Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از کابینه فعلی دولت این رژیم، عملکرد نتانیاهو و تیمش در حل بحران غزه را "شرم‌آور" دانست.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ایهود باراک، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در گفتگویی با شبکه 10 تلویزیون این رژیم از "مهارت اندک" کابینه و نداشتن ابتکار عمل آن انتقاد کرد و گفت: در حملات به غزه از جمله "صرب گداخته" و "ستون دود" و در طول فعالیتم در سمت وزیر جنگ، اسرائیل دو عملیات داشت که من هدایت آن را بر عهده داشتم و در آنها به حماس فرصتی برای رویارویی داده نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشتن پشه‌ها به جای خشکاندن باتلاق

باراک در پاسخ به این سوال که آیا راه‌حل غزه تنها حمله است و آیا این امر ممکن است، گفت: این مساله از منظر فنی ظرف چند روز ممکن است اما آن وقت اسرائیل خود را در برابر مشکل دیگری خواهد دید.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی افزود: نمی‌توان حماس را بدون اشغال غزه سرنگون کرد، پیشتر گزینه‌هایی با مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین درباره اشغال غزه توسط اسرائیل و تحویل فوری این منطقه به تشکیلات خودگردان بررسی شد اما محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان مخالفت کرد و گفت که نمی‌پذیرد که سوار بر تانکی اسرائیلی به غزه بازگردد. نمی‌خواهم در اینجا به این موضوع بیشتر بپردازم.

باراک که به عنوان یک مخالف شدید و رقیب سیاسی نتانیاهو شناخته می‌شود، افزود: پیشتر به خاطر تجربه‌ام در فعالیتم در دو دولت سابق نقشه‌های دقیقی برای حل مشکل تنش با غزه را به نتانیاهو ارائه کردم اما در کابینه او این نقشه‌ها را بررسی نکرد.

وی در ادامه گفت: کابینه نتانیاهو ارتشی را می‌فرستد تا پشه‌ها را بکشند اما در خشکاندن باتلاق شکست می‌خورد، این کابینه در بررسی مساله با ذهنی باز و همراه با توجه ناکام است و اعتماد مردم را از بین برده است. نتانیاهو ترجیح می‌دهد به روسیه برود تا با ولادیمیر پوتین برای حل مشکل غزه عکس بگیرد.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی همچنین نتانیاهو را به فریاد کشیدن بر سر خانواده‌های دو سرباز اسرائیلی اسیر در نوار غزه که خواستار بازگشت فرزندانشان بودند، متهم کرد و گفت: این اقدام نشان می‌دهد که عملکرد دولت نتانیاهو نه فقط در زمینه امنیت بلکه در مورد حقوق و نحوه برخوردش با شهروندان نیز خجالت‌آور است.

نتانیاهو غرق در پرونده‌های فساد

‌باراک گفت: آتش دوباره در جنوب و در اطراف غزه شعله ور است، کسانی که دولت آنها را از 130 روز پیش فراموش کرده است، این دولت هیچ جهت مشخصی برای حرکت نداشته و ناتوان از هر اقدامی است، نتانیاهو، نخست وزیر راست‌گرای آن در پرونده‌های فساد غرق شده است، او ارزش‌های انسانی را همانند پایداری‌اش و مسیر درست گم کرده، در مشکل غزه نتانیاهو هرگز کسی نخواهد بود که ما را نجات می‌دهد.

گروه بزرگی از تحلیلگران و پژوهشگران اسرائیلی چند روزی است علیه کابینه نتانیاهو که هیچ طرح یا رویکرد استراتژیکی برای آینده تعامل با غزه ندارند، انتقاداتی را متوجه این کابینه کرده‌اند، به نظر می‌رسد که باراک کاهش محبوبیت نتانیاهو در میان اسرائیلی‌ها را نیز منعکس می‌کند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ايهود باراك محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند

رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر گفت اگر دولت کنونی برکنار نشود، قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: قیمت‌ها رو به افزایش است و طبقه متوسط ​​در حال فروپاشی است. اگر این دولت که برای ما هزینه زیادی به بار آورده، همچنان به کار خود ادامه دهد و برکنار نشود، قیمت‌ها به افزایش خود ادامه می‌دهند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان از آغاز موج قریب الوقوع افزایش قیمت‌ها از فردا چهارشنبه خبر دادند و نوشتند: علاوه بر قیمت بنزین که در ماه مه مجددا افزایش می‌یابد، لبنیات نیز گران شده و لیست بلندبالایی از افزایش قیمت مواد غذایی و شوینده‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود.

اخیرا شبکه عبری «کان» به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت دارایی رژیم اشغالگر گزارش داد: اگر جنگ ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز افزایش مالیات نیست. وزارت دارایی اسرائیل در نظر دارد به زودی مالیات‌ها را برای تامین هزینه‌های جنگ در غزه افزایش دهد.

این مساله در راستای ادامه شکست‌ اقتصادی رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ است. با توجه به افزایش هزینه‌های دولت اشغالگر، کاهش واردات و صادرات، تعطیلی کارخانه‌ها و فروپاشی بخش گردشگری، این ادعا که اقتصاد این رژیم در برابر تأثیرات جنگ مصون است، فروپاشیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • تحلیلگر اسرائیلی: جنگ پایان یافته، حمله به رفح توهمی بیش نیست
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • بعید است دفاعیات نتانیاهو به جلوگیری از حکم دیوان لاهه کمک کند | پیامدهای حکم لاهه برای نتانیاهو
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی