Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@02:18:21 GMT

نامه زنگنه به رئیس دوره‌ای اوپک

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۴۹۹۴

به گزارش شانا، بیژن زنگنه در پاسخ به نامه یکم اوت (۱۰ مردادماه) سهیل المزروعی، رئیس کنفرانس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اظهار کرد: تلاش‌های اوپک برای حفظ ثبات بازار و اهداف اوپک، همانگونه که در اساسنامه گفته شده و در تصمیم نشست ۱۷۱ کنفرانس و قطعنامه ۱۷۴:۵۱۳ بیان شده، بسیارمهم  است و ضروری است همه اعضای اوپک این تصمیم‌ها را به جدیت دنبال و اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نامه به خطای نظارتی کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک ((JMMC در اجرای تصمیم نشست ۱۷۱ کنفرانس و قطعنامه ۱۷۴:۵۱۳ اشاره کرد و افزود: همانگونه که در مکاتبات پیشین اشاره کردم، تفسیر صحیح از تصمیم‌های نشست ۱۷۴ کنفرانس اوپک برای نظارت بر حسن اجرای آنها ضروری است. تصمیم اتخاذ شده توسط نخستین جلسه فوق‌العاده کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک و ابلاغ آن به کمیته فنی مشترک (JTC) در مورخ ۱۸ ژوئیه، بر نگرانی‌های اینجانب از تفسیر اشتباهJMMC از تصمیم‌های کنفرانس اوپک افزوده است.

زنگنه ادامه داد: در جلسه یادشده، آنگونه که در گزارش آن آمده است، JMMC از JTC خواسته است که بر اجرای تصمیم اتخاذ شده در چهارمین جلسه وزارتی اوپک و غیراوپک نظارت کند، ولیکن ذکری از نظارت بر تصمیم کنفرانس ۱۷۴ اوپک نیامده است.

وزیر نفت با تاکید بر این که ایران در هجدهمین جلسه JTC بدون داشتن حق رای شرکت کرد و در کمال ناباوری شاهد تلاش برخی اعضای کمیته برای بازتوزیع مازاد پایبندی‌ها میان خود و تلاش برای واگذاری مازاد پایبندی کشورهای اوپک به کشورهای غیراوپک بود، تصریح کرد: این شیوه عمل JMMC و JTC، به‌طور کامل در تعارض با جایگاه نظارتی آنها است و دلالت بر تفسیر غلط JMMC از جایگاه خود و توجه نکردن به تصمیم نشست کنفرانس ۱۷۴ اوپک دارد.

وی با این توضیحات خواستار شد:

۱. کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک موظف به نظارت بر تصمیم نشست ۱۷۴ کنفرانس است. ضروری است این نظارت آنچنان که در متن تصمیم نشست ۱۷۴ اوپک آمده است و در نامه پیشین خود آن را توضیح دادم صورت پذیرد و گزارش آن به صورت مستمر به کشورهای عضو ارسال شود.

۲. ضروری است کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک از هرگونه تلاش برای بازتوزیع مازاد پایبندی میان کشورهای اوپک  یا میان کاهش تعهدات تولید اوپک و غیراوپک پرهیز کند. این موضوع، مغایر با تصمیم نشست ۱۷۱ کنفرانس و قطعنامه ۱۷۴,۵۱۳ و خارج از حیطه مسئولیت‌های محوله‌ی کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک است.

۳. چنانچه کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک مسئولیت محوله مندرج در تصمیم نشست ۱۷۴ کنفرانس اوپک را انجام ندهد و برداشت دیگری از مصوبه این نشست داشته باشد، باید موضوع در نشست فوق‌العاده اوپک مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

زنگنه در پایان این نامه خواستار توزیع آن از سوی دبیرخانه اوپک میان رؤسای هیئت‌های نمایندگی عضو اوپک شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی

علی المؤید رئیس سازمان رسانه و ارتباطات این کشور امروز (شنبه) با «فرشاد مهدی پور» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و هیاتی به نمایندگی از نهاد‌های مهم رسانه‌ای این کشور دیدار و درباره همکاری‌های مشترک تبادل نظر کرد.

در این نشست که در بغداد برگزار شد، تقویت همکاری‌ها در حوزه رسانه، تولید محتوای رسانه‌ای که به انتقال تصویر حقیقی دو کشور کمک می‌کند و توسعه و سازماندهی کار شبکه‌های اجتماعی دیجیتال پیشرفته از طریق تولید مطالبی که همگام با پیشرفت‌های دنیای ارتباطات باشد و با فرهنگ و مطالب مورد علاقه مردم دو کشور سازگار باشد، بررسی شد.

همچنین در این نشست، پوشش رسانه‌ای سفر زیارت اربعین نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیات ایرانی از سازماندهی عراق در برگزاری مراسم اربعین طی سال‌های گذشته و موفقیت بزرگ و برجسته این کشور در پوشش رسانه‌ای سفر اربعین سال گذشته تقدیر کرد و پیشنهاد داد که از تجربه ایرانیان در حوزه سازمان رسانه‌ای عتبات عالیات استفاده شود.

در بخش دیگری از این نشست، راهکار‌های همکاری مشترک دو کشور برای مبارزه با اخبار جعلی و راه‌های مبارزه با این اخبار از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک که به کاهش شایعات گمراه‌کننده و محتوای جعلی که به روابط بین دو کشور آسیب می‌زند، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست، هیات ایرانی امکان برگزاری دوره‌های آموزشی در جمهوری اسلامی ایران از سوی دانشگاه‌های متخصص در حوزه رسانه و ارتباطات و همچنین دانشکده‌های آموزشی مامور به این حوزه را پیشنهاد کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • کارشناس حقوقی: رای کمیته انضباطی درمورد هوادار سپاهان مطابق آیین‌نامه است
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • مربی بنزما جنبه شکست را نداشت!
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان