Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان میثم جعفرزاده، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در ششمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب اظهار کرد:  امروزه سیلاب در کشور ما با توجه به توزیع نامتناسب بارش‌ها نه تنها به عنوان بلای طبیعی، بلکه رحمتی الهی برای منابع آبی کشور است.

وی در ادامه افزود: سیل بخشی از مدیریت منابع آب کشور است و هم زیستی با سیلاب بایستی به عنوان یک هدف در پیش روی ما قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسئول؛ در سه سال اخیر به طور متوسط، کشور هر هشت روز یکبار با حوادثی همچون سیل، زلزله، طوفان، غبار و ریزگرد و... به صورت پیاپی مواجه شده است.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه با رویکرد جدید وزارت نیرو ریل گذاری جدیدی در حوزه مدیریت مصرف و تقاضا رخ داده است، بیان کرد: هم اکنون این فرصت ایجاد شده است تا با اتکا به توان داخلی و روحیه جهادی یک فصل و رویش جدید در مجموعه وزارت نیرو ایجاد کنیم.

رئیس کارگروه تخصصی سیل و مخاطرات دریایی، آب، برق و فاضلاب گفت: ما دیگر نمی‌توانیم شرایط تولید منابع را به این شکل ادامه دهیم. خشکسالی و کم آبی امروزه دیگر بحران نیست و همزاد و همراه ماست و سیلاب نیز روی دیگر آن است و باید با آن همراه شویم.

کمبود پوشش گیاهی، راه را برای سیلابی کردن کشور فراهم کرده است

همچنین در این مراسم عباس جزایری، رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی و دبیرکل ششمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب با تاکید بر اینکه سیل و خشکسالی دو روی یک سکه هستند، گفت: در کشور خشک ایران به دلیل کمبود پوشش گیاهی، از بین مراتع و... راه را برای سیلابی کردن کشور فراهم شده است.

وی تصریح کرد: عدم رعایت توسعه شهری و گرفتن آب راه‌ها، مسیرهای سیلابی را باریک تر کرده و در زمان وقوع بارش و به تبع آن افزایش بی آبی باعث بروز سیلاب و ایجاد خسارت می‌شود.

جعفرزاده در پایان تاکید کرد:  بر اساس آمار در سالهای ۶٠ تا٧٠ بیش از ۴٨٠ مورد سیلاب در کشور رخ داد که اگر به نقش موثری مردم و سازمان ها توجه می‌شد، می توانستیم از این سیلاب ها بهره بیشتری ببریم.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد

فرماندار ایلام گفت: با توجه به خسارات ناشی از سیل در سال‌های گذشته، با اجرای طرح‌های آبخیزداری آب‌های سطحی و سیلاب مهار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالصاحب نادری امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت‌_ در جلسه مدیریت بحران شهرستان ایلام اظهار کرد: مدیریت بحران در زمان وقوع حادثه مستلزم تمهیدات لازم و از قبیل پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به همت اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی شاهد بحران سیلاب در سطح شهرستان نبودیم.

فرماندار ایلام ادامه داد: در توزیع آب روستایی، با توجه به اینکه شغل عمده مردم کشاورزی است برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد تا آب مصرفی کشاورزی و شرب مردم تأمین شود.

نادری تاکید کرد: ترمیم به موقع شکستگی و رفع آن از مطالبات به حق مردم است که باید در اسرع وقت مرتفع اجرا شود.

وی اضافه کرد: با توجه به خسارات ناشی از سیل در سال‌های گذشته، با اجرای طرح‌های آبخیزداری آب‌های سطحی و سیلاب مهار شده است.

ادامه داد: با کمک دهیاران و شوراها، جمعیت هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد جهت پیشگیری از بروز هرگونه آتش‌سوزی در مراتع وجنگل‌ها تدابیری اندیشیده شود.

کد خبر 751224

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • باز هم هشدار به تهرانی ها | سیلابی شدن مسیل‌ ها و باد شدید در راه
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران/ باد شدید در راه است
  • هشدار برای تهرانی ها در ۴ روز آینده
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران
  • هشدار مدیریت بحران برای تهرانی‌ها
  • هشدار سیلابی شدن مسیل ها در استان تهران
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران / باد شدید در راه است