Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان در دیدار خود با معاون سفارت آمریکا در این کشور گفت که روابط اسلام آباد - واشنگتن با بی اعتمادی مواجه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان به نقل از روزنامه پاکستان، هیئت دیپلماتیک سفارت آمریکا در پاکستان، شب گذشته به ریاست «جان هوور» معاون سفارت این کشور در اسلام آباد در «بنی گالا» با عمران خان رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه مطبوعاتی حزب تحریک انصاف پاکستان، عمران خان رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان و نامزد تصدی پست نخست وزیری این کشور نیز در این دیدار، به معاون سفارت ایالات متحده گفت که تنش های واشنگتن و اسلام آباد، نتیجه بی اعتمادی در روابط دو جانبه است.

بر اساس این بیانیه، موضوعات مربوط به منافع متقابل از جمله روابط پاکستان و ایالات متحده، تجارت دو جانبه و ثبات در افغانستان از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بوده است.

عمران خان در این دیدار از گفتگو و نه جنگ به عنوان راه حل مشکلات افغانستان یاد کرد و گفت که مایه خوشحالی است این روزها سخنانی در خصوص به کارگیری راه حل سیاسی به جای جنگ از ایالات متحده آمریکا نیز شنیده می شود.

وی همچنین گفت که حزب تحریک انصاف (PTI) خواهان روابط پاکستان با واشنگتن بر اساس اعتماد متقابل است تا بتوان روابط بین دو کشور را متعادل تر و قابل اعتمادتر کرد.

عمران خان همچنین تحقق ثبات در افغانستان را به نفع پاکستان، آمریکا و منطقه دانست و گفت: این مهم باید از طریق مشارکت سیاسی محقق شود.

لازم به ذکر است که «علی جهانگیر صدیقی» سفیر پاکستان در آمریکا نیز نهم مردادماه در دیدار با «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن، با وی در خصوص راهکارهای حل اختلافات و عادی سازی روابط طرفین به تبادل نظر پرداخت.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان عمران خان راهکارهای حل اختلاف طرفین متعادل تر افغانستان وزیر دفاع امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه به طور اجتناب‌ناپذیری باعث رقابت تسلیحاتی موشکی خواهد شد و روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدید‌های امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد.

ماشکوف گفت: واضح است که این نشانه خوبی برای ثبات جهان در آینده نخواهد بود.

دیپلمات روسیه اظهار داشت: طرح‌های آمریکا، در صورتی که اجرا شوند، به طور اجتناب‌ناپذیری موج قدرتمندی از رقابت‌های موشکی چندجانبه را با تمام پیامد‌های ناشی از آن ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: ما به نوبه خود، مجبور خواهیم شد به این تهدید‌های جدید علیه امنیت کشورمان واکنش نشان دهیم و همه اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود بکار بندیم.

ماشکوف گفت: به هر حال تاسیسات مهم روسیه از جمله مقر‌های فرماندهی و پایگاه‌های نیرو‌های هسته‌ای ما، ممکن است با موشک‌های آمریکایی با یک پرواز کوتاه‌مدت مورد حمله قرار گیرند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن نیز پیشتر با اشاره به اقدامات نظامی واشنگتن در جنوب شرقی آسیا گفت که استقرار موشک‌های بالستیک در فیلیپین، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • اسلام آباد موگویی رکوردار بارش‌های رگباری
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است