Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال گزینه های نظامی علیه کشور ما نیست گفت: دشمن امروز زیر ساخت‌های فرهنگی کشور را نشانه گرفته است. ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محمدرضا موالی ‌زاده عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان که در دفتر نماینده ولی فقیه استان سمنان برگزار شد با اشاره به جایگاه بسیار مهم فرهنگ اظهار داشت: دشمن امروز دیگر به دنبال گزینه نظامی علیه کشور ما نیست؛ بلکه از طریق از طریق فرهنگ قصد ضربه زدن به کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شوراهای فرهنگ عمومی امروز و در این زمان می توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند تصریح کرد: خنثی کردن نقشه های دشمنان با اجرای برنامه‌ریزی درست در امور فرهنگی امکان پذیر بوده و باید شوارهای فرهنگ عمومی در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه دشمن پس از ناامیدی در عرصه نظامی و جنگ سخت در برابر ملت بزرگ ایران به دنبال راهبردی برای ضربه زدن به این ملت بزرگ برآمد خاطرنشان کرد: پس از آن بود که اتاق فکر دشمنان هجمه فرهنگی و جنگ نرم را به عنوان راهبرد دشمنی خود با ملت ایران قرار دادند تا از این طریق بتوانند در کشورمان نفوذ کنند.

موالی زاده با اشاره به ساختار و رویکرد شورای فرهنگ عمومی در سطح کشور و استان‌ها عنوان کرد: برنامه‌های این شورا در سطح کشور و استان‌ها کاملاً کاربردی و اجرایی و در راستای تحقق توسعه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است تا شورای فرهنگ عمومی کشور در راستای گفتمان‌سازی اولویت‌های نظام برنامه ریزی کند عنوان کرد: امروز گفتمان‌سازی اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی و نیز اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از مهم‌ترین سرفصل‌ها و دستورهای جلسات شورای فرهنگ عمومی به همه استان‌های کشور ابلاغ شده است تا امسال رویکرد جلسات خود را به سمت گفتمان‌سازی در این زمینه‌ها ببرند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تبلیغ و گفتمان‌سازی فرهنگ کار، مصرف کالای ایرانی، تقویت ایثار و جوانمردی، اخلاق و معنویات و نیز برنامه ریزی برای فضای مجازی و مقابله با آسیب‌های اجنماعی را از دیگر سرفصل‌های شوراهای فرهنگ عمومی در استان‌ها برشمرد.

انتهای پیام/ش

R41366/P1377/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی گفت: نامگذاری امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده، در هیچ یک از ایام نباید فراموش شود و مسئولان باید روش‌های مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید را تبیین کرده و زمینه تشویق و تهییج مردم برای مشارکت در این امر مهم را فراهم کنند.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی محلی برای سیاست گذاری در راستای تحقق شعار سال است و مدیران اقدامات لازم برای تحقق این امر مهم را بررسی کردند تا به صورت مصوبه ابلاغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به عملیات «وعده صادق» هم گفت: این عملیات در نوع خود بی نظیر بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد که هیمنه رژیم صهیونیستی، خیالی باطل است.

وی افزود:باید اقدامات تمهید شده برای بهبود وضعیت سلامت در کشور و ارتقای شاخص‌های سلامتی اقشار مختلف در دستور کار جدی شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با ابراز نگرانی از کم تحرکی بخش قابل توجهی از جامعه افزود: رقم ۷۹ درصدی ذکر شده در این خصوص در کشور قابل قبول نیست و باید برای تحرک بیشتر اقشار مختلف تلاش زیادتری صورت گیرد.

گفتنی است؛ مباحث فرهنگی مربوط به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»  بررسی «سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت» مصوبه هشتصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور مورخ ۱۳‏/۴‏/۱۴۰۲ جهت اجرایی سازی آن در استان t تشریح سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان، و بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۳ از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند