Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@20:38:03 GMT

آخوندي: مناطق حاشيه نشين شهرها اصالت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۳۶۹۳

آخوندي: مناطق حاشيه نشين شهرها اصالت ندارد

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزير راه و شهرسازي گفت: مناطق حاشيه‌ نشين شهرها فاقد هرگونه اصالت است، اما بافت هاي فرسوده شهري با اصالت خود فاقد روزآمدي هستند.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا از پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي، عباس آخوندي در چهل و هفتمين جلسه ستاد ملي بازآفريني شهري افزود: بافت هاي فرسوده شهري داراي ثروت‌هاي اقتصادي، اجتماعي، هويت و اصالت هستند و بايد در حوزه شهري مورد توجه قرار گيرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته آخوندي، هنگام احياي بافت هاي فرسوده شهري، ساکنان مي‌توانند در آن مناطق جذابيت گردشگري بيشتري ايجاد کنند و اين پيامد ايجاد ثروت باشد.
وي افزود: بحث بازآفريني شهري و بافت‌هاي ناکارآمد در حوزه اجتماعي مهم‌ترين مسئله کشور محسوب مي‌شود و امروز يک سوم جمعيت شهري ايران در اين مناطق ساکن هستند.
آخوندي خاطرنشان کرد : مساله بازآفريني، حوزه اجتماعي و مشکلات مربوط به آن اختصاص به ستاد ملي بازآفريني شهري ندارد، بلکه مساله اصلي تمام کشور محسوب مي شود.
اين مقام مسئول با بيان اينکه بيش از 90 درصد مسائل در حوزه مسکن و شهرسازي تا 10 سال آينده مربوط به موضوع هاي اجتماعي است، گفت: تاکنون در کشور بر سر رفع مسائل اجتماعي موجود به وحدت نظر نرسيده‌ايم و نسبت به آن رويکردهاي متعددي وجود دارد.
آخوندي گفت: بررسي نتايج 47 جلسه برگزار شده در ستاد ملي بازافريني نشان مي دهد که اکنون اين هم نظري در سطوح مياني کشور تا حدي ديده شده و جلسات ستاد به طور منظم در شهرستان‌ها و استان‌ها در حال برگزاري است، اما در سياست‌گذاري‌ها در سطح ملي هنوز هدف مورد انتظار محقق نشده است.
به گزارش ايرنا ، بيش از يک سوم مردم ايران در بافت هاي ناکارآمد شهري زندگي مي کنند و در برنامه احياي بافت هاي فرسوده شهري قرار است 2700 محله در مدت 10 سال آينده نوسازي شود.
اقتصام**1108 ** 1559
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) وضع ناگوار حاشیه‌نشین‌های مرادآباد

(تصاویر) وضع ناگوار حاشیه‌نشین‌های مرادآباد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • (تصاویر) وضع ناگوار حاشیه‌نشین‌های مرادآباد
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است