Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ​​نخستین جشنواره غزل پارسی در هرات به کار خود پایان داد. همزمان با پایان این جشنواره از مقام ادبی «ناظم هروی» نیز تجلیل و گزیده غزلیات و نقاشی این شاعر مطرح قرن یازدهم قمری رونمایی شد.

«آریا رئوفیان»، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات از برگزار کنندگان این جشنواره ادبی تمجید کرد و در عین حال توجه به ارتقای فرهنگ را از اولویت‌های کاری این اداره عنوان نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر تداوم راه‌اندازی برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های ادبی، از جایگاه بلند غزل در ادبیات کشور نیز یادآوری نمود.

جشنواره غزل پارسی در حالی در شهر هرات برگزار و به کار خود پایان داد که پیش از این نیز شهر هرات شاهد برگزاری جشنواره‌های مهم ادبی و فرهنگی بوده‌اند.

با این همه، «سید آقا حسن فاضل سانچارکی»، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز گردهمایی فرهنگیان و شعرای مطرح کشور در شهر هرات را به فال نیک گرفت و برگزاری این جشنواره را نشان از فرهنگ پروری و ادب دوستی شهروندان فرهنگ دوست هرات عنوان کرد.

در این جشنواره شاعرانی از ولایت‌های مختلف کشور به خوانش شعر پرداختند، یاد و خاطره شهدای حملات تروریستی بویژه حمله تروریستی روز (پنج شنبه ۱۹ اسد) در شهر هرات و هدف قرار دادن غیر نظامیان را تقبیح نمودند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولایت هرات جشنواره غزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور

اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته از سراسر کشور به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) در بخش داستان اعلام شد و نام زینب جهان‌پرور از استان سمنان نیز در این فهرست وجود دارد .

مرتضی مزینانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت : فرایند انتخابِ اعضای باشگاه قاف در دو مرحله استانی و کشوری برگزار شد و در نهایت ۵۳ نفر به عنوان اعضای منتخب داستان به باشگاه رویش استعدادهای برتر نوجوان ادبی (قاف) کانون پرورش فکری راه پیدا کردند.

تربیت نسل نو شاعران و نویسندگان متعهد در حوزه کودک و نوجوان و برنامه‌ریزی ۳ ساله برای رشد و بالندگی آینده‌سازان با بهره‌گیری از شیوه‌های هدفمند و استفاده از ظرفیت‌های صاحبان قلم و اندیشه در ارتقای آگاهی‌های اعضا، از جمله اهداف این حرکت فرایندمحور ادبی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین مدرسه فریلنسری ایران
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه‌اندازی می‌شود
  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور