Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@07:29:19 GMT

تبریز| اشرافی‌گری یکی از آفت‌های جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۱۲۹۹

تبریز| اشرافی‌گری یکی از آفت‌های جامعه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ویژگی‌های مدیران شایسته نظام اسلامی را برشمرد و گفت: عدالت، توام با عقلانیت و معنویت از ویژگی‌های برجسته یک مدیر نظام اسلامی است که باید همراه با تقوای الهی باشد. ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین تکریم و معارفه مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یکی از موفقیت‌های یک سازمان، اهمیت دادن به پیشکسوتان و بازنشستگان یک نهاد است اظهار داشت: احترام به پیشکسوتان احترام به شاغلان و موجب ایجاد انگیزه برای کارکنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ویژگی‌های مدیران شایسته نظام اسلامی را برشمرد و گفت: عدالت، توام با عقلانیت و معنویت از ویژگی‌های برجسته یک مدیر نظام اسلامی است که باید همراه با تقوای الهی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت وجود روحیه جهادی و خدمتگزاری بی‌منت در مدیران نظام اسلامی، تصریح کرد: نباید روحیه عافیت طلبی در بین مدیران وجود داشته باشد. مدیر شایسته فردی است که باید روحیه انقلابی داشته باشد.

وی ولایتمداری را از ویژگی‌های لازم و ضروری مدیران شایسته نظام اسلامی دانست و گفت: نمی‌شود مدیری در نظام اسلامی مشغول انجام وظیفه باشد و ولایتمدار نباشد. ضمن اینکه نقد پذیری و برخورداری از شرح صدر و استقبال از انتقادات هم در مدیران ما باید وجود داشته باشد.

امام جمعه تبریز، مبارزه جدی با فقر، فساد و تبعیض را ویژگی مهم مدیر شایسته و در طراز نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: مدیران ما باید مقاوم در برابر دشمن و بی اعتماد به دشمن باشند.

حجت الاسلام آل هاشم، با تاکید بر اینکه یکی از آفت‌های جامعه ما اشرافی‌گری است و مردم همه حرکات مدیران را رصد می‌کنند گفت: مدیر شایسته باید با مردم و در کنار مردم و برای مردم خدمت کند و ضد روحیه اشرافی‌گری باشد. 

وی با بیان اینکه مدیری با کارآمدی بالا می‌تواند تحولات شگفتی ساز در حوزه مدیریتی خود ایجاد کند اضافه کرد: مدیر خسته و ناکارآمد حتی اگر آدم خوب و مومن هم باشد، در جامعه امروز پاسخگوی نیازهای روز نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه توصیه اسلام و اخلاق مدیریتی ایجاب می‌کند تا کارهای شایسته مدیر قبلی را به رخ بکشیم و کارهای ضعیف را سعی در اصلاح داشته باشیم گفت: برخی مدیران در اولین روز مدیریت خود با تخریب مدیران قبلی، می‌گویند که من خرابه تحویل گرفته‌ام و این از ضعف مدیر است.

وی از خدمات شایسته سیدمحسن لطیفی قدردانی کرد و با آرزوی توفیق برای صفری، مدیرکل جدید گفت: یکی از محاسن کاری لطیفی، تولید برنامه‌های امیدبخش به مردم و تلاش برای حل مشکلات مردم بود، ضمن اینکه به برنامه‌های مذهبی هم توجه ویژه ای داشت.

انتهای پیام/ ت

R7887/P1336/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل شایسته سالاری باید در مراکز علمی حاکم باشد

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در حوزه و دانشگاه‌ باید علم و دانش و رتبه علمی حرف اول و آخر را بزند و اصل شایسته‌سالاری در مراکز علمی حاکم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در دیدار با اساتید مدارس حوزه علمیه تبریز، ضمن تبریک روز معلم به اساتید اظهار کرد: عدم تبعیض در مراکز علمی موجب افزایش انگیزه و دل گرمی اساتید می‌شود. 

وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست، از اساتید خواست در کنار علم به تزکیه، تربیت و اخلاق توجه ویژه‌ای داشته باشند و دانشجویان را باشعور و آگاهی تربیت کنند. 

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه معلم می‌تواند به آگاهی نسل جوان عمق ببخشد و جامعه را به سمت سعادت هدایت کند، بیان کرد: بایستی احترام، ادب و اخلاق در حوزه و دانشگاه حفظ شده و ارتقا یابد و به جامعه تسری پیدا کند. 

آل هاشم خاطرنشان کرد: معلمی یکی از صفات خداوند است و معلمان آن چیزی که بیان می‌کنند تجلی علم حق است. 

وی با اشاره به اینکه معلمان فارغ از مسائل مادی دنیوی با عشق و علاقه فعالیت می‌کنند و بسیار ارزشمند هستند اظهار کرد: همواره باید معلم و استاد مورد تکریم قرار گیرند و انتظار ادب و حسن خلق را از جامعه و نظام آمورشی دارند. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تأکید کرد: تمامی مراکز علمی بایستی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال" جهش تولید با مشارکت مردم" داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • احضار مدیران پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • اصل شایسته سالاری باید در مراکز علمی حاکم باشد