ملموس خواهیم بود
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • فارس بعد از ظهر امروز بارانی‌ می‌شود