Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه 1400 مدیرمسئول زن در کشور فعال هستد و بانوان در حوزه روزنامه‌نگاری می توانند موفق‌تر دیده شوند، گفت: بیش از 50 میلیون نفر در کشور در فضای مجازی تولید خبر می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،همزمان با روز خبرنگار نخستین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری قم که با حضور پرشور خبرنگاران قمی همراه بود در تالار شهر استان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم سیدموسی حسینی کاشانی با اشاره به اینکه 17 مرداد ماه روز تجلیل از زحمات خبرنگاران است، اظهار داشت: خبرنگاران سختی کار را فقط با عشق خالصانه تحمل می کنند.

رسانه های چشم و گوش مردم در حرکت به سمت آبادانی باشند

وی ادامه داد: جامعه ای پویا است، که رسانه‌های فعال و پویایی داشته باشد و این حس مطالبه گری در آن‌ها زنده باشد همچنین رسانه‌ها باید چشم وگوش مردم و حرکت در جهت آبادانی شهرها باشند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برگزاری اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها وپایگاه های خبری، افزود: 160 نفر حدود790اثراز طریق سامانه برای جشنواره در قسمت‌های مختلف از جمله ایثار وشهادت، نماز، امامزادگان، مناظر شهری وزیارتی ارسال کرده اند.

وی بیان داشت: استان قم، با وجود این ویژگی‌ها نیاز به نگاه ویژه ایی دارد، بخصوص در بخش رسانه، زیرا اخبار قم فقط اخبار استانی نیست، بلکه درتمام حوزه‌های ملی و حتی فراملی در قم اخبار وجود دارد.

مهمترین وظایف اهالی رسانه جریانسازی است

همچنین در ادامه مراسم ابراهیم معتمدی ظهر قائم مقام شهردار قم با اشاره به اینکه جامعه نیازمند نقد منصفانه است، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف اهالی رسانه جریان‌سازی است که در قم کمتر به آن توجه شده است.

وی ادامه داد: این موضوع می‌تواند در حوزه مدیریت شهری کاربردهای بسیاری را به دنبال داشته باشد.

قائم مقام شهردار قم با اشاره به ایجاد سیستم نظامند برای درج اخبار تولیدی در قم ، بیان داشت: تا دهه فجر از این نرم‌افزار رونمایی می‌شود تا بتوانیم در پاسخ‌گویی به اصحاب رسانه روند متفاوت و مناسبی را دنبال کنیم، در این نرم‌افزار وابسته به اخبار و انتقاداتی که مجموعه‌های رسانه‌ای مختلف از شهرداری خواهند داشت حمایت‌های متفاوتی از این مجموعه‌ها خواهیم داشت.

وی ابراز داشت:100 طرح برای ساخت المان خبرنگار به جشنواره مشخصی ارسال شده است تا آثار در این جشنواره مورد داوری قرار گیرد و در نهایت المان مورد نظر در انتهای بلوار فردوسی میدان قلم نصب شود.

خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند

این در حالی است که در ادامه این مراسم سیدمحمد رضا هاشمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به اینکه نقدهای منصانه و از سر دلسوزی خبرنگاران موجب پویایی جامعه است، گفت: مسئولان باید با همه وجود پذیرای این نقدهای سازنده باشند تا زمینه رشد و تعالی جامعه به وجود آید.

وی اضافه کرد: خبرنگاران، دیده بان‌های آگاه نظام جمهوری اسلامی و پل ارتباطی میان مردم و مسئولانند و جایگاه مهمی در پیشرفت کشور دارند.

اصحاب رسانه با وحدت توطئه های دشمنان را خنثی می کنند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به اینکه جامعه ای به آگاهی و بلوغ می رسد که در آن خبرنگاران با تعهد، امانتداری و حساسیت به انتشار اخبار بپردازند، افزود: مردم سرمایه های اجتماعی کشورند و دشمن تلاش می کند مردم را به یاس و نا امیدی برساند در این شرایط اصحاب رسانه و خبرنگاران باید با وحدت و همدلی این توطئه ها را خنثی کنند.

وی بیان داشت: خبرنگاران در بسیاری از رویدادها و رخدادهای کشور اثر گذار هستند و این ظرفیتی مهم برای از میان بردن مشکلات است.

واما سخنران اصلی برنامه محمد سلطانی فر با اشاره به اینکه در قم ظرفیت های خوبی در حوزه خبر وجود دارد، گفت: در این استان 295 رسانه مکتوب وجود دارد که از بین 6 هزار روزنامه مکتوب در کشور ، رشد خوبی در عرصه رسانه های مکتوب را نشان می دهد.

1400 مدیر مسئول زن در کشور فعال هستند

وی تصریح کرد: بانوان روزنامه نگار نیز از جایگاه ویژه ای برخوردارند و در حال حاضر حضور بانوان در عرصه خبر و روزنامه نگاری بسیار پررنگ بوده و 1400 مدیر مسئول زن در کشور فعال است.

بیش از 55 درصد افراد تحریه را بانوان تشکیل می دهند

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بانوان در حوزه روزنامه‌نگاری می توانند موفق‌تر دیده شوند، گفت: بیش از 55 درصد از افرادی که در تحریه ها مشغول به کارند را بانوان تشکیل می دهند و در این حوزه حرفی برای گفتن دارند.

وی خاطرنشان کرد: روزنامه‌نگاری ما با دوران گذشته متفاوت و کار بسیار سخت تر شده است تعداد منابع خبری در گذشته محدود بود، امروز 42 خبرگزاری دارای مجوز در کشور فعال است که از کل خبرگزاری های اتحادیه اروپا بیشتر هستند، همچنین بیش از 2300 پایگاه خبری مجوز گرفتند که دو برابر این تعداد به صورت غیر مجاز فعال اند.

بیش از 50 میلیون نفر در کشور در فضای مجازی تولید خبر می کنند

سلطانی فر با بیان اینکه بیش از 50 میلیون نفر در کشور در فضای مجازی تولید خبر می کنند، افزود: کار خبرنگاری به معنای حرفه ای دیگر همانند گذشته نیست دوستانی که حرفه ای کار می کنند در گذشته با آموزش اصول خبر، روزنامه نگار می شدند و امروز این حرفه جایگاه سخت تری دارد.

 

خبرنگار باید با آخرین تکنولوژی روز دنیا آشنا باشد

وی عنوان کرد:خبرنگار باید با آخرین تکنولوژی روز دنیا آشنا باشد و خود را با همه اپلیکیشن های دنیا و پدیده های نوین موشن‌گرافی و اینفوگرافی تطبیق دهد و دریایی از اطلاعات را در یک صفحه اینفوگرافی جای دهد.

معاون مطبوعاتی ارشاد با اشاره به اینکه امروز نمی توان فقط با تکس کار را پیش برد، گفت: در سال 2019 با این هجم از دیتا 90 درصد از فضای مجازی متعلق به تولید فیلم و ویدئو است و باید یاد بگیریم با ویدئو و ارزش افزوده صحبت کنیم و فیلم و متن را آمیخته کنیم و با زیرنویس ها آشنا شویم.

 

وی تاکید کرد: بدون این ها نمی توان نام خبرنگار را بر خود گذاشت، یادگیری روش ها و اصول خبرنگاری و آخرین متدها مهم است؛ دوره‌ی شیوه هرم وارونه گذشته است و الماس خبری و شیوه های وب نویسی و شیوه‌های عمیق تکنولوژی های مبتنی بر وب را باید بیاموزیم.

 

سلطانی فر یادآور شد: باید یاد بگیریم در این فضای پر از منبع و با این آلودگی‌ها، خبردرست و نادرست و سره و ناسره و خوب و بد و حقیقت از شایعه را تشخیص دهیم و برای اعتبار رسانه و خودمان از اخبار درست استفاده کنیم.

 

برخی روزنامه ها و پایگاه های خبری درستی و نادرستی خبر را تشخیص نمی دهند

وی بیان کرد:بسیاری از روزنامه ها و پایگاههای خبری امروز قربانی فضای توام با آلودگی شده اند و درست و نادرست را نمی توانند تشخیص دهند به همین دلیل کار خبرنگاری سخت شده است.

 

معاون مطبوعاتی تصریح کرد:امروز دیگر داشتن یک میکروفن و ضبط و قلم و دوربین به تنهایی افراد را خبرنگار نمی کند اگر خبرنگار می خواهد در شرایط فعلی برند شود فراتر از این باید گام بردارد.

 

درآمد خبرنگاری بسیار پایین است

سلطانی فر عنوان کرد:تلاش گران عرصه قلم باید بدانند کار خبرنگاری با مخاطرات سخت و طاقت فرسا روبروست و درآمد آن ها در فضای نابسامان اقتصادی در پایین ترین رده ها قرار دارد و هیچ چیزی جز عشق این مسیر را هموار نمی کند اگر عاشق این شغل نباشید خبرنگاری طاقت فرسا خواهد بود.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی

به رغم برخی سیاه نمایی‌ها در رسانه‌های معاند و فضای مجازی در خصوص تصویر ایران در افکار مردم جهان ویدیویی به تازگی منتشر شده که نادرست بودن این ادعاها را ثابت می‌کند.

به گزارش ایسنا، در ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید شامل نظرات جالب یک شهروند خارجی درباره ایران و ایرانیان است:

منبع: چند ثانیه

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد