Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛روز ۱۳ مهرماه ۱۳۴۴، امام خمینی (س) و فرزندش آیت‌الله حاج آقا مصطفی از ترکیه به عراق تبعید شدند.آن‌ها پس از ورود به عراق و زیارت یک هفته‌ای مشاهد مشرفه در شهر‌های کاظمین، سامرا و کربلا به نجف اشرف رفتند و در آن شهر رحل اقامت گزیدند. این هجرت در تبعید ۱۳ سال به طول انجامید و برکات فراوانی برای جهان تشیع و نهضت اسلامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اقدامات امام خمینی در نجف اشرف تدریس خارج فقه و اصول و پرداخت شهریه به طلاب حوزه نجف بود.

بیشتر بخوانید:وقتی امام‌خمینی (ره) مقابل یک اقدام خلاف قانون در «نوفل لوشاتو» ایستاد! 

مرحوم آیت‌الله عبدالله محمدی شاگرد امام خمینی (ره) و نماینده فقید، ولی فقیه در استان ایلام در کتاب خاطراتش، ماجرای جالبی درباره تقاضای افزایش شهریه فرزند امام خمینی و واکنش ایشان نقل کرده است.

"امام خمینی اجازه نمی‌دادند که هنگام رفت و آمد به حرم مطهر، افرادی به همراه ایشان حضور داشته باشند. معمولا یکی دو نفر که از خواص خودشان بودند، ایشان را همراهی می‌کردند. شنیدم یک بار امام وقتی می‌خواست به حرم برود عده‌ای قصد داشتند ایشان را همراهی کنند، امام می‌ایستند و نگاه می‌کنند و می‌بینند که چندنفری دارند همراهی می‌کنند.

سوال می‌کنند شما با ما کاری دارید؟ آن‌ها هم جواب می‌دهند که می‌خواهیم در خدمت شما باشیم. امام می‌فرمایند که شما مستقلا و جداگانه بروید، من همراه نمی‌خواهم، اما بعضی از آقایان دوست داشتند همیشه اطرافشان شلوغ باشد.

مرحوم آیت‌الله عبدالله محمدی شاگرد قدیمی امام و نماینده اسبق، ولی فقیه در ایلام

حضرت امام همیشه ساعت ۳ بعد از نیمه شب به حرم مشرف می‌شدند و ۳:۳۰ هم برمی‌گشتند. من شنیدم حتی آن روزی که حاج آقا مصطفی فوت کردند، حضرت امام در همان ساعت معین به حرم رفتند و برگشتند. طبق همان نظم و انضباطی که داشتند عمل می‌کردند.

به امام گفته بودند که آقا مصطفی شخص فاضلی است و شاگردان و رفقایی دارد و رفت‌وآمد‌هایی به منزلشان می‌شود، شما هم مقداری به شهریه ایشان اضافه کنید. امام فرمودند: آقا مصطفی هم مانند طلبه‌های دیگر است، شهریه همان شهریه است، اینکه رفت و آمد دارد به من مربوط نیست.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

واکنش امام خمینی به تقاضای افزایش شهریه برای فرزندش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام خمینی ره خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب

سه هزار نفر از معلمان سراسر کشور امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار خواهند کرد.

دریافت 10 MB

دیگر خبرها

  • اهمیت معلم از نگاه امام خمینی: شغل شما آدم سازی است
  • امام خمینی: باید پینه دست کارگران را بوسید
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • اسناد ساواک درباره‌ی همسر حاج آقا مصطفی خمینی چه می‌گویند؟
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی