Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای تنظیم دمای بدن خود شب‌ها از خوراکی‌های گرم مانند سوپ یا خوراک‌های حاوی ادویه هایی، چون زردچوبه و فلفل استفاده کنند.

به گفته دانشمندان مصرف خوراکی‌های گرم در وعده شام سبب احساس آرامش و راحتی در زمان خواب می‌شود، خوراکی‌های گرمی، چون سوپ حاوی فلفل به دلیل دارا بودن ماده کپسایسین هستند که سبب بالا رفتن دمای بدن می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دراین زمان سیگنالی از به سوی مغز ارسال می‌شوند که درجه حرارت بدن افزایش پیدا کرده است و مغز برای خنک کردن بدن غدد تعریق را فعال می‌کند و به این ترتیب با تعریق بدن انسان خنک می‌شود.


ازجمله دیگر خوراکی برای کاهش دمای بدن شب‌ها می‌توان خوردن هندوانه و کاهش مصرف کربوهیدرات و پروتئین‌ها را نام برد.

ادویه زردچوبه نیز به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی در ترکیب خود می‌تواند مانع از بروز التهاب در بدن و ایجاد واکنش‌های آلرژیک شود. کورکومین نیز یکی دیگر از ترکیب‌های مفید در زردچوبه است که سبب بهبود گردش خون و خنک شدن بدن می‌شود.

بدنتان را با این خوراکی ها در تابستان خنک کنید

ازجمله دیگر خوراکی‌ها که می‌توانند سبب کاهش دمای بدن شوند می‌توان مصرف پیاز، نوشیدنی و خوراکی‌های حاوی نعناع یا اسفناج، نوشیدن آب سرد و خوراکی‌های تهیه شده با شیرنارگیل را نام برد.


نعناع و اسفناج حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی برای کنترل فشارخون هستند و می‌توانند سبب کاهش دمای بدن و احساس خنکی شوند.


هندوانه نیز دارای ماده‌ای به نام سیترولین نوعی اسید آمینه است که سبب آرامش اعصاب و منبسط شدن رگ‌های خونی می‌شود و به این ترتیب فرد احساس خنکی می‌کند.

بیش از ۹۰ درصد ازحجم هندوانه را آب تشکیل داده است و مصرف آن می‌تواند کمبود آب دربدن و احساس تشنگی را برطرف کند.


کارشناسان همچنین توصیه می‌کنند افراد از مصرف بیش از اندازه خوراکی‌هایی غنی از کربوهیدرات مانند برنج، کره یا خوراکی‌های پروتئینی، چون مرغ و گوشت دروعده شام درشب‌های تابستانی اجتناب کنند، زیرا این خوراکی‌ها سبب افزایش انرژی و بالا رفتن دمای بدن می‌شوند و به این ترتیب فرد دچاربی خوابی وبدخوابی خواهد شد.


خوردن شام سنگین و پرحجم سبب احساس گرما، بدخوابی و دیدن کابوس‌های شبانه می‌شود، مصرف خوراک سبک همچنین سبب خواب راحت کودکان و جلوگیری از بی خوابی و بدخوابی آن‌ها می‌شود.


منبع:Dailymail
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

دکتر یحیی پاسدار با بیان اینکه مطالعات متعدد در تمام دنیا نشان داده که مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را تشدید کند، افزود: از جمله این خوراکی‌ها، غذاهای سرخ کردنی است، زیرا در دمای بالا روغن ها سبب تولید یک نوع ماده اسیدی می شوند که احتمال ابتلا به سرطان را تشدید می کند.

وی گفت: باقی مانده سموم در میوه‌ها و یا مصرف سبزیجاتی که در محیط‌های آلوده پرورش داده شده‌اند نیز سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان خواهد شد.

این متخصص تغذیه مصرف ماهی یا دیگر فرآورده‌های دریایی که در آب های آلوده و یا آب هایی که فاضلاب کارخانجات وارد آن می شود، پرورش یافته‌اند را نیز در افزایش احتمال ابتلا به سرطان موثر دانست.

پاسدار با بیان اینکه توصیه می شود از مصرف خوراکی هایی که ریسک بیماری و عوامل سرطان‌زا را افزایش می دهند پرهیز شود، گفت: در مقابل پیشنهاد می شود از مواد غذایی ضدسرطان همچون سبزیجات سالم و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین«سی» استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با این خوراکی های خوشمزه خواب آلودگی و بی حالی بهاری را دور کنید
  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است