Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@03:03:18 GMT

آیین ازدواج در خلخال کم هزینه تر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۶۱۸۳۵

آیین ازدواج در خلخال کم هزینه تر شد

به گزارش ایرنا ، سیدناصر میرمرسلی روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال افزود: اختصاص سالن های ورزشی روستایی به برگزاری مراسم ازدواج گامی در مسیر کاهش هزینه های این سنت است.
وی گفت: مسئولان فرهنگسراها ، تالارها و سالن های ورزشی روستایی موظف به واگذاری اماکن و فضاهای تحت اختیار به امر خیر ازدواج هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه بانک ها آمار دقیقی از میزان پرداخت تسهیلات ازدواج در اختیار ستاد ساماندهی امور جوانان قرار نمی دهند، اظهار داشت: تنها 55 درصد از مجموع از 532 هزار تقاضای این نوع وام در کشور به متقاضیان پرداخت شده است.
میرمرسلی همچنین با اشاره به افزایش سن ازدواج در جامعه از این پدیده به عنوان یک آسیب اجتماعی نام برد و گفت: این معضل از وجود مشکلات فرهنگی و اجتماعی ناشی شده و می توان آن را با تقویت باورهای دینی و فراهم کردن مسیر رشد و تعالی فکری جوانان برطرف کرد.
وی فرهنگ سازی برای ازدواج اسلامی ، آسان و کم توقع ، موج آفرینی در بین جوانان ، برگزاری دوره های مهارت زندگی برای جوانان ، تبلیغات محیطی و استفاده از ظرفیت تشکل های غیردولتی مردم نهاد را از جمله اقدامات ستاد ساماندهی امور جوانان ذکر کرد.
رییس اداره ورزش و جوانان خلخال از تشکیل و ثبت مجمع خیرین ازدواج در خلخال خبرداد و گفت: با فعالیت این تشکیلات خیریه زمینه برای کمک به ازدواج افراد کم بضاعت مالی فراهم شده است.
احمد قنبری ، معاون فرماندار خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر عملی شدن شعار 'بهترین ازدواج آسان ترین ازدواج' در جامعه گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان وظیفه دارند در نهادینه شدن فرهنگ تشویق جوانان به این امر خیر تلاش کنند.
در استان اردبیل از هر پنج واقعه ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شود.
7119/6018
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت اداره ورزش و جوانان ازدواج دستگاه های اجرایی سن ازدواج طلاق رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی

محمد علمیردانی گفت: نتیجه اعزام تیم‌های استان قم به مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های مختلف سنی در سال گذشته کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری بود که توسط آقایان و بانوان ورزشکار کسب شده است.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: افتخار بزرگ دیگر ورزشکاران استان قم در سال گذشته، کسب ۴۰ مدال آسیایی، جهانی و برون مرزی بوده است.

علیمردانی بیان کرد: طی سال گذشته تعداد ۴۱۰ مسابقه استانی توسط هیات‌های ورزشی استان قم برگزار شد.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم با بیان این که هیات‌های ورزشی قم در سال گذشته، ۱۳۰ میزبانی کشوری داشتندعنوان کرد: هم چنین ۴۲ تیم از استان قم در لیگ‌های باشگاه‌های کشور در دسته‌های برتر، یک، دو و سه حضور داشتند.

علیمردانی افزود: در سال گذشته، ۳۴۰ اعزام در بخش آقایان و بانوان به مسابقات کشوری توسط هیات‌های ورزشی استان قم صورت گرفت.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: از ۱۵۰ ورزشکار دعوت شده به تیم‌های ملی در رده‌های آقایان و بانوان در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۰ ورزشکار استان عضو تیم‌های ملی در رشته‌های ورزشی مختلف شدند.

علیمردانی هم چنین یکی از افتخارات بزرگ ورزش استان قم در سال ۱۴۰۲ را کسب هشت سهمیه ورزشکاران این استان در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی هانگژو چین عنوان کرد.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به این که استان قم در چهارمین المپیاد استعداد‌های برتر کشور در سال ۱۴۰۲ مقام ۱۴ را با رشد سه پله‌ای کسب کرد گفت: آمار ورزشکاران سازمان یافته استان قم (بیمه شده ورزشی) در پایان سال گذشته، بیش از ۵۸ هزار نفر بود که ۳۶ هزار نفر از آقایان و ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر از بانوان را شامل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • عکس| شکوفه‌های گیلاس در خلخال
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد