Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس - ايرنا - مديرعامل شرکت پالايش نفت بندرعباس گفت: کوره واحد تصفيه نفت گاز اين پالايشگاه در راستاي افزايش طرح ظرفيت و بهبود کيفيت راه اندازي شد.

به گزارش ايرنا، هاشم نامور شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واحد تصفيه نفت گاز با هيدروژن يکي از واحدهاي افزايش ظرفيت توليد و بهبود کيفيت پالايشگاه بندرعباس با ظرفيت روزانه 50 هزار بشکه است که در مرحله نهايي تکميل عمليات اجرايي و پيش راه اندازي قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: واحد تصفيه نفت گاز هيدروژني داراي 2 کوره است که کوره شماره يک با موفقيت راه اندازي شد و کوره شماره 2 نيز در حال آماده سازي نهايي براي راه اندازي است.
مديرعامل شرکت پالايش نفت بندرعباس گفت: کوره بخش مهمي از واحد است که ايمني و اتصال درست آن با اتاق کنترل از اهميت بالايي برخوردار است.
نامور ابزار داشت: با تلاش متخصصان اين پالايشگاه همه اتصال هاي ابزار دقيق، بخش سوخت، اتصال هاي داخلي، بازرسي هاي مکانيکال و قسمت هاي راهبري کوره با رعايت کامل ايمني و بر اساس استانداردهاي فني با موفقيت اجرا و به واحد بهره برداري و مهندسي پالايش تحويل شد.
مديرعامل شرکت پالايش نفت بندرعباس گفت: واحد تصفيه نفت گاز هيدروژني به طور کلي در مرحله تکميل عمليات اجرايي و پيش راه اندازي قرار دارد.
وي ادامه داد: ديگر بخش هاي اين واحد شامل راکتورها و هم چنين کمپرسور گاز گردشي آن نيز در مراحل نهايي آماده سازي قرار دارند.
به گفته نامور، طرح افزايش ظرفيت توليد و بهبود کيفيت بنزين هم اکنون80 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
مديرعامل شرکت پالايش نفت بندرعباس افزود: هم اکنون نيز واحد تصفيه نفت گاز هيدروژني در مراحل پاياني آماده سازي و واحد آمين و بازيافت گوگرد نيز در حال تکميل شدن است.
وي ادامه داد: در سال گذشته واحدهاي بنزين سازي و بخش تصفيه نفتاي سبک و واحد ايزومريزاسيون اين طرح با تلاش متخصصان اين پالايشگاه به بهره برداري رسيد و واحد گرانول سازي گوگرد نيز تيرماه امسال راه اندازي شد.
وي اضافه کرد: افزايش ظرفيت توليد بنزين، کاهش انتشار آلاينده هاي زيست محيطي، بهبود عملکرد اقتصادي، بهينه سازي مصرف انرژي، استفاده حداکثري از ظرفيت ها، فراهم شدن زمينه اشتغال و ارتقاي سطح دانش و تجربه نيروي انساني از مزاياي بهره برداران از اين طرح است.
به گزارش ايرنا، شرکت پالايش نفت بندرعباس با ظرفيت اسمي پالايش روزانه 350 هزاربشکه نفت خام سنگين و ميعانات گازي در حال حاضر 18 درصد از نياز کشوربه انرژي و فرآورده هاي نفتي را تامين مي کند.
فرآورده هاي توليدي اين پالايشگاه در 2 گروه اصلي و ويژه طبقه بندي مي شود که محصولات اصلي آن شامل گازمايع، بنزين، نفت سفيد، سوخت جت، نفت گاز و نفت کوره است که طبق مقررات به وزارت نفت تحويل داده مي شود.
محصول هاي فرعي اين پالايشگاه نيز شامل حلال 402 وکيوم باتوم، وکيوم سلاپس، آيزوريسايکل، لوبکات سنگين و گوگرد است که از طريق بورس کالا و انرژي عرضه مي شود.
9887/7408
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود حق بجانب عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲ رشته جدید به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد قوچان اضافه‌شده است، اظهار کرد: مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیا در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در سطح دانشگاه آزاد کشور و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری رشته‌های جدید این دانشگاه به‌حساب می‌آیند و از مهرماه ۱۴۰۳ هر دو رشته دانشجو می‌پذیرند.

رئیس دانشگاه آزاد قوچان ادامه داد: این دانشگاه به‌عنوان اولین واحد دانشگاهی از مجموعه دانشگاه‌های آزاد در سال ۱۴۰۰ میزبان نخستین نشست تخصصی اینترنت اشیا با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بوده است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی رشته مهندسی اینترنت اشیا می‌تواند زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم بوده و موجب شود دانشگاه‌های کشور دوشادوش سایر کشورهای توسعه‌یافته حرکت کند.

کد خبر 6088176

دیگر خبرها

  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • پایان عملیات تعمیرات حساس کوره نم زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • راه اندازی چهارمین قطار مسافربری پنج ستاره قم مشهد + عکس