Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:23:11 GMT

طالبان برای راه اندازی دفتر در ازبکستان مذاکره کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۳۷۸۱

طالبان برای راه اندازی دفتر در ازبکستان مذاکره کرد

تهران - ایرنا - یک هیات از طالبان افغانستان برای راه اندازی یک دفتر سیاسی در شهر تاشکند با دولت ازبکستان رایزنی کرد.

روزنامه انگلیسی دیلی میل روز یکشنبه از تاشکند به نقل از بیانیه وزارت خارجه ازبکستان اعلام کرد که یک هیات بلندپایه از گروه طالبان به سرپرستی شیر عباس استانکزی مسئول دفتر سیاسی از 10-7 اوت (19-16 مرداد) با انجام مذاکراتی با مقامات بلندپایه این کشور برای راه اندازی یک دفتر سیاسی در این شهر مذاکره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش، این هیات طی چهار روز مذاکره در وزارت خارجه ازبکستان تلاش کرد ضمن ترسیم چشم انداز روند صلح افغانستان، نظر میزبان خود را برای نیل به هدف جلب گند.
استانکزی که در عین حال به عنوان دستیار وزارت خارجه طالبان و نیز معاون وزارت بهداشت این گروه اگر چه به زبان انگلیسی مسلط است اما از گفت وگو با خبرنگاران در تاشکند پرهیز کرده و نه او و نه وزارت خارجه ازبکستان و حتی دولت افغانستان تاکنون هیچ خبری از جزئیات بیشتر این مذاکرات افشا نکردند.
سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر روز شنبه با ارسال اطلاعیه ای به خبرگزاری آسوشیتدپرش آمریکا گفت که این مذاکرات موضوعات مختلفی از جمله عقب نشینی نیروهای بین المللی از افغانستان مطابق با طرح های توسعه مطرح شده از سوی دولت ازبکستان از جمله احداث راه آهن و شبکه برق سراسری میان افغانستان و ازبکستان را در برگرفت.
به گفته شاهین، نگرانی های دولت ازبکستان در باره این طرح های توسعه ای از جمله موضوعات مطرح شده در این دیدارها بود تا روند صلح در افغانستان به بهترین نحو تحقق یابد.
مذاکره مقامات طالبان در تاشکند به ویژه با عبدالعزیز کاماوف، وزیر خارجه این ازبکستان و اسماتیلا ایرگاشِف، نماینده او در افغانستان در حالی صورت می گرفت که این گروه طی چند روز گذشته بارها به شهر غزنی افغانستان حمله کرده و ده ها کشته و زخمی در این شهر به جای گذاشته است.
شوکت میرزایف، رئیس جمهوری ازبکستان که از دسامبر 2016 در این کشور به قدرت رسید تلاش می کند در تحولات کشور همسایه افغانستان نقش پررنگ تری داشته باشد و به همین منظور در ماه مارس (فروردین) نشست 'صلح و توسعه افغانستان' را در تاشکند میزبانی کرده بود.
آساق 1378**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي طالبان ازبكستان مذاكره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد طالبان در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد.

وی افزود: ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم؛ این مهمترین رسالت همه ماست.

 معاون وزارت اقتصاد طالبان پیش از این در یک گردهمایی در «غزنی» گفته بود مردم افغانستان از جنگ حمایت نمی‌کنند و حامی نظام اسلامی هستند.

نظری با اظهار اینکه طی 20 سال گذشته حضور نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان مردم مالک سرزمین خود نبودند، تاکید کرده بود: در حال حاضر این کشور آزاد و مستقل است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات