Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-علی ساری نماینده مردم اهواز تاکید کرد: وزیر نیرو معتقد به این است که ۹۳‌ درصد از روستاها دارای آب شرب است اما به ایشان عرض می‌کنم که بخش اسماعیله در چالش زیادی به سر می‌برد و آبی که آنجا وجود دارد و به روستائیان می‌دهند با تانکر است و آبی که در لوله‌ها جاری است از رودخانه‌ها برداشت شده و به خورد مردم می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر خود توانستند از این آب بنوشند من به روستائیان می‌گویم که از این آب استفاده کنید.

نماینده مردم اهواز تاکید کرد: وزیر نیرو معتقد به این است که ۹۳‌ درصد از روستاها دارای آب شرب است اما به ایشان عرض می‌کنم که بخش اسماعیله در چالش زیادی به سر می‌برد و آبی که آنجا وجود دارد و به روستائیان می‌دهند با تانکر است و آبی که در لوله‌ها جاری است از رودخانه‌‌ها برداشت شده و به خورد مردم می‌دهند. اگر خود توانستند از این آب بنوشند من به روستائیان می‌گویم که از این آب استفاده کنید.

علی ساری  درباره وضعیت آب خوزستان، با بیان اینکه آب کشاورزی و آب شرب را باید در این استان دسته بندی کرد، گفت: در حوزه آب کشاورزی که وضعیت استان خوب نیست و خود این برنامه‌ها و زمان‌بندی‌ها گواه این است که اتفاقاتی در حال رخ دادن است. هرچند که چالش داریم امیدوارم که بتوانیم تابستان امسال را با چالش کمتری بگذرانیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره وضعیت آب شرب شهری و روستایی در استان خوزستان، تاکید کرد: ‌به وزیر نیرو راجع ‌به آب شرب روستایی تذکر داده‌ام و ایشان قبلا در نامه‌ای گفته بود که ۹۳ درصد روستاهای شما دارای آب شرب است. درصورتی که داده‌ها غیر از این را نشان می‌دهد. به عنوان مثال در حوزه شهرستان اهواز حدود ۲۵۰ روستا مشکل آب دارند و در کل حوزه انتخابیه تقریبا ۴۵۰ روستا داریم. وزیر نیرو معتقد به این است که ۹۳‌ درصد از روستاها دارای آب شرب است اما به ایشان عرض می‌کنم که بخش اسماعیله در چالش زیادی به سر می‌برد و آبی که آنجا وجود دارد و به روستائیان می‌دهند با تانکر است و آبی که در لوله‌ها جاری است از رودخانه‌‌ها برداشت شده و به خورد مردم می‌دهند. اگر خود توانستند از این آب بنوشند من به روستائیان می‌گویم که از این آب استفاده کنید.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش غیزانیه هم همینطور است. من دنبال سیاه‌نمایی نیستم، وزیر نیرو در بخش کارون گام خوبی را برداشت و آغاز و پایان طرح آب‌رسانی قابل تقدیر است اما کماکان باوی و اهواز و حمیدیه به شدت در ضعف به سر می‌برند این مناطق خود یک سوم جمعیت کل استان است که حدود ۱ میلیون ۵۰۰‌ هزار نفر می‌باشد تشکیل می‌دهند.

ساری با اشاره به سفر خود به حوزه انتخابیه خاطرنشان کرد: مردم خوزستان اعتراضات زیادی دارند. در بخش اسماعیلیه این موضوع آب مورد اعتراض شدید مردم بود که یا آب نداشتند یا با تانکر آب می‌آوردند و آب لوله‌کشی هم به طور مستقیم از رودخانه به خورد مردم می‌دهند. وقتی به حوزه انتخابیه رفتم مردم جمع می‌شدند و نسبت به وضعیت آب اعتراض می‌کردند.

این نماینده اصلاح‌طلب عنوان کرد: حوزه آب به شدت قابل تامل است که ما نباید سیاست‌های حوزه آب را مثل گذشته ادامه دهیم. من به کم کردن تدریجی سیاست انتقال آب و نه افزایش تدریجی آن اصرار دارم. وزارت نیرو نه تنها رو به سوی کم کردن تدریجی نگذاشته بلکه با افتخار با دوستانی که صنایع را به فلات مرکزی می‌برند همکاری می‌کند، صنایعی که جایشان آن‌جا نیست و مانند هرسال طرح انتقال آب را دنبال می‌کنند که باعث از بین رفتن حوزه‌های دیگر است.

وی اظهار داشت: ‌من هیچ سندی در این باره که آب کشور دارد به سمت عراق صادر می‌شود ندارم و این فایل تصویری که منتشر شد دقیقا تلفیق صوت و تصویر از دو جای مختلف است.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه

رسول فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : این تعداد حلقه چاه غیرمجاز که تنها ۱۲۰ حلقه از آنها در طول ۲ روز مسدود شد با همکاری گروه‌های گشت و بازرسی و پس از اخذ دستور قضایی در استان انجام شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد چاه غیرمجاز مسدود شده، ۱۳۵ حلقه در مجاورت چاه‌های آب شرب شهر کرمانشاه واقع شده بودند افزود: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز از برداشت بی رویه حدود ۱۵ میلیون متر مکعب آب‌های زیرزمینی جلوگیری به عمل آمد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: در سال گذشته به منظور جلوگیری از برداشت بیش از اندازه آب‌های زیرزمینی، تعداد ۶۰۰ دستگاه کنتور هوشمند نیز برروی چاه‌های مجاز استان نصب شد که با نصب آن از برداشت بی رویه سالانه ۷.۵ میلیون مترمکعب آب جلوگیری شد.

فرهادی با بیان اینکه امسال انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان به ویژه در شهرستان صحنه با جدیت ادامه خواهد داشت گفت: پیش بینی شده است حدود ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز امسال در استان شناسایی و مسدود شود که از این تعداد ۲۰۰ حلقه چاه در شهرستان صحنه خواهد بود.

وی در زمینه لایروبی رودخانه‌های استان برای جلوگیری از بروز سیلاب‌های احتمالی در استان نیز اضافه کرد: در سال گذشته به حجم یک میلیون متر مکعب از مسیر رودخانه‌های استان به ویژه در ۳۰ نقطه حادثه خیز کار لایروبی انجام گرفت.

فرهادی با بیان اینکه در همین راستا برای لایروبی رودخانه اروند در قصرشیرین پیمانکار انتخاب و کار لایروبی آن نیز امسال به پایان خواهد رسید گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان برنامه منظمی را برای لایروبی رودخانه‌های سطح استان تدوین کرده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا