Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، گفت: اخبار و اطلاعات اگر درست پرداخته نشده و جهات مختلف را از گوینده تا انعکاس دهنده نبینند، می تواند خروجی منفی و ضرر باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، سردار منوچهر امان الهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، روز شنبه(19 مرداد) در جمع خبرنگاران، گفت: امروز نقش رسانه و اثرگذاری و جایگاهی که دارد متناسب با افزایش روز افزون و طلب عمومی از سوی اقشار مختلف و افکار عمومی در تعقیب و تحلیل اموری که در دستور کار رسانه هست و اثری که از این اخبار می گیرند، بیش از هر زمان دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با اشاره به رشد علم و فناوری و تغییر نیازها، افزود: تغییراتی که در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و تعاملات فردی، خانوادگی، اقشار مختلف، حکومت و دستگاه ها طبیعتاً مسائل مختلف مثبت و منفی با این تنوع موضوعات ایجاد شده و در یک جایی بین خواسته ها و توقعات و آنچه تعریف وظیفه شده و برگرفته از واقعیات قابل اجراست در جاهایی تفاوت و عدم تناسب وجود دارد، باعث سئوال، ذهنیت و انتقاد می شود.

 

سردار امان اللهی، با اشاره به نزدیکی و تعامل بین دستگاه های مختلف و رسانه که رابط بین حکومت و اقشار مختلف است، اظهارکرد: اگر این ارتباط درست و منطقی باشد و به درستی دریافت و پرداخته شود و در انعکاس جهات مختلف دیده شود، با بیان واقعیت و صداقت می توان در خیلی از موضوعات هم ورود کرد و بیان کرد و هم اثرات منفی را به حداقل رساند.

 

وی تصریح کرد: امروز در دنیا و هم در منطقه ما به طور عموم و در کشور به طور خصوص با توجه به مسائلی که استکبار جهانی و یارگیری هایی که دارد و دنبال می کند، با توجه به ایستادگی در مقابل استکبار که پرچمدار آن ایران اسلامی است به عناوین مختلف می خواهند هر طور شده به ما و مردم لطمه بزنند

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، گفت: در فضای این چنینی همگان، ما و رسانه ها وظیفه خطیرتر، مهم تر و با حساسیت های بالاتری داریم.

 

وی با تأکید بر اینکه توجه و دقت در برداشت و انعکاس اخبار و اطلاعات امر مهمی است، عنوان کرد: یک واقعیتی است که افرادی چه در سیستم اداری و اقشار اثرگذار عموماً توجه دارند اما افراد محدودی، جهات مثبت ‌و منفی را یا متوجه نیستند یا اینکه نمی خواهند رعایت کنند.

 

سردار امان اللهی، انتقادکرد: این افراد بحث کذبی که می شود را در تریبون و بلندگو و در اظهار نظرها همین طوری بافته های ذهنی و مسایل خیالی، تصورات و توقعات و انتظارات را بدون در نظر گرفتن پایه ها و اصول کلان و عدم ایجاد ارتباط با واقعیات پمپاژ، بیان و انعکاس می دهند.

 

وی گفت: اخبار و اطلاعات اگر درست پرداخته نشده و جهات مختلف را از گوینده تا انعکاس دهنده نبینند، می تواند خروجی منفی و ضرر باشد.

 

فرمانده انتظامی کرمانشاه، ادامه داد: در این شرایط همه ما باید دقت و توجه بیش‌تری به موضوعات از جهات مختلف داشته و با حساسیت و وسواس و تعهد و دلسوزی بیش‌تر مسائل را دیده و در جهت بیان و انعکاس آن تلاش کنیم.

 

وی گفت: در جامعه ما حساسیت خاصی در لایه های متعددی از جامعه به واسطه جنگ و عملیات روانی دشمن و از طرفی ضعف و ناتوانی ما و برخی مسائل تاریخی و نیازهای زمانه که پیچ و خم آن را بیش‌تر کرده، وجود دارد و نگرانی هایی را برای خیلی ها ایجاد کرده است بنابراین با نگاه به این مسائل کسانی که به فکر مصالح مردم و جامعه هستند باید این اشاره‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خبرگزاری شبستان مجلس رسانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار مراسم روز خبرنگاران آلودگی دریای خزر شیراز خبرنگاران استیضاح بیان واقعیات نقش رسانه ها نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ روانی اسپانیا علیه بایرن: جنگ در مونیخ!‏

به گزارش "ورزش سه"، تنش و درگیری بین توماس توخل و اولی ‏هوینس حالا ابعادی فراتر از مرزهای آلمان پیدا کرده است. ‏

اینکه به فاصله چند روز پیش از دیدار بزرگ و حساس بایرن با رئال ‏مادرید، مدیران رده‌بالای تیم آلمانی خودزنی کرده و بهانه به دست ‏رقیب بدهند عجیب و بی‌سابقه بود. رسانه‌های اسپانیایی از این ‏فرصت نهایت استفاده را کرده‌اند. ‏

چه فرصتی بهتر از این برای مانور دادن روی اختلاف داخلی بایرن ‏مونیخ. روزنامه مارکا به عنوان اصلی‌ترین رسانه نزدیک به رئال در ‏پایتخت اسپانیا امروز روی تنش بین هوینس و توخل مانور داده و از ‏تیتر "جنگ در مونیخ" استفاده کرد. ‏

مارکا در این باره نوشت:" پیروزی بایرن مقابل آینتراخت هم نتوانسته ‏تنش در باشگاه را آرام کند. این در آستانه بازی سه‌شنبه خبر خوبی ‏برای رئال است". ‏

ماجرا از زمانی آغاز شد که اولی هوینس، رئیس افتخاری بایرن، در ‏گفتگو با فرانکفورتر آلگماینه حمله عجیبی به توخل کرد که مشخص ‏بود سرمربی بایرن آن را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت. توخل پیش از ‏دیدار با آینتراخت در مصاحبه با اسکای به هوینس جواب داد و ‏گفت:" حرفهای او بی پایه و اساس است. واقعا نمی‌دانم چطور باید ‏جواب بدهم". ‏

دیگر خبرها

  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • جنگ روانی اسپانیا علیه بایرن: جنگ در مونیخ!‏
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید