Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای امنیت ملی عراق که به ریاست حیدر العبادی تشکیل جلسه داده بود، با تاکید بر عمیق بودن روابط ایران و عرق و اهمیت حفظ آن، هرگونه "برداشت اشتباه" و "سیاسی‌کاری" درباره موضع رسمی اعراق در قبال تحریم‌های ایران را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر مطبوعاتی حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، عصر امروز(یکشنبه) شورای امنیت ملی به ریاست نخست‌وزیر تشکیل جلسه داد که در آن جلسه درباره مسائل مختلفی از جمله روابط جمهوری عراق با جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر رسانه‌ای العبادی اعلام کرد: در این نشست ضمن تاکید بر عمق روابط ایران و عراق و منافع بزرگی که این دو را به هم مرتبط می‌سازد، تاکید شد که شورای امنیت ملی عراق هرگونه تفسیر اشتباه و سیاسی‌کاری مخرب درباره موضع رسمی عراق که همواره گرسنگی دادن به ملت‌ها را محکوم کرده و در سخنان اخیر حیدر العبادی نیز به آن اشاره شده، محکوم می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: جمهوری عراق بر اهمیت حفظ روابط برجسته و متمایز خود با جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند.

اخیراً حیدر العبادی در سخنانی اعلام کرده بود که این کشور به خاطر دفاع از منافع ملت عراق تحریم‌های آمریکا علیه ایران را اجرا می‌کند گرچه با این تحریم‌ها مخالف است.

این سخنان العبادی واکنش‌های بسیاری را در داخل کشورمان و همچنین در عراق به دنبال داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام حمایت عراق از تحریم ایران حیدر العبادی نخست وزیر عراق طرح تحریم آمریکا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن با انتشار یک پست در پلتفرم ایکس تاکید کرد: خطاب به آمریکایی ها می گویم با آتش بازی نکنید.

وی افزود: هر آنچه که در خصوص تسلیحات بازدارنده یمن تصور می کنید از لحاظ کمی و کیفی بسیار بسیار بسیار کمتر از آن چیزی است که وجود دارد.

پیشتر نیز مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن نسبت به هر گونه اقدام خصمانه از سوی آمریکا علیه یمن هشدار داده بود.

مرکز اطلاع‌رسانی اخبار جنگ جنبش انصار الله یمن نیز طی ساعت های قبل تصاویر حمله موفق پهپادی به کشتی متخلف سیکلادیس (CYCLADES) را که در دریای سرخ به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حال حرکت بود، منتشر کرد.

در تصاویر منتشر شده، شلیک پهپاد «شهاب» و کشتیِ هدف قرار گرفته از لحظه شناسایی و رهگیری تا اصابت پهپاد به آن به نمایش درآمده است.

شورای عالی سیاسی یمن در نشست روز گذشته خود تاکید کرد: اقدامات مشکوک جاری برای سد راه یمن و تضعیف نقش کارآمد و اثرگذار آنکه از وظیفه دینی و انسانیِ دفاع از ملت فلسطین سرچشمه می‌گیرد، ناکام خواهد ماند.

این شورا اعلام کرد: پیامدهای هرگونه تنش‌زایی، محدود به مرزهای یمن نخواهد بود و مانع از مواضع شرافتمندانه ملت یمن، پایداری آن‌ها و دلاوری‌های نیروهای مسلح آن در تمامی سطوح نخواهد شد.

کد خبر 6093888

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند