Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان گفت: ظرفيت هاي حوزه شيلات و صيادي براي تحقق اقتصاد مقاومتي در استان بسيارموثراست.

به گزارش ايرنا، فريدون همتي شنبه شب در نشست با اعضاي هيات مديره اتحاديه تعاوني هاي صيادي هرمزگان، اظهار داشت: با توجه به وجود ذخاير گسترده آبزيان در آب هاي خليج فارس و درياي عمان در محدوده هرمزگان، صيادي يکي از مشاغل مهم اين استان محسوب مي شود و جمعيت زيادي از اين طريق امرار معاش مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با توجه به تاثيرگذاري حوزه شيلات و صيادي در تحقق اقتصاد مقاومتي بايد کميته اي در همين راستا در هرمزگان تشکيل شود.
وي با اشاره به آمادگي استانداري براي حمايت از طرح هاي ارايه شده از سوي اتحاديه تعاوني هاي صيادي هرمزگان، گفت: از جمله اين طرح ها مي توان به راه اندازي آکواريوم دريايي و يا مجتمع داراي بازاچه فروش آبزيان، رستوران دريايي و برخي طرح هاي ديگر اشاره کرد.
استاندار هرمزگان بيان داشت: طرح هاي مذکور ، طرح هاي خوبي بوده و آماده ارايه تسهيلات مناسب جهت اجراي آنها هستيم.
همتي خاطرنشان کرد: استانداري هرمزگان از آمادگي لازم جهت پرداخت تسهيلات به منظور سفارش ساخت کشتي هاي مخصوص صيادي در آب هاي عميق به مجتمع کشتي سازي بندرعباس و ارايه آنها به صيادان هرمزگان به منظور جايگزيني با کشتي هاي خارجي نيز برخوردار است.
در هرمزگان 28 هزار و 300 صياد با استفاده از 4 هزار فروند شناور صيادي و با پشتيباني 22 بندر صيادي در بيش از يک هزار و 400 کيلومتر نوار ساحلي استان مشغول به فعاليت هستند که اين مهم بيانگر نقش مهم شيلات در معيشت مردم استان جداي از اشتغال ايجاد شده درحوزه آبزي پروري و صنايع است.
هرمزگان با 22 بندر صيادي، 30 درصد بنادر صيادي کشور و 40 درصد صيد آب هاي جنوب را به خود اختصاص داده است.
7198/ 6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد و سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

وی نام خلیج فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت مهم خلیج فارس در استان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج فارس در ابعاد گوناگون است.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

باستین تجارت دریایی از دیگر ظرفیت‌های استفاده از خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از دیگر مزیت‌های بهره جستن از خلیج فارس محسوب می‌شود که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج فارس اعلام و بیان کرد: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

کد خبر 6097730

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور