Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@22:54:40 GMT

وجود987کلاس خشتی و گلی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۳۱۶۲

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اهمیت بررسی موضوع مدارس خشتی و گلی در کشور، گفت: حدود ۹۸۷ کلاس خشتی و گلی در کشور وجود دارد و طبق برنامه‌ریزی‌ها، این مدارس تا پایان سال تحصیلی پیش رو، تخریب و بازسازی و مدارس مناسبی جایگزین آن می‌شود. ناطقان: مهرالله رخشانی‌مهر با بیان این‌که مدارس خشتی و گلی مدرسه‌ای است که با خشت و گل ساخته می‌شود و هر لحظه امکان ریزش آن بر سر دانش آموزان وجود دارد، گفت: در اکثر نقاط کشور، مدارس خشتی نداریم بلکه مدارس سنگی وجود دارد و از این‌رو در این تعریف با همکاران اختلاف نظر داریم؛ چرا که برخی مدارس سنگی، کپری و کانکسی را هم جزو خشتی می‌پندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی با بیان این‌که برای رفع مشکل مدارس خشتی و گلی حدود ۳۵۰ میلیارد تومان نیاز است، بیان کرد:  اعتبار لازم برای بازسازی مدارس خشتی و گلی تامین و حدود ۱۰۰ درصد اعتبارات برای این اقدام تخصیص داده شده است.

 رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با بیان این‌که امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، پیش بینی شده بیش از هفت هزار کلاس تحویل وزارت آموزش و پرورش شود، اظهار کرد: این تعداد نسبت به کلاس‌های تحویل داده شده‌ سال گذشته، ۴۰ درصد افزایش یافته است.

 وی توسعه خرید تجهیزات مدارس را جزو اولویت‌های سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد و گفت: تجهیز مدارس و فضاهای آموزش جزو الزامات آموزشی افراد است، امسال نسبت به سال گذشته، تجهیزات بیشتری را در مدارس خواهیم داشت تا معلمان و دانش آموزان با خیال راحت در کلاس‌ها حضور یابند.

رخشانی مهر بیان کرد: سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور برای مهرسال جدید برنامه‌های خوبی تبیین کرده است.

 وی با بیان این‌که ساخت مدارس با معماری سنتی و اسلامی جزو برنامه‌های سازمان نوسازی مدارس کشور است، گفت: مدارس به سمت رویکرد نوین ولی با معماری ایرانی، اسلامی حرکت می‌کند.

 رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با بیان این‌که سازمان ملزم شده تا تعدادی از مدارس مجتمع که نیمه تمام مانده را به بهره برداری برساند، افزود: موضوع اصلی جلسه امروز همین بررسی مدارس مجتمع، خشتی و گلی  است. منبع: ایسنا برچسب ها: کلاس خشتی ، گلی ، مدارس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کلاس خشتی گلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر

استاندار بوشهر از انعقاد تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در نشست با فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری، تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی و اقشار مختلف مردم جم با تاکید بر اهمیت خدمات‌رسانی بهینه به مردم اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و مدیریت استان برای مردمی سازی فعالیت‌های مختلف اهتمام دارد.

وی با اشاره به تامین اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر گفت: یک‌هزار و 700 میلیارد تومان در حوزه راهداری استان تخصیص یافته که تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

محمدی‌زاده به مشکلات آب در جم اشاره کرد و گفت: بخشی از خط انتقال سیراف به جم در مدار قرار دارد و در دیداری که با وزیر نیرو داشته‌ایم، قول تامین اعتبار لازم برای تکمیل طرح در قالب وام به پیمانکار داده شده و به‌زودی بخش زیادی از این طرح وارد مدار می‌شود و بهره‌وری حداکثری از ظرفیت پروژه خواهیم داشت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حوزه تجهیز و توسعه و نوسازی مدارس نیز یک تفاهم‌نامه 2 هزار و 500 میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد شده که این مهم برای نخستین بار در استان بوده و تحولی شگرف در بهبود وضعیت امکانات و تجهیزات مدارس ایجاد می‌شود.

وی گفت: امسال اعتبارات بیشتری برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری تخصیص می‌یابد و تلاش می‌شود، مشارکت مردم به‌ویژه جوانان بومی در این فعالیت‌ها مورد حمایت ویژه و جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر