Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@14:21:48 GMT

حمله دوباره کارگزارانی‌ها به معاون روحانی

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۸۸۰۷

حمله دوباره کارگزارانی‌ها به معاون روحانی

به گزارش جهان نيوز، اصلاح‌طلبان در ماه‌های اخیر انتقادات تندی را متوجه عملکرد محمدباقر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه کردند. فعالان اصلاح‌طلب، نوبخت را عامل اصلی ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت دانسته و معتقدند اگر رئیس‌جمهور می‌خواهد راهکار مناسبی برای برون رفت از وضعیت کنونی اقتصاد کشور پیدا کند، ابتدا باید عوامل به هم زننده نظم تیم اقتصادی خود را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین راستا حزب کارگزاران سازندگی اخیرا در یک نظرسنجی عمومی، نظر مخاطبانش را درباره عملکرد نوبخت و رفتن یا ماندن او از دولت جویا شده بود که این اقدام با واکنش برخی فعالان سیاسی حزب اعتدال و توسعه مواجه شده بود.

حسین مرعشی سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در شماره امروز (شنبه) روزنامه سازندگی با بیان اینکه آقای نوبخت هیچ موافقی در پاسخ به انتقاد اعتدال و توسعه‌ای‌ها نسبت به آن نظرسنجی ندارد، گفته است "مسئله ایشان مسئله کارگزاران نیست و این موضوع از بی هنری حزب اعتدال و توسعه است که می‌خواهد مسئله آقای نوبخت را سیاسی کند. درحالی که مسئله آقای نوبخت سیاسی نیست، مدیریتی است. هرکس هم از آقای نوبخت در شرایط کنونی حمایت کند، آینده‌‌ای در سیاست ایران نخواهد داشت."

وی می‌افزاید "آقای نوبخت اساسا چیزی عرضه نکرده‌اند که بخواهد به سرمایه سیاسی اعتدال و توسعه بیفزاید. این یک خطای سیاسی است که فکر می‌کنند حالا که روزنامه سازندگی نظرسنجی را درباره رفتن یا ماندن آقای نوبخت منتشر کرده، پس دلیل آن رقابت‌های حزبی است. در حالی که سراغ هر وزیری بروید، دادش از دست آقای نوبخت بر هواست."

به گفته حسین مرعشی داد وزرای دولت از دست عملکرد نوبخت بر هواست.

انتقادات از عملکرد نوبخت به اینجا محدود نشده و مسبوق به سابقه است. محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در مصاحبه‌ای با انتقاد از عملکرد نوبخت گفته بود "برای موقعیت سازمان برنامه و بودجه، «اصلح» از آقای نوبخت وجود دارد اما چنین تغییری رخ نمی‌دهد و دلیل آن را باید از آقای رئیس‌جمهور پرسید. به نظر من، ریشه‌ این عدم تغییر در دلبستگی و روابط صمیمی تاریخی ایشان(رئیس جمهور) با آقای نوبخت است."

همچنین مرتضی حاجی عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان ، در پاسخ به این سوال که کدام یک از اعضای تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند، گفته بود "رئیس سازمان برنامه و بودجه علی‌ القاعده جزو اولین گزینه‌هایی است که باید تغییر کند."

به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان برای فرار از پذیرش مسئولیت حمایت از دولت روحانی در تلاش‌اند تا حزب اعتدال و توسعه به دبیرکلی نوبخت را عامل اصلی تمامی مشکلات و کم‌کاری‌های دولت مورد حمایتشان معرفی کنند.

منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد

به گزارش خبرگزاری دولت، در هفته‌های اخیر و پس از افزایش قیمت ارز و سکه در بازار، بحث بر سر تغییر یا عدم تغییر تیم اقتصادی دولت در میان موافقان و مخالفان دولت افزایش یافته است. بحثی که دامنه آن حتی به مجلس و نمایندگان حامی ابراهیم رئیسی نیز کشیده است و چه در نطق‌های میان دستور خود و چه در تذکرها از تغییر تیم اقتصادی می‌گویند، گاهی حتی کار به تهدید نیز کشیده و برخی از نمایندگان خواهان اخراج رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد شدند.

در این میان، حسین انواری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره انتقادات و درخواست‌ها چهره‌های سیاسی برای تغییر تیم اقتصادی گفت: «اینکه دولت تصمیم به تغییر تیم اقتصادی دارد یا خیر، یک بحث جدا است اما باید دید انگیزه افرادی که این مسئله را مطرح می‌کنند چیست؛ آیا به دنبال تضعیف دولت هستند یا به دنبال تقویت آن. گاهی اوقات دلسوزی‌ها به گونه‌ای است که در پشت ماجرا شیطنت‌هایی برای تضعیف و کاسته شدن توامندی‌های دولت وجود دارد.»

پشت زمزمه‌ها برای تغییر تیم اقتصادی یک شیطنتی وجود دارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت مشغول به کار است، گفت: «اگر چه دولت با فراز و نشیب‌ها و یک‌سری مشکلاتی دست به گریبان است اما اعضای مدت در طی این مدت گذشته، سوار بر کار شده و تجربیات جدیدی به دست آوردند؛ اینکه الآن می‌گویند باید تیم اقتصادی تغییر کند باید دید انگیزه‌شان چیست؟ باور من این است که پشت این زمزمه‌ها، یک شیطنتی وجود دارد.»

این چهره سیاسی اصولگرا، با اشاره به اظهارات برخی از اعضای دولت درپی گرانی ارز و دلار، خاطر نشان کرد: «دیگر دولت قبل، دولت قبل مطرح نیست؛ دولت می‌گوید در مواردی که نیاز به ارز هست، من با نرخ خودم تامین می‌کنم و هر کسی اگر مسئله‌ای دارد مطرح کند. یک‌سری بحث‌ها مانند قاچاق یا جوسازی روانی نیز مطرح است که ربطی به دولت ندارد.»

کسی اعتراضی ندارد

وی افزود: «در حال حاضر، دولت کار خود را دارد انجام می‌دهد و خزانه ارزی آن بد نیست. آن چیزی هم که به صورت قانونی و رسمی به مردم مربوط می‌شود را تامین کرده و کسی هم اعتراضی ندارد. برخی می‌خواهند خارج از این قواعد عمل کرده و اقداماتی مانند قاچاق و اختلال در نظام اقتصادی کشور به وجود بیاورند. دولت دارد کار خود را انجام می‌دهد و اینکه دولت قوی یا ضعیف است، به شیطنت‌هایی که مبنی بر جو روانی است، باز می‌گردد.»

انواری درباره سکوت دولت سیزدهم درباره پرونده‌های فساد به خصوص چای دبش گفت: «چه کسی گفته است که دولت این پرونده را بایکوت کرده است؟ پرونده در دستگاه قضایی در حال پیگیری است. خیلی مباحث مطرح می‌شود اما باید آگاهانه‌تر برخورد کرد و یک عده که ناآگاه هستند شروع به تکثیر آن کرده و غافل هستند.»

وی گفت: «باید در انگیزه افرادی که این موارد را تولید کرده و به میان افکار عمومی می‌فرستند، تردید کرد. می‌خواهند به هر بهانه‌ای مانند مسکن، ارز یا بنزین امنیت روانی و اجتماعی را بر هم بزنند و زمانی که موضوعی را پیدا نکردند کی‌گویند چرا اسامی مفسدان را اعلام نمی‌کنید. مگر همه کارهایی که دستگاه قضایی انجام می‌دهد باید اعلام کرد؟ وقتی روی آن کار کردند نتایج مشخص می‌شود.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896978

دیگر خبرها

  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • حمله به ستاره بارسا: ادا و اصول‌ها چیه، تو مدافعی!‏
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • جزئیات برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی و معلم سازمان بسیج مستضعفین