Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@11:45:58 GMT

توتال هنوز رسما از پارس جنوبی خارج نشده است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۲۵۲۲

توتال هنوز رسما از پارس جنوبی خارج نشده است

پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت دیروز (شنبه) با انتشار مصاحبه ای از مدیر سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: « شرکت ملی نفت چین (سی.ان.پی.سی) با سهم 80.1 درصدی در فاز 11 پارس جنوبی جایگزین توتال فرانسه شد و به کار ادامه می دهد.»وزارت نفت این خبر را اصلاح و اعلام کرد که خروج توتال از فاز 11 پارس جنوبی هنوز قطعی نشده و تغییری در ترکیب سهامداران این طرح رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران آنلاین /   مدیر سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران گفت: ایفای نقش اعضای کنسرسیوم در طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی مطابق مفاد قرارداد است و هنوز به طور رسمی توتال از آن خارج نشده که تغییری در آن ایجاد شود.

محمد مصطفوی مدیر سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت در مصاحبه ای تکمیلی، اظهارات قبلی خود را درباره طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی اصلاح کرد و با یادآوری سهم 50,1 درصدی توتال،30 درصدی شرکت ملی نفت چین (CNPC) و 19.9 درصدی پتروپارس ایران، گفت: در صورت تغییر مفاد قرارداد، اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود.
دوازدهم تیرماه پارسال نخستین قرارداد جدید نفتی در پساتحریم بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم بین المللی به رهبری شرکت نفتی توتال فرانسه برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی امضا شد.
براساس این قرارداد، یک کنسرسیوم بین المللی به رهبری توتال فرانسه ایجاد شده بود که شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین (سی.ان.پی.سی) و پتروپارس ایران اعضای دیگر آن را تشکیل می دادند؛ همچنین در صورت کنار رفتن توتال، شرکت ملی نفت چین سهم این شرکت فرانسوی را در اختیار گرفته و به عنوان رهبر کنسرسیوم، فعالیت می کند.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۲۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل گمرکات استان، در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در این مدت ۱۴۲ هزار تُن کالا از گمرکات خراسان جنوبی به ارزش ۴۳ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

کوهگرد افزود: صادرات قطعی کالا‌های تولیدی صادراتی استان به ارزش ۱۱ میلیون دلار به وزن ۷۱ هزار تن بوده که در مقایسه با پارسال ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

مدیر کل گمرکات استان افزود: سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی و نمک خوراکی از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

کوهگرد به مجموع کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان در این مدت مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۱ هزار تُن کالا به ارزش ۳۲ میلیون دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

کوهگرد گفت: این صادرات به لحاظ ارزشی ۸۸ درصد افزایش داشته است.

وی شیشه، اوره پریل، کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای، شمش آهن و سایر کالا‌ها را از اجمله این کالا برشمرد.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی