Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه بیولوژیکی با کرم گلوگاه انار در سطح ۱۲۵ هکتار از باغهای انار در این استان انجام شد.

به گزارش قدس آنلاین، نجفقلی صالحی افزود: در این شیوه مبارزه از رهاسازی زنبور از نوع 'تریکوگراما' برای مبارزه با آفت کرم گلوگاه استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبارزه با آفت کرم گلوگاه در باغهای انار هشت شهرستان خراسان رضوی صورت گرفته است.

وی مهمترین شهرستانهای مبارزه با این آفت را مه ولات، خلیل آباد، سبزوار، بجستان، کاشمر و بردسکن ذکر و بیان کرد: ۸۰ هزار هکتار از باغها انار خراسان رضوی امسال از سرمازدگی نیز خسارت دیدند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در کنار مبارزه بیولوژیک با این آفت، باغداران به روشهای سنتی نیز با کرم گلوگاه انار مقابله می کنند. روشهای سنتی شامل قطع تاج گل انار که محل تخمگذاری آفت است و روشهای مشابه دیگر نیز استفاده می شود اما مبارزه بیولوژیکی اثرگذاری بهتری دارد.

وی گفت: دو مرکز تولید زنبور(انسکتاریم) در خراسان رضوی در زمینه تولید زنبورهای ویژه برای مبارزه بیولوژیک فعالیت دارند.

طی زمستان پارسال ۹ هزار هکتار از مجموع ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار انارستان خراسان رضوی دچار سرمازدگی و همین امر موجب شد تولید انار استان از ۱۵۰ هزار تن به ۱۵ هزار تن کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انار خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی گفت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار به دلیل نقص فنی با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی،حسن جعفری اظهارداشت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار  به شماره 8759 قرار بود ساعت 21 و 35 دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر 500 دقیقه ای مواجه شد.

وی افزود: پذیرایی از مسافران در 2 نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و 55 دقیقه صبح امروز انجام شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی