Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسته اقتصادی (ارزی) امروز دوشنبه در هیات دولت رونمایی می شود، افزود: این بسته باید راهگشای افزایش بی رویه نرخ ارز و قیمت های کاذب و فضایی در بازار شود و به دور از آزمون و خطا اعمال شود.

امیر خجسته، عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص بسته ارزی بانک مرکزی برای کاهش التهابات بازار ارز در کشور گفت: بسته اقتصادی دولت بایستی متناسب با افزایش حقوق و درآمد جامعه تنظیم شود تا مردم بتوانند در سفره های خود درک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به پایین آمدن ارزش پول ملی اظهار داشت: دولت بایستی بسته اقتصادی(ارزی) را برای ساماندهی بازار و نرخ ارز در جهت برون رفت شرایَط فعلی اقتصاد جامعه تصمیم گیری و لحاظ می کرد، این بسته باید راهگشای افزایش بی رویه نرخ ارز و قیمت های کاذب و فضایی در بازار شود و به دور از آزمون و خطا اعمال شود.

 

خجسته خاطر نشان کرد : این پشنهاد ارزی باید دلار را به جایگاه واقعی خود برگرداند و تاثیر گذاری ملموسی در کنترل بازار ارزی کشور ایجاد نماید؛ با افرادی که توانستند درآمد ارزی میلیون دلاری از طریق صرافی ها و نامشروع کسب کنند باید نوع برخورد با این افراد خاص در جامعه اطلاع رسانی شود تا بلکه فضای روانی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

 

وی گفت: بسته اقتصادی (ارزی) باید درونش راه حلی برای کنترل بحران ارز، طلا و بازار داشته باشد تا مردم مشاهده کنند تا این فضای بی اعتمادی پیش آمده نسبت به عملکرد مسئولین، سران قوا و تیم اقتصادی دولت از بین رود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نماینده ولیّ‌فقیه در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته اراک، گفت: یکی از راهکار‌های تحقق شعار سال، جلب مشارکت و امنیت خاطر برای مردم در سرمایه‌گذاری‌های بخش اقتصادی است که باید در دستور کار بخش دولتی قرار بگیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: استان مرکزی از ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی برخوردار است که با همت‌ بلند و توکل برخدا می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد. بنا بر این آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در همه بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدماتی سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.

خطیب جمعه اراک با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی گفت: اتفاقات هشت ماه گذشته در غزه و عملیات وعده صادق، جامعه جهانی را نسبت به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و فلسطین مظلوم بیدار کرد.

او افزود: اکنون دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف جهان به خصوص در آمریکا به حمایت غزه و فلسطین به پا خواستند و در روز‌های گذشته بیش از دو هزار دانشجو و استاد دانشگاه در آمریکا زندانی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی