Web Analytics Made Easy - Statcounter

با رونمایی از پوستر جشن مستقل سینمای مستند ایران، اسامی فیلم‌های یافته به آکادمی این جشن معرفی شدند.

به گزارش ایسنا،محسن خان جهانی دبیر دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران امروز 18 مردادماه در تالار سیف‌الله داد خانه سینما پیش از رونمایی پوستر این جشنواره اظهار کرد: از فیلم‌های رسیده به دبیرخانه این جشنواره ۳۶ فیلم به مرحله نهایی رسیدند و از این تعداد ۱۰ فیلم به آکادمی اصلی جشنواره راه پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او خبر داد که جشن مستقل سینمای مستند ایران ۳۱ مردادماه  جاری در سالن کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.
در ادامه این برنامه،محمد تهامی‌نژاد مستندساز، اسامی فیلم‌های راه یافته به آکادمی این جشنواره را اعلام کرد.
پنج فیلم کوتاه و نیمه بلند عبارتد از: "تالان" به کارگردانی محمد صادق دهقانی، "ورس" به کارگردانی جواد وطنی، "پرسپولیس شیکاگو" به کارگردانی ارد عطاپور، "لوتوس" به کارگردانی محمدرضا وطن دوست و "دادا سلطنه" به کارگردانی هادی احمدی و پنج فیلم بخش مستند بلند متشکل از "اسرار دریاچه" به کارگردانی امیر ایثاریان، "در جستجوی فریده" به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی، "خرامان" به کارگردانی آرش اسحاقی، "زنبورک در کام مینور" به کارگردانی مریم سپهری و "مثل اسمم پگاه" به کارگردانی سودابه بیضایی هستند.

در این برنامه کارگردان‌های مستندهای راه یافته به آکادمی حضور داشتند. همچنین بهزاد خورشیدی به عنوان طراح پوستر این دوره از جشن مستقل سینمای مستند ایران به روی سن آمد و  از طرف حضار تشویق شد.
این فیلم‌ها توسط هیئت داوران آکادمی دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران در سالن خانه سینما بررسی خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جشن مستقل سینمای مستند خانه سينما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش

مجموعه پویانمایی «شتر و آسیابان» به کارگردانی عبدالله علیمراد برای بار سوم در کشور مراکش در سومین جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

بر اساین این خبر، از این مجموعه در بازار فیلم هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • «آکادمی پرندگان» بیش از ۵۰ میلیون تومان فروخت
  • درآمد ۷۰۰ میلیونی «گالیله»!/ «آکادمی پرندگان» ۵۰ میلیون فروخت
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»