Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:47:30 GMT

120 کانون بیماری در استان مرکزی شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۵۳۶۳

120 کانون بیماری در استان مرکزی شناسایی شد

اراک - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 120 کانون بیماری دام و طیور امسال در این استان شناسایی شد.

« محسن شانقی »روز یکشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایرنا، افزود: 104 کانون بیماری دامی از جمله طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله، تب مالت و تب برفکی و 16 کانون مربوط به بیماری های طیور از جمله آنفلوآنزای معمولی، برونشیت و نیوکاسل است که در جریان بازرسی از دامداری ها و مرغداری های استان شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 2 میلیون و 137 هزار راس دام سبک و سنگین استان در سال جاری علیه بیماری های مختلف واکسینه شدند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: چهار هزار و 500 قلاده سگ علیه بیماری هاری، 387 هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب مالت، 195 هزار راس دام علیه بیماری سیاه زخم، 564 هزار راس علیه بیماری تب برفکی، 197 هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده اند.
شانقی افزود: تست سل در این مدت بر روی 11 هزار و 670 راس دام سنگین و تست مشمشه بر روی 378 راس اسب انجام شده است.
وی یاد آور شد: 30 میلیون جوجه ریزی پارسال در واحدهای مرغداری استان مرکزی انجام شد که تنها 10 تا 15 درصد واحدها اقدام به بیمه تولیدات خود کردند و با توجه به تهدیدات بیماری های نوپدید و بازپدید در این خصوص تقویت پوشش بیمه ای به منظور جبران بخشی از خسارات احتمالی امری اجتناب ناپذیر است.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دامپزشكي واكسيناسيون استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله

شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به پای کار بودن ۵۰ اکیپ بخش دولتی و خصوصی برای انجام واکسیناسیون دام‌های سبک استان علیه بیماری آبله، گفت : انتظار داریم دامداران استان با اکیپ‌های واکسیناسیون همکاری کنند.

وی با بیان اینکه کار واکسیناسیون دام‌های سبک استان علیه بیماری آبله به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز در این مرحله انجام شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: سال گذشته تمامی جمعیت گوسفند و بز استان کرمانشاه علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه آبله یک بیماری ویروسی است که بیشتر در فصل بهار و پاییز دام‌های سبک را درگیر می‌کند، گفت: بیماری آبله در صورت شیوع می‌تواند خسارات اقتصادی زیادی را متوجه بخش دامداری کند و از این حیث مقابله با شیوع بیماری اهمیت دارد.

یارویسی با بیان اینکه بیماری آبله خطری برای انسان ندارد و جزو بیماری‌های قابل انتقال به انسان نیست، تصریح کرد: این بیماری با علائمی مثل تب و ایجاد حالت افسردگی در دام همراه بوده و در نقاط کم مو و سرو صورت دام نشانه ضایعات پوستی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری در جمعیت بالغ گوسفند و بز بین پنج تا ۵۰ درصد است و بین دام‌های نابالغ تا ۹۰ درصد هم می‌رسد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله