Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از فعالان دانشجویی اردوهای جهادی دانشگاه تهران با حضور در دفتر دکتر سعید جلیلی با وی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمعی از فعالان دانشجویی اردوهای جهادی دانشگاه تهران با حضور در دفتر سعید جلیلی با وی دیدار و گفتگو کردند.

  در ابتدای این دیدار جلیلی گفت: اینکه دانشجویان برای توانمندسازی یا خدمات‌رسانی در یک حرکت جهادی در روستاها حضور می یابند ارزشمند است چرا که فراتر از یک کار عمرانی، دانشجویان می‌توانند بذری بکارند که تا همیشه پایدار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: با توجه به اینکه حدود 60 هزار روستا در کشور وجود دارد، اگر الگوی موفقی که یک گروه جهادی به آن رسیده است در تمام روستاها تسری یابد، برکات بزرگی خواهد داشت.   وی ادامه داد: توانمندسازی مردم روستاها صرفاً سخت‌افزاری نیست و به شکل نرم‌افزاری نیز می‌تواند انجام شود مانند اینکه مردم با حقوق خود آشنا شوند. مثلاً یکی از حقوق مردم گرفتن تسهیلات بانکی است ولی تاکنون 50 درصد مردم چنین تسهیلاتی نگرفته اند.   جلیلی تاکید کرد: مردم در صورت آشنا شدن با برخی حقوق، آنگاه می‌توانند خودشان نیز حقوقشان را پیگیری کنند. اگر مردم با وظایفی که دستگاه ها در خدمت رسانی به مردم به عهده دارند آشنا شوند آنگاه مشخص خواهد شد نهادها و دستگاه‌ها چه خدماتی در این روستاها ارائه نداده اند و باید آنها را پیگیری کرد و آثار این مطالبه برای همیشه در آن روستا وجود خواهد داشت. برای مثال اگر پیگیری شود برق به یک روستا برود مزایا و بهره‌برداری‌های دیگر آن برای اهالی روستا همیشه خواهد بود.   وی خطاب به دانشجویان اظهار داشت: سه دستور کار برای خود تعریف کنید؛ اول اینکه مردم با چه ابتکاراتی و چگونه می توانند توانمند شوند و بسیاری از کارها را خود آنها دنبال کنند. دومین کار که اهمیت بیشتری دارد این است که خودتان را در جایگاه دولت قرار دهید و ایراد ساز وکارها و دستگاه‌های اجرایی را در انجام وظایفشان مشخص کنید و سوم اینکه اردوهای جهادی با چه ساز و کاری می توانند نقایص دستگاه ها را تکمیل و یا تصحیح نمایند؟ بررسی کنید که ظرفیت نیروهای جهادی و بسیجی چگونه می تواند به کمک دولت بیاید؟    جلیلی در پایان گفت: مثلا شما به عنوان گروه جهادی دانشگاه تهران که اکنون در منطقه سردشت مشغول فعالیت هستید مدلی طراحی کنید که دولت با کمترین هزینه و فقط با تغییر برخی سازوکارها و بهینه کردن آن و با این ابتکارات و کمک شما بتواند خدمات بیشتر و موثرتری در آن منطقه انجام دهد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت

به گزارش جام جم آنلاین،آیت الله سید نصیر رئیسی در اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: شهدا جان خود را برای حفاظت از جان، مال و خاک نثار کردند تا امروز امنیتی مثال زدنی بر این مرز و بوم حاکم شود و آنها به ما آموختند که چگونه راه عزت و افتخار را در پیش گیریم .  وی با بیان اینکه امروز صدای انقلاب و صدای شهیدان در دانشگاه‌های امریکا به گوش می‌رسد، افزود: مجریان و تریبون های امریکا می‌گوید دانشجویان دانشگاه‌های امریکا شعار اسلام، عدالت، عزت و اخلاق سر می‌دهند.  امام جمعه یاسوج ادامه داد: دیروز فریاد رهایی قدس و مرگ بر استکبار سردادیم اما امروز به برکت مقاومت شهیدان امروز همه شعار‌های که انقلاب داد در تمام کشور‌های جهان از زبان انسان‌های آزاده طنین‌انداز است. نماینده ولی فقیه در استان گفت: هر صدایی ک راه شهیدان را به فراموشی بسپارد صدای شیطان است. هر قلمی، هر بیانی و هر اندیشه‌ای که مردم را به ولنگاری دعوت کند صدای شیطان است و پرچم اسلام به زودی در سراسر جهان برافراشته خواهد شد.  نماینده ولی فقیه در استان احداث سد آبریز را مطالبه مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان کهگیلویه دانست و تاکید کرد: از دولت انقلابی رئیسی انتظار می رود به این مطالبه مردم توجه ویژه داشته باشد تا مردم این شهرستان بتوانند برای خود شغل پایدار ایجاد کنند چرا که احداث سد آبریز انقلابی در کشاورزی کهگیلویه ایجاد می کند. 

دیگر خبرها

  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر