Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@04:22:39 GMT

نبود زنجیره تولید مهم ترین آسیب بخش کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۹۲۶۷

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمود حجتی شنبه شب در نشستی با تولیدکنندگان بخش کشاورزی و طیور شرق مازندران در شهرستان گلوگاه افزود : ایران در حال حاضر در جمع هشت کشور نخست جهان در صنعت طیور قرار دارد که باید زنجیزه تولید در این بخش کامل شود .
وی از مازندران به عنوان استان شاخص در صنعت طیور نام برد و گفت : در حالی که تولید لبنیات در کشور فراوان است اما تنها تعداد کمی از شرکت های فعال در این زمینه مجوز صدور محصولاتشانرا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر جهاد کشاورزی ایجاد زنجیره تولید را یکی از اقدامات مهم برای ماندگاری و پایداری تولیدات بخش کشاورزی دانست و تاکید کرد که دولت هم تلاش دارد تا با تامین ارز مورد نیاز نهاده های تولید و صنعت طیور از این بخش حمایت کند.
وی از تغییرات اقلیمی و کمبود آب بخش کشاورزی هم به عنوان یکی از چالش های جدی نام برد و گفت که این مشکل در استان های شمالی با مهار روان آبها و ذخیره سازی آنها قابل حل است .
حجتی افزود : بر اساس داده های آماری دستکم 10 میلیارد متر مکعب روان آب در استان های گیلان و مازندران وارد دریای خزر می شود که باید بدرستی مدیریت شود و یکی از راههای آن احیای آببندان هاست .
وزیر جهاد کشاورزی قبل از برگزاری شرکت در این نشست از بخش های مختلف شرکت زنجیره ای کشتارگاه و کارخانه خوراک دام
' ساوانا ' در گلوگاه بازدید کرد.
این شرکت که شامل کشتارگاه و کارخانه خوراک دام است ، بزرگ ترین مجتمع تولیدی مدرن خاورمیانه است که در زمینی به مساحت پنج هکتار ساخته شده است .
براساس برآورد انجام شده در مجموع بعد از اتمام این پروژه در فازهای مختلف برای 500 نفر ایجاد اشتغال می شود. کشتارگاه این شرکت نقش مهمی در صادرات منطقه خواهد داشت.
7332/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت ایجاد اشتغال بخش کشاورزی جهان شاخص لبنیات رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ و کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دامپزشکی کشور، مجتبی نوروزی با حضور در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به تشریح اقدامات و اهم برنامه‌های پیش روی سازمان دامپزشکی کشور پرداخت و با اشاره به اینکه پرورش دام و طیور سهم و نقش ۳۰ درصدی در ارزش افزوده بخش کشاورزی دارد، اظهار کرد: ارزش اقتصادی دام، طیور، آبزیان و تولیدات سالیانه آن، بالغ بر هزار همت سرمایه است و تأمین بهداشت مهمترین مؤلفه حفاظت از سلامت و امنیت این سرمایه و بر عهده سازمان دامپزشکی کشور به عنوان دستگاه حاکمیتی متولی است.

وی افزود: مهمترین اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در سال ۱۴۰۲، شامل کاهش مدت ترخیص نهاده‌ها از ۱۵ به هفت روز، واردات گوشت گرم از کشورهای مختلف جهت تأمین گوشت قرمز کشور (گرفتن مصوبه از هیئت دولت جهت اعزام ناظران مقیم)، اجرای دیپلماسی بین‌المللی، راه اندازی آزمایشگاه سطح سه ایمنی زیستی (Bsl3) و دریافت گواهی اعتبار بخشی مؤسسه آنالیتیکا روسیه، ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ و کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی طیور کشور با عملکرد به موقع و فراگیر سازمان دامپزشکی کشور، آغاز به کار مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام و فرآورده‌های خام دامی، افزایش میزان صادرات تخم مرغ از ۵۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۱۳۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ (رشد ۱۶۳ درصدی وزنی و ۲۲۱ درصدی ارزش مالی) است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: سازمان دامپزشکی چشم ناظر ۱۳ میلیون تن نهاده وارداتی و ۱۸ میلیون تن فراورده تولید داخلی اعم از بخش دام، طیور، آبزیان، زنبورعسل و کرم ابریشم است و به تازگی بیش از یک هزار تن مرغ به کشور عراق صادر شده است و با افزایش میزان جوجه‌ریزی‌ها می‌توان بخشی از نیاز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تنی مرغ در کشورهای همسایه را تأمین کرد.

نوروزی افزود: بخش‌های مرزی و داخلی قرنطینه دامپزشکی و حضور این پست‌ها در سطح استانی، منطقه‌ای و ملی بسیار حائز اهمیت است، به طوری که پست‌های قرنطینه دامپزشکی تضمین کننده سلامت واقعی و توسعه بهداشت عمومی جامعه و اقتصادی کشور است و به تعبیری پست‌های قرنطینه دامپزشکی رسالت دیده‌بانی از سلامت و بهداشت و اقتصاد کشور را برعهده دارند.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در حوزه بین الملل می‌توان به صادرات محصولات لبنی به کشورهای مختلف، برقراری صادرات آبزیان به اتحادیه اروپا، برگزاری دوره آموزشی ویژه هیئت کارشناسان دامپزشکی کشورهای مالی و سنگال، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی و گسترش همکاری دو جانبه با کشورهای مختلف، امضای الزامات بهداشتی جهت واردات گوشت در راستای تأمین بازار با کشورهای مبدا واردات اشاره کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۲۹۳ آزمایشگاه، ۱۱۰ بیمارستان دامپزشکی، ۲۵۸۹ درمانگاه، ۲۳۱۰ داروخانه، ۹۲۳ کارخانه خوراک دام و طیور ،۳۲۳ کشتارگاه دام و ۲۵۵ کشتارگاه طیور بخشی از واحدهای تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور است که همکاران این سازمان در راستای ایمنی غذایی و بهداشت جامعه نظارت شبانه روزی بر آنها دارند.

نوروزی اضافه کرد: بازمهندسی مأموریت‌ها و فرایندهای سازمان دامپزشکی کشور، بازمهندسی ساختار سازمان، حمایت از تولید داخلی دارو، واکسن، مواد ضدعفونی کننده و مکمل‌ها، حمایت از صادرات، ساماندهی نظارت بهینه و نحوه دریافت حقوق مسئولان فنی و هرگونه اقدام که به تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم نیز کمک کند، از جمله مهمترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

بعد از ارائه این گزارش، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و اعضای حاضر کمیسیون، از اقدامات نوین سازمان دامپزشکی کشور جهت ارتقای تولید و سلامت بهداشتی جامعه تقدیر ویژه و اعضای کمیسیون بر اهمیت حمایت از افزایش اعتبارات و جذب نیروهای متخصص جهت افزایش سطح خدمات بهینه و حداکثری به تولیدکنندگان تاکید کردند؛ همچنین اعضای حاضر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی انتظارتی را از سازمان دامپزشکی کشور مطرح کردند و مقرر شد برای آنها اقدامات جدی صورت گیرد.

کد خبر 750008

دیگر خبرها

  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود