Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:31:12 GMT

حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) غبارروبی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۶۰۰۲۸

حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) غبارروبی شد

شهرری - ایرنا - حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با حضور عاشقان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و جمعی از خبرنگاران شهرری و تهران غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بامداد امروز پنجشنبه حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در قبله تهران با حضور شمار زیادی از دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) غبارروبی و عطرافشانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این آیین با حضور شماری از مردم، مسؤولان و خبرنگاران در فضایی آکنده از عطر معنویت آغاز شد که با صحنه‌های متعددی از اشک و عشق به اهل بیت (ع) همراه بود و حاضران در این مراسم، با اشک دیده و دستمال‌هایی که در دست داشتند، به غبارروبی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پرداختند.
طی این مراسم نورانی غبار حرم مطهر زدوده شد و سنگ مزار و ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) با گلاب ناب شست وشو داده شد.
به گزارش ایرنا، حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد. پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس.
ایشان در سال 173 هجری قمری در شهر مقدّس مدینه بدنیا آمدند و مدت 79 سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم بوده است، محضر مبارک امام رضا (ع)، امام محمّد تقی (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی شهرری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انتظار ۴۲ساله خانواده شهید در اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر مطهر شهید جواد مراثی از رزمندگان لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) با تلاش گروه‌های تفحص از طریق پلاک هویت شناسایی و انتظار ۴۲ ساله خانواده این شهید پایان یافت.

خبر شناسایی پیکر مطهر این شهید والامقام عصر امروز توسط جمعی از فرماندهان نظامی و مدیران شهری به خانواده وی اعلام شد.

شهید مراثی سال ۱۳۳۸ در اصفهان متولد شد و سرانجام در تاریخ ۱ اسفندماه سال ۱۳۶۰ در چذابه به شهادت رسید و پیکر مطهرش بازنگشت.

پیکر مطهر این شهید والامقام روز شنبه ۱۵ اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان تشییع و در گلستان شهدا به خاک سپرده خواهد شد.

جزئیات بیشتر از مراسمات وداع و تشییع این شهید والامقام متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 6093499

دیگر خبرها

  • پایان انتظار ۴۲ساله خانواده شهید در اصفهان
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)