Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسفندیار محمدی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی استان با بیان اینکه تاکنون بیش از 22 هزار نفر از مراکز علمی کاربردی ایلام فارغ التحصیل شده اند، افزود: محور اصلی فعالیت دانشگاه علمی کاربردی کمک به ایجاد اشتغال و آموزش نیروهای کار برای ورود به بازار کار است.
وی، تعداد اساتید مشغول در مراکز استان ایلام را بیش از یک هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون 123 کد رشته در مراکز علمی کاربردی استان وجود دارد که امیدواریم با تلاش مجموعه همکاران در آینده تعداد این رشته ها بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام گفت: رویکرد دانشگاه در سال جدید تمرکز بر فعالیت های پژوهشی است که با ایجاد مراکز رشد، اجرای پودمان های مهارتی و همکاری پژوهشی با دستگاه های اجرایی استان محقق خواهد شد.
محمدی تاکید کرد: ایجاد مراکز رشد و نوآوری در مراکز علمی کاربردی نقش مهمی در بهره گرفتن از ایده های نو و خلاق دانشجویان دارد.
وی اضافه کرد: تدوین اساسنامه مراکز و سطح بندی آنها از مهمترین فعالیت های در دست اقدام است که اجرای آنها نقش بسزایی در پیشبرد اهداف عالی دانشگاه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه این دانشگاه در سال 1370 شروع به فعالیت کرد و ایده آن برگرفته از کشورهای موفق دنیا بود، یادآور شد: سه میلیون و 800 هزار نفر دانشجو در کشور مشغول فراگیری تحصیل هستند که حدود 500 هزار نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه جامع علمی کاربردی است که از نظر تعداد دانشجو در بین دانشگاه ها رتبه چهارم و در زمینه تعداد مراکز با 700 مرکز در کشور رتبه نخست را دارد.
محمدی گفت: کمترین رشد شهریه با 5 درصد افزایش در بین تمام دانشگاه های کشور متعلق به دانشگاه علمی کاربردی است.
6032/6034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت ایجاد اشتغال بازار کار دانشجو دستگاه های اجرایی استان رئیس دانشگاه رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟

صمد نژاد ابراهیمی، درباره استفاده از پژوهش های حوزه علوم انسانی در حل مسائل کشور گفت: علوم انسانی بخش تاثیرگذار در بخش پژوهش و کیفیت زندگی است. فرهنگ، تمدن و نوع رفتار افراد به علم انسانی مربوط است. به صورت کلی استراتژیک حرکت ما را تعیین می کند. استفاده از علوم انسانی در حل مسائل کشور درصد پایینی دارد؛ اما در حوزه استراتژیک، علم و فناوری و خط مشی و حکمرانی متخصصان خوبی درکشور داریم که نتایج آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از علوم انسانی خیلی اوقات درست حمایت نشده یا مسیر به درستی ترسیم نشده است. علوم انسانی در برخی حوزه ها با مشکلات جدی مواجه است. خیلی از افراد به دلیل عدم تصور از مشاغل مربوط به فلسفه ادبیات و جامعه شناسی تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ندارند. برای این موضوع از سطح وزارت آموزش و پرورش تا وزارت علوم باید فرهنگ سازی شود.

نژاد ابراهیمی درباره افزایش پژوهانه اعضای هیئت علمی نیز گفت: در برنامه هفتم توسعه، بندی به نام آیین نامه جامع پژوهانه وجود دارد که در آن پژوهانه اعضای هیئت علمی افزایش یافته است با ابلاغ این برنامه این آیین نامه اجرا می شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به نشریات علمی پرداخت و گفت: چاپ مقالات در سطح بین الملل مشروط به پرداخت هزینه است و این موضوع برای ما سخت شده است. به همین دلیل، می خواهیم از پتانسیل نشریات داخلی استفاده کنیم. در حال حاضر تعداد ۱۶۰۰ نشریه وجود دارد که در کمیسیون نشریات وزارت علوم به آن ها اعتبار داده می شود.

مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، گفت: یکی از سیاست  های ما بین المللی کردن این نشریات است تا مطالب نشریات داخلی در سطح دنیا دیده شود. در حال حاضر ۱۶۰ نشریه در پایگاه بین المللی نمایه شده است. از این تعداد، ۳۳ نشریه در حوزه علوم انسانی است که به مسائل فرهنگی و تمدنی کشور مربوط می شود.  با بین المللی شدن  این نشریات، مقالات ایرانی در دنیا هم‌دیده خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی