Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون تشکل‌های اتاق بازرگانی از برگزاری نخستین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی خبر داد و گفت: در این همایش از فهرست ملی تشکل‌های اقتصادی رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، ۲۲ مردادماه در تقویم رسمی به نام روز تشکل‌ها نام‌گذاری شده است، در این روز، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نخستین همایش ملی و سراسری تشکل‌های اقتصادی را برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نادر سیف به محور‌های اصلی این همایش اشاره کرد و افزود: محور‌های اصلی این همایش عبارت‌اند از: نقش انجمن‌های کسب‌وکار در توسعه اقتصادی ایران؛ مدیریت تضاد منافع و اجماع سازی در تشکل‌های اقتصادی؛ اهمیت سرمایه اجتماعی در کارآمدی و تأثیرگذاری تشکل‌های اقتصادی؛ مبانی و اصول حکمرانی خوب در تشکل‌های کارفرمایی؛ تشکل‌های اقتصادی در شرایط تحریم و نقش تشکل‌های اقتصادی در گفت‌وگوی مؤثر دولت و بخش خصوصی.

به گفته سیف قرار است در این همایش از فهرست ملی تشکل‌های اقتصادی رونمایی شود.

معاون تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درباره لزوم رونمایی از فهرست ملی تشکل‌های اقتصادی افزود: ماده ۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق ایران را مکلف کرده تا از لیست تشکل‌های زیرمجموعه اتاق ایران رونمایی کند.

به گفته وی، اتاق ایران پیش از این، به‌صورت بالفعل این کار را انجام می‌داد، برای همین فهرست تشکل‌ها در پرتال اتاق ایران قرار گرفته است اما، در این همایش به صورت نمادین از این فهرست رونمایی خواهد شد.

معاون تشکل‌های اتاق ایران از دو برنامه پیش روی اتاق گفت: طراحی نقشه راه برای بهبود تشکل‌ها و ظرفیت‌سازی تشکل‌ها.
به گفته معاون تشکل‌های اتاق ایران، طراحی نقشه راه تشکل‌ها به ارتقای جایگاه کمی و کیفی تشکل‌ها کمک خواهد کرد. همچنین ظرفیت‌سازی تشکل‌ها در مسیر توسعه اقتصادی راهگشا خواهد بود.

وی تاکید کرد: تشکل‌ها در حوزه تخصصی خود مشکلاتی دارند، می‌توان تشکل‌ها را به‌عنوان مشاور قوی در کنار تصمیم‌گیر‌ها قرار داد تا در تصمیم‌گیری کلان مجبور به تغییر مدام مقررات و قوانین نبود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتاق ایران تشکل اقتصادی رونمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی بعد از ۱۰ سال، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، به عنوان روسای ایرانی و اماراتی این کمیسیون در تاریخ سه شنبه و چهارشنبه (11 و 12 اردیبهشت ماه 1403) در ابوظبی؛ برگزار می‌شود.

این نشست پس از گذشت 10 سال، به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار می‌شود. توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدور‌های ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالا‌های اماراتی به سمت کشور‌های آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

در حاشیه این اجلاس همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز برگزار خواهد شد. در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود بصورت رو در رو مذاکره خواهند نمود. همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب وکار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایند‌های مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند نمود. پیش بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امارات متحده عربی یکی از شرکای اصلی کشورمان در تجارت است. تجارت ایران و امارات در سال گذشته حدود 27 میلیارد دلار بوده، که سهم صادراتمان به این کشور حدود 6.5 میلیارد دلار بود و سهم واردات کالا از این کشور هم به بیش از بیست میلیارد دلار رسید. این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی