Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@02:55:01 GMT

موافقت ارشاد برای برگزاری کنسرت‌های خیابانی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۳۳۴۳

صراط:

سیدمجتبی حسینی (معاون امور هنری) و محمدابراهیم انصاری‌لاری (رییس سازمان منطقه آزاد کیش) صبح یکشنبه، 21 مرداد در کیش تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا هدف از این تفاهم، ایجاد زمینه همکاری متقابل میان معاونت و سازمان منطقه آزاد کیش، ایجاد بازار کسب و کار هنر، ایجاد مدارس هنری با توجه به جایگاه و امکانات منطقه آزاد و رونق گردشگری هنری با در نظر گرفتن کلیه منابع و امکانات اعم از فنی، نیروی انسانی، اطلاعات، تجربه و تخصص طرفین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمینه ایجاد بازار کسب و کار هنری؛ انجام پژوهش‌های بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی در موضوع کارآفرینی هنر، برنامه‌ریزی و انجام پروژه‌های مشترک با مؤسسات علمی و تخصصی داخلی و خارجی درباره کارآفرینی هنر، تنظیم برنامه‌ریزی برای تشکیل و راه‌اندازی بازار محصولات هنری در منطقه آزاد کیش با رویکرد موضوع هنر مدرن و معاصر و برگزاری حراج هنری در منطقه آزاد کیش در موضوع هنر مدرن و معاصر در تفاهم‌نامه قرار گرفته است.

در محور ایجاد مدرسه عالی هنر؛ ایجاد مدرسه عالی هنر و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با تأکید بر هنرهای مدرن و معاصر، اختصاص زمین مناسب و طراحی و یا نوسازی فضایی برای مدرسه عالی هنر، برگزاری همایش‌های بین‌المللی و کارگاه‌های تخصصی با مشارکت مؤسسات و متخصصان خارجی، شناسایی و ایجاد ارتباط با متخصصان و مؤسسات متناظر خارجی برای همکاری با مدرسه عالی هنر و برگزاری بازدید‌ها و مسافرت‌های علمی و پژوهشی در برنامه‌های دوره‌ای مدرسه عالی هنر در تفاهم‌نامه بیان شده است.

در بخش گردشگری هنری؛ برگزاری کارگاه‌های تخصصی با مشارکت متخصصان داخلی و خارجی برای موضوع گردشگری هنری به ویژه با رویکرد هنر‌های مدرن، معاصر و چندرسانه‌ای، بازخوانی و بازتعریف روایت‌های کیش و تبدیل آن‌ها به فرصت‌های گردشگری هنری مانند تصویر کیش در سفرنامه‌ها و تبدیل آن‌ها به فرصت‌های گردشگری عکس و گردشگری نقاشی و برگزاری آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت در موضوع گردشگری هنری تفاهم شده است.

در محور ایجاد کارخانه‌‌های صنایع هنری؛ پیگیری تفاهم همکاری با شرکت‌ها و کمپانی‌های معتبر تولید لوازم طراحی و نقاشی برای اعطاء امتیاز بهره‌برداری برند در منطقه آزاد کیش، انتخاب یک محل با مشارکت در زمینه امکان‌سنجی برای احداث موزه هنرهای معاصر، کمک به شناخت استانداردهای کالبدی و محتوایی تأسیس موزه هنر‌های معاصر وامکان‌سنجی و تحقق استانداردهای احداث موزه‌ هنرهای معاصر کیش با ظرفیت بهره‌مندی از نمایشگاه‌های موقتی موزه‌ هنرهای معاصر تهران تفاهم شده است.

سیدمجتبی حسینی، (معاون امور هنری) در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان اقتصاد آزاد کیش گفت: در کنار زمینه سازی و توجه به ساخت شهر، ساخت مدنیت و فرهنگ شهروندی اهمیت بسیاری دارد و مسوولانی که بین مدینه سازی و مدنیت پروری نسبت را رعایت کنند؛ در تاریخ و کشور، معدودند. خوشبختانه بنیان فرهنگی و باور مدیریت منطقه آزاد کیش بر توجه به فرهنگ و هنر شهر در کنار مدینه سازی و ساخت شهر، است.

حسینی در ادامه گفت: معاونت امور هنری یکی از برنامه های خود را بر استفاده از ظرفیت های عمومی در توسعه فرهنگ و هنر قرار داد و یکی از ظرفیت های عمومی مهم، مناطق آزاد کشور هستند که تاکنون هنر در این مناطق بیشتر به عنوان سرگرمی محسوب شده است. بنابراین ظرفیت های موجود مناطق آزاد و فرصت هایی که هریک از مناطق آزاد با رویکرد خاص می توانند داشته باشند، بررسی شد تا در کنار فعالیت های هنری، برای سرگرمی شهروندان، رویکرد حرفه ای نیز مورد توجه قرارگیرد. منطقه آزاد کیش، ظرفیت بسیاری در حوزه هنر معاصر دارد؛ در حوزه هنر حرفه ای نیز  می تواند دریچه جدیدی در این منطقه گشوده شود و مبانی هنری جدی تری مورد توجه قرار گیرد. بنابراین منطقه آزاد کیش، می تواند تجربه ارزشمندی داشته باشد که به توسعه هنر برسد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: تفاهم نامه میان معاونت امور هنری و سازمان منطقه آزاد کیش، محورهای ایجاد نهاد دایمی هنر معاصر، ساختمان مناسبی برای موزه هنرهای معاصر، ایجاد مدرسه عالی هنر، تلاش برای رسیدن به بازار هنر و حمایت از صنایع هنری و تقویت گردشگری هنری را دنبال می کند. بنابراین می توان ساختار تفاهم نامه را دنبال کرد و از ظرفیت  همگرایانه استفاده کرد. در تفاهم نامه کلی، مورادی مطرح شده است و برگزاری جشنواره های موسیقی و گنجینه آثار هنری نیز در مذاکرات جزیی، بررسی و برنامه ریزی می شود.

ایجاد بازار کسب و کار هنر، ایجاد مدرسه عالی هنر، گردشگری هنری، ایجاد کارخانه‌ های صنایع هنری و امکان‌سنجی برای احداث موزه هنرهای معاصر در کیش محورهای این تفاهم نامه است.

محمد ابراهیم انصاری لاری (رییس سازمان منطقه آزاد کیش) نیز در این مراسم با تشکر از تعامل سازنده معاونت امور هنری گفت: چنانکه معاون هنری اشاره کرد؛ در کیش می توان مدینه و اتفاقات کالبدی شهر را دید و اگر در کنار آن، به مدنیت هم توجه شود، فرهنگ نیز توسعه می یابد و ما در منطقه آزاد کیش، مواردی را ناظر به مدنیت و فرهنگ و هنر مورد توجه داریم.

انصاری لاری افزود: مناطق آزاد، برای تعامل ملی و بین المللی با وجه اقتصادی و به نفع اقتصاد ملی، طراحی شده اند و در زمینه فرهنگی نیز می توان دریچه ای بین فرهنگ ملی و فرهنگ بین المللی به نفع فرهنگ کشورمان گشود. پرداختن به مسایل فرهنگی، هنری و تقویت مدنیت در کیش بسیار مهم است. امیدواریم نگاه متعارف، منطقی و توأمان به شهر و فرهنگ و هنر(مدینه و مدنیت) دنبال شود و قدم های موثری در فرهنگ و هنر برداریم تا بتوانیم کیش را به مقصد اقامت نخبگان، تبدیل کنیم.

رییس سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد کیش با معاونت امو رهنری تفاهم نامه مناسبی در پنج محور اساسی است که قدم های اجرایی آن برداشته می شود. در کنار آن، برای اجرای برنامه هایی از جمله جشنواره پیامبر مهربانی در هفته وحدت در کیش، توافق شده است. همچنین در آبان ماه و در روز کیش، کنسرت های موسیقی خیابانی برگزار خواهد شد و جشنواره موسیقی پاپ نیز برنامه ریزی خواهدشد.

انصاری لاری در پایان اظهار امیدواری کرد همراهی معاون امور هنری و همکاران، نویدبخش اتفاقات موثر در حوزه هنر در کیش باشد.

هادی مظفری (مدیر کل هنرهای تجسمی) نیز گفت: فرصت مناسبی است که کیش می خواهد میزبان هنر معاصر باشد. کیش می تواند امکانی برای تبادل در عرصه فرهنگ باشد و هنرهای تجسمی از مسیر کیش، بیشتر و بهتر معرفی شود.

علی ثابت نیا (مدیر عامل انجمن موسیقی ایران) نیز در این مراسم گفت: موسیقی امکان و ظرفیت های مهمی دارد که در منطقه آزاد کیش، می تواند مورد توجه باشد و به جذب گردشگر، کمک کند. در حوزه موسیقی، با مدیران منطقه آزاد کیش مذاکراتی انجام شد که برنامه هایی به مناسبت هفته وحدت و دو رویداد ویژه دیگر از مورادی است که درباره آنها گفت و گو شد.
 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کنسرت های خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه جاری، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه جمعی از مسوولان این دانشگاه از مجموعه صنعتی هلدینگ زر (گروه صنعتی و پژوهشی زرنام) در استان البرز بازدید کردند و ضمن امضاء تفاهم نامه همکاری، در جریان فرآیند تولید و محصولات مختلف این شرکت قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است

دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تحقق دانشگاه نسل سوم و چهارم یا همان دانشگاه کارآفرین و نیز به منظور تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه طرح ها و برنامه های مختلفی را در دست اجرا دارد که یکی از این طرح‌ها، امضای تفاهم نامه های همکاری مشترک میان دانشگاه و بخش‌های مختلف صنعتی است.

گروه زر در حال حاضر بزرگترین صادرکننده ایرانی انواع ماکارونی است که در سکوی نخست صنعت ماکارونی ایران قرار گرفته و توانسته است با ایجاد فضای رقابتی در صنعت، به عنوان اولین تولیدکننده انواع ماکارونی و پاستا با آرد سِمولینا در ایران، نقش مهمی را در ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی به عهده بگیرد.

مدیران و کارکنان جوان این گروه در راستای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای خود و دستیابی ایران به جایگاهی شایسته‌تر در صنعت و تجارت غذا، پروژه احداث و راه‌ اندازی بزرگترین مجتمع کارخانجات فرآوری عمیق غلات کشور با ظرفیت ۴ میلیون تن در سال و قابلیت دسترسی به شبکه حمل و نقل ریلی را آغاز کرده‌اند که شامل مجموعه‌های تولیدی انواع نشاسته، آرد، گلوتن، نان صنعتی، قند مایع، ماکارونی، کیک، کلوچه، بیسکوئیت، شیرینی، شکلات، غذای کودک، غلات پرک‌ شده، کورن فلکس و خوراک دام همراه با سیلوهای بزرگ ذخیره‌ سازی است.

در بیانیه این هلدینگ بزرگ صنایع غذایی کشور آمده است:«شرکت زر ماکارون در زمینه‌ تولید و عرضه‌ انواع محصولات فرآوری شده غلات فعالیت می‌کند. ما معتقدیم امنیت غذایی حق تمامی انسان‌هاست. لذا همواره تلاش می‌کنیم تا با استفاده از نیروی انسانی متخصص و متعهد، تکنولوژی روز دنیا، استفاده از بهترین مواد اولیه، بسته بندی استاندارد محصولات و با تکیه بر پویایی سازمانی در کمترین زمان، غذایی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در دسترس تمامی مصرف‌کنندگان از هر طبقه اجتماعی قرار دهیم. همچنین با توسعه دانش، رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی و بهداشتی، حفظ و توسعه نیروی انسانی شایسته، افزایش تولید و تنوع محصولات در کنار توجه به رشد پایدار در بازارهای داخلی و خارجی علاوه بر تکریم مشتریان و کارکنان، موجبات رضایت سهامداران و سایر ذینفعان سازمان را فراهم آوریم».

از سوی دیگر با توجه به اینکه توجه به امنیت غذایی پایدار همواره به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان شده و این دانشگاه گام های بزرگی در سراسر کشور و با بهره مندی از ظفیت این شبکه بزرگ دانشگاهی در راستای سلامت و امنیت غذایی برداشته است، امضای تفاهم نامه علمی پژوهشی و فناوری با گروه صنعتی پژوهشی زرنام نیز گامی دیگر در جهت ارتقای ضریب امنیت غذایی کشور از سوی این دانشگاه است چرا که رشد علمی، استفاده از روش های نو و به روزرسانی تولید محصولات در تحقق این مهم و رهایی کشور از وابستگی حائز اهمیت است.

حسین کلانتری خلیل آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به امضای دو تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و گروه صنعتی پژوهشی زر اظهار کرد: در واقع یک تفاهم نامه بین دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و هلدینگ صنعتی زرنام و یک تفاهم نامه نیز بین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و شرکت زرنام به امضا رسید.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ای که به امضای دکتر طهرانچی رسید با توجه به توانایی های علمی که دانشگاه آزاد اسلامی دارد، مشارکت در برگزاری همایش ها و نشست های علمی، رویدادهایی که در حوزه های نوآوری و مهارتی صدرا، فن بازار و ایده پردازی است، ظرفیت های مشترک در راستای انتقال تجربیاتی که در حوزه صنعت و دانشگاه میتوان ارائه کرد، مشارکت در طرح پویش، همکاری متقابل در راستای پیشرفت های صنعتی شرکت زرنام (گروه پژوهشی صنعتی زر) و همکاری در کاربردی کردن پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری صورت خواهد گرفت.

کلینیک صنعت در دانشگاه آزاد کرج راه‌اندازی می‌شود

کلانتری به راه اندازی «کلینیک صنعت» به عنوان یکی از محورهای همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و گروه پژوهشی صنعتی زر اشاره و خاطرنشان کرد: این کلینیک در حوزه های مختلف از جمله مطالعات، بازاریابی، رفع موانع و مشکلات صنعت، تولید محصولات غذایی با هدف امنیت غذایی، تولید محصولات فراسودمند، چاپ و انتشار کتاب و مجلات و... میتواند فعالیت کند.

وی افزود: به احتمال زیاد دفتر کلینیک صنعت در داخل دانشگاه آزاد کرج راه اندازی خواهد شد چرا که اساتید در دانشگاه حضور دارند.

گروه صنعتی زرنام؛ عرصه ای برای دانشکدگان «کشاورزی، آب، غذا و فراسودمندها»

کلانتری تصریح کرد: طی تفاهم نامه ای که توسط دکتر طهرانچی به امضا رسید در موضوع «دانشکدگان» بیشتر ورود خواهد شد و دانشکدگان «کشاورزی، آب، غذا و فراسودمندها»، مرکز پژوهشی امنیت غذایی دانشگاه آزاد، کارگروه تخصصی فرآورده های غذایی فراسودمند و سلامت محور دانشگاه آزاد تهران و اصفهان وارد عمل می‌شوند.

انجام بالغ بر ۲ میلیاردتومان طرح‌های پژوهشی در سال جاری

وی ادامه داد: یک تفاهم نامه نیز بین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و شرکت زرنام در راستای "اجرایی کردن" تفاهم نامه قبلی به امضا رسید که انجام بالغ بر دومیلیاردتومان طرح‌های پژوهشی در سال جاری، راه اندازی زیرساخت های آزمایشگاهی و تحقیقاتی، ورود ۵۰۰ دانشجو به صنعت در راستای طرح پویش، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت تخصصی برای کارکنان شرکت زر، اجرای برنامه های حوزه کارآفرینی، فناورانه، شغل محور و محصول محور، اجرای برنامه های ترویجی آموزشی، همکاری در همایش، نمایشگاه ها و نشست های تخصصی، تجاری سازی نتایج پژوهش های انجام شده، توانمندسازی کارکنان شرکت و خانواده های آنان، شناسایی و مستندسازی دانش و تجارب مدیران و خبرگان شرکت مواردی است که در این تفاهم نامه قید شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با اشاره به اینکه این تفاهمنامه برای مدت دو سال به امضا رسیده است که در صورت تمایل طرفین قابل تمدید نیز هست، اضافه کرد: در خصوص نحوه اجرایی کردن تفاهم نامه نیز دو نفر یکی از دانشگاه آزاد اسلامی و یک نفر هم از شرکت زرنام عهده دار این مسوولیت شده اند.

وی خاطرنشان کرد: به موجب این تفاهم نامه مقرر شده تا این بخش صنعتی نیازها را به ما اعلام کنند و دانشگاه فرآیند اجرایی کردن را به عهده بگیرد که بخش هزینه ها را صنعت به عهده خواهد گرفت.

کلانتری تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه را از اصلی ترین مزایای این قبیل تفاهم نامه ها دانست و گفت: با انجام این طرح ها مباحثی چون نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه بیشتر میشود و دانشجویان ما این امکان را پیدا میکنند که با فضای صنایع از نزدیک آشنا و از آن استفاده کنند ضمن اینکه طرح هایی همچون پویش و صدرا نیز قوی تر و غنی تر اجرا میشوند بر همین مبنا تعداد دانشجویان ما نیز افزایش پیدا میکند.

سالانه ۵۰۰ دانشجوی طرح پویشی وارد شرکت زرنام می‌شوند

وی با بیان اینکه به موجب این تفاهم نامه سالانه ۵۰۰ دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی در راستای طرح پویش وارد شرکت زر می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به اینکه این تفاهم نامه به مدت دو سال منعقد شده است در مجموع این امکان وجو دارد تا ۱۰۰۰ دانشجو وارد این طرح شوند.

انتهای پیام/

نرگس موذنیان کد خبر: 1229559 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی طرح پویش

دیگر خبرها

  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی