Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری افراد از اینکه روی پاهایشان مو دارند احساس ناراحتی دارند و از داشتن این موها خجالت  می‌کشند، جالب است بدانید داشتن این موها نشانه سلامتی بدن است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

مضرات مصرف  فلفل پس از غذا

فلفل ماده غذایی است که بسیاری افراد به آن علاقه دارند، چرا که نه تنها به غذا طعم خوبی می‌دهد بلکه برای بدن فواید بسیاری دارد اما به مقدار استفاده از آن باید توجه کنید تا بیش از حد استفاده نشود، زمانی که پس از مصرف فلفل مجبور به خوردن آب هستید، این کار درست نیست، لذا هیچگاه برای از بین بردن سوزش دهانتان از آب استفاده نکنید؛ آب نه تنها تندی را رفع نمی‌کند بلکه آن را در تمام سطح دهان شما پخش می‌کند و باعث بدتر شدن وضعیت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهکاری برای درمان گودی کمر

برخی افراد به گودی کمر دچار هستند که از این ناهنجاری نگرانی برایشان پیش آمده است؛ برای درمان گودی کمر باید به متخصص ارتوپد مراجعه کرد  و پس از معاینه و عکسبرداری ، داروهای مسکن  تجویز می‌شود، یکی از روش‌های درمانی گودی کمر سوزن خشک یا درای نیدلینگ است.

راه دیگر درمان گودی کمر آموزش حرکات ورزشی اصلاحی به منظور تقویت عضلات کمر که به صورت کلاسیک برای بهبود عملکرد بدن و  کم کردن احتمال عود مجدد درد تجویز و انجام می‌شود، همچنین درمان با استفاده از امواج رادیوفراکانس که جزو پیشرفته‌ترین درمان‌ها به حساب می‌آید همچنین لیزر درمانی راه دیگر درمان آن است.

خوب بخوابید

خواب یکی از عواملی است که اگر به آن توجه نشود، زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اگر در طول روز  به انرژی کافی نیاز دارید به خوابتان توجه کنید چرا که یکی از علل شیوع بیماری های التهابی، اختلال در ساعت خواب و دیر خوابیدن است؛ همچنین شب بیداری باعث کوچک شدن مغز و کاهش حافظه و اختلال در تمرکز می‌شود، از عوامل مهم افزایش قد رعایت ساعت منظم خواب( 9 شب) است.

علت موی روی پا چیست؟

بسیاری افراد از اینکه روی پاهایشان مو دارند احساس ناراحتی دارند و از داشتن این موها خجالت  می‌کشند، جالب است بدانید داشتن این موها نشانه سلامتی بدن است، اگر روی پاهایتان مو دارید و پس از گذشت مدتی موهایتان از بین رفت بدانید سیستم ایمنی بدنتان ضعیف شده است و دچار بیماری قلبی عروقی مانند آرتروایکلروزیس شده‌اید، زمانی که پمپاژ خون به قلب نرسد این اختلال در گردش خون موجب عدم رشد مو در روی پا می‌شود که بسیار خطرناک است و زندگی فرد را با مشکلات زیادی درگیر می‌کند.

شالازیون چشم چیست؟

شالازیون بیماری چشمی است که اصولا از یک توده یا ورم کوچک شروع می‌شود که معمولا دردی به همراه ندارد، این بیماری معمولا  به دلیل التهاب غده پلک یا غده میبومین و مسدود شدن آن ایجاد می شود، بسیاری افراد آن را با گل مژه یکی می‌دانند و به اشتباه آن را درمان می‌کنند، معمولا پزشک با بررسی دقیق توده پلکی و علائم آن می تواند شالازیون را از گل مژه یا سایر شرایط مشابه تشخیص دهد، کمپرس گرم، کرم و پماد و ماساژ درمانی روش‌های درمانی آن است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۷۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی گروه روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی در افراد می‌تواند نشانه‌هایی از ابتلا به پوکی استخوان باشد و در چنین شرایطی انجام سنجش تراکم استخوان جهت بررسی دقیق‌تر وضعیت بیمار، امری ضروری خواهد بود.

سیده زهرا میرفیضی ضمن بیان این مقدمه که علم روماتولوژی دانشی جدید و مربوط به طبقه‌بندی بیماری‌های روماتیسمی است افزود: این بیماری، با امراض مربوط به تخصص ارتوپد، متفاوت است.

وی ادامه داد: بیماری پوکی استخوان یا استتوپروز که از آن به عنوان بیماری خاموش یاد می‌شود معمولاً در خانم‌ها و بعد از سنین یائسگی شایع می‌شود و از آنجا که علائم بالینی واضحی نداشته، بیمار با عوارض پوکی استخوان که به شکل شکستگی ستون فقرات کمری و یا شکستگی گردن و استخوان ران است به پزشک مراجعه می‌کند. همچنین باید به بیماران در زمینه کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی آگاهی‌های لازم داده شود تا در صورت بروز این علائم برای انجام تراکم استخوان به پزشک روماتولوژیست، مراجعه نمایند.

دکتر میرفیضی همچنین با تأکید بر اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است، افزود: خانم‌هایی که در معرض ابتلا به بیماری پوکی استخوان هستند، پس از انجام ارزیابی تراکم استخوان باید با توجه به سن و میزان پوکی استخوان، رژیم‌های غذایی حاوی کلسیم و ویتامین D را دریافت و مصرف شیر و یا درمان‌های دارویی را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این فوق تخصص روماتولوژی ضمن تاکید بر نقش مؤثر رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم نسبت به بیماری فوق افزود: برخی بیماران مبتلا به پوکی استخوان، در مرحله شکستگی استخوان، ستون فقرات، گردن و استخوان ران قرار دارند که در این شرایط برای بیماران درمان‌های سنگین مورد نیاز است، پس بهتر است که اقدامات درمانی زودتر برای فرد آغاز شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی از زبان همسر و کیلش
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه