Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@08:54:43 GMT

یکپارچگی اراضی؛ کشاورزی را اقتصادی‌تر می کند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۱۵۲۱

مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره وری سازمان امور اراضی کشور گفت: یکپارچگی اراضی باعث می شود کشاورزی علمی تر و اقتصادی تر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسین توکلی در جلسه ای با موضوع حفظ کاربری اراضی و باغ ها با اشاره به ماده 12 قانون یکپارچه سازی اراضی، گفت: به منظور هماهنگی و ساماندهی امور مربوط به تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و تصمیم گیری در خصوص نحوه و میزان مشوق ها و امتیازها، کارگروه ملی یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با بیان اینکه رئیس سازمان جهاد کشاورزی هر استان، رئیس این کارگروه و روسای سازمان های آب منطقه ای، مدیریت و برنامه ریزی، ثبت اسناد و املاک و بانک کشاورزی استان ها عضو آن هستند، بیان کرد: با توجه به ضرورت کار باید با شناخت نسبت به منابع و محدودیت ها به یکپارچه سازی و تجمیع اراضی کشاورزی اقدام شود. توکلی اظهار داشت: جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی بسیار می تواند در بهره‌وری کشاورزی تاثیرگذار باشد و درآمد کشاورزان را اقتصادی کند. وی با اشاره به اینکه یکپارچگی اراضی کشاورزی مزیتهای زیادی دارد خاطرنشان کرد: با داشتن قطعات کشاورزی با حدنصاب مناسب و اقتصادی می توان از ادوات مکانیزه بهتر استفاده کرد. مدیر کل دفتر یکپارچگی و بهره وری سازمان امور اراضی کشور گفت: اجرای سیستم های نوین آبیاری در اراضی کوچک مشکلاتی دارد که در صورت یکپارچگی اراضی اجرای سیستم های نوین آبیاری بهتر و مفیدتر انجام می شود. توکلی اضافه کرد: با داشتن اراضی به مساحت مناسب می توان برای کشت محصولات کشاورزی بهتر برنامه‌ریزی کرد و در مناطق مختلف تنوع کشت ایجاد کرد. در این راستا ارتقای بهره‌وری عوامل تولید، تخصیص بهینه منابع و جلوگیری از تفکیک و افراز و خرد شدن اراضی کشاورزی برای یکپارچگی بیشتر اراضی حداکثر ظرف شش ماه از تصویب این قانون، حدنصاب فنی  اقتصادی کشاورزی را براساس شرایط اقلیمی، الگوی کشت، ضوابط مکانیزاسیون و کمیت و کیفیت منابع آب  و خاک تعیین و جهت تصویب به هیات وزیران ارائه کند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت بهره وری جهاد کشاورزی درآمد کشاورزی محصولات کشاورزی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد