Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون ریاست اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد که اگر ارگ ریاست جمهوری شروط احزاب سیاسی برای تضمین شفافیت انتخابات را نپذیرد، احزاب سیاسی این کشور نیز انتخابات را تحریم خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، محمد محقق معاون ریاست اجرایی دولت افغانستان در دیدار با «میرسلاو جنکا» معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد که مردم افغانستان از تقلب در انتخابات خسته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر ارگ ریاست جمهوری افغانستان شروط احزاب برای تضمین شفافیت انتخابات را نپذیرد، احزاب سیاسی نیز از مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور خودداری خواهند کرد.

محقق اظهارداشت: بیش از 35 حزب سیاسی با ارائه طرحی به ارگ ریاست جمهوری افغانستان به لزوم استفاده از فناوری بیومتریک و تعدیل نظام رای واحد، برای تضمین شفافیت انتخابات پارلمانی این کشور تاکید می‌کنند.

معاون ریاست اجرایی دولت افغانستان تصریح کرد که در انتخابات‌های گذشته ثابت شد که راهکار کنونی کمیسیون انتخابات فساد زا است و دولت افغانستان باید با استفاده از بیومتریک در روند رای دهی موافقت کند.

میروسلاوجینکا گفت سازمان ملل از برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کند، مردم و رهبران سیاسی افغانستان را تصمیم گیرنده اصلی در مورد آینده این کشور می‌داند.

این در حالی است که جدال احزاب سیاسی و دولت افغانستان بر سر نحوه برگزاری انتخابات به معضل جدیدی تبدیل شده است که سرنوشت انتخابات پارلمانی این کشور را به سرنوشت نامعلومی دچار کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان تصمیم گیرنده سرنوشت انتخابات برگزاری شفاف نامعلومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟

به گزارش همشهری ‌آنلاین ابوطالب شفقت، استاندار جدید استان لرستان، هجدمین استاندار لرستان است. او که سال ۱۳۳۶ در بخش بندپی غربی شهر بابل متولد شده و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر با مرتبه دانشیاری است.
شفقت، شهریور ۱۴۰۰ به‌ عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور و چندی بعد به‌عنوان معاون هماهنگی امور استان های این وزارتخانه منصوب شد.
در سوابق استاندار جدید لرستان ریاست موسسه تحقیقاتی صنایع دفاعی نیز به چشم می‌خورد. سردار شفقت در دولت‌های نهم و دهم به مدت هفت سال استاندار استان‌های مازندران، بوشهر و خراسان شمالی بود و در دولت یازدهم به مدت سه سال معاون طرح و برنامه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شد.
عضویت در شورای سیاست گذاری راهبردی دومین کنفرانس بین‌المللی مدیریت دانش، بلاکچین و اقتصاد، ریاست اولین کنفرانس بین‌المللی و دومین کنفرانس ملی نظریه پردازی‌های علمی قرآن در حوزه علوم انسانی و طبیعی و ریاست افتخاری هفتمین کنفرانس رادار و سامانه‌های مراقبتی ایران از سوابق علمی استاندار جدید لرستان است. ۲۲ مقاله کنفرانسی و ۲۰ مقاله ژورنالی در مجلات داخلی در موضوعات صنعت دفاعی نیز در کارنامه او دیده می‌شود.
لرستان یکی از استان‌های زاگرسی کشور با جمعیت نزدیک به ۲ میلیون نفر است که کماکان با معضل بالا بودن نرخ بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند. این استان جاذبه طبیعی منحصر به فرد و ظرفیت گردشگری بی‌شماری دارد.

بیشتر بخوانید:
زاگرس‌نشینان چه می‌خواهند؟
تشکیل قرارگاه ویژه اشتغال در ۶ استان زاگرس‌ نشین

کد خبر 847007 برچسب‌ها استاندار- دولت استان لرستان دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم