Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@19:41:44 GMT

فرهنگ‌سازی گسترده در راستای ترویج ازدواج آسان

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۵۶۳۳

فرهنگ‌سازی گسترده در راستای ترویج ازدواج آسان

غلامرضا فتح‌آبادی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی پیرامون برگزاری برنامه‌های بزرگداشت هفته ازدواج اظهار کرد: ازدواج به عنوان مهم‌ترین و اساسی‌ترین تصمیم سرنوشت‌ساز در زندگی جوانان است.
وی ادامه داد: مسائل و مشکلات موجود در حوزه ازدواج از جمله افزایش میانگین سن جوانان و کاهش تمایل به ازدواج در میان آن‌ها و به دنبال آن مشکلات اجتماعی و فرهنگی این ضرورت را ایجاب می‌کند که باید فرهنگ‌سازی گسترده و موج‌آفرینی فراگیری در راستای فرهنگ صحیح الگوی ازدواج آسان و آگاهانه در جامعه ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: بر اساس تصویب‌نامه بیست و نهمین جلسه شورای عالی جوانان روز اول ذی‌الحجه به عنوان روز ازدواج جوانان در نظر گرفته شده است که بر اساس تصمیمات کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان و ستاد ساماندهی امور جوانان برنامه‌های مختلفی با همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت حداکثری جوانان بویژه در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی، اسلامی برگزار می‌شود.
فتح‌آبادی افزود: برنامه‌های بزرگداشت هفته ازدواج با هدف بزرگداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به منظور الگو‌سازی برای جوانان و زوجین جوان، موج‌آفرینی جهت همکاری منسجم در امر ازدواج جوانان، فرهنگ‌سازی در زمینه الگوی ازدواج اسلامی، افزایش آگاهی جوانان و والدین در موضوع ازدواج و خانواده و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از ازدواج جوانان؛ از 22 لغایت 28 مرداد‌ماه اجرا می‌شود.
وی گفت: در طول این هفته برنامه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی از جمله برگزاری جشنواره و نمایشگاه ازدواج و خانواده، ایجاد کمپین رسانه‌ای ازدواج برای ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه و پایدار، ایجاد کمپین مشاوره رایگان در هفته ازدواج، ارائه مشاوره رایگان توسط مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده و همچنین سایر مراکز مشاوره فعال برگزار می‌شود.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: استفاده از ظرفیت سمن‌ها در اجرای برنامه‌های حوزه ازدواج و خانواده، برگزاری کارگاه آموزشی برای جوانان در آستانه ازدواج و زوج‌های جوان، برگزاری جشنواره ازدواج و خانواده جوان و تقدیراز زوجین جوان، فعالین، خادمین و خیرین ازدواج استان، برگزاری همایش با موضوع تحکیم خانواده، ارائه خدمات مشاوره‌ای در کانون زندگی پایدار و تقدیر از زوجین جوان مخاطب هر دستگاه از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته ازدواج پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی هفته ازدواج استانداری مرکزی استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرمانده سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شهرستان سردشت دراین مراسم هدف از برپایی جشن ازدواج را هموار کردن زمینه‌ی ازدواج آسان برشمردو گفت: فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان علاوه بر کمک خانواده‌ها، نیاز به کمک دستگاه‌های اجرایی دارد.   سرهنگ صمد محمد علیزاده افزود: سیاست گذاری جمعیتی یک موضوع با اهمیت است و اصلاح شیوه عملکرد جمعیتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و باید در دستور کار قرار گیرد.   وی هم چنین گفت: استکبار به دنبال بی هویت کردن زنان و دختران هستندبه زنان و دختران جامعه توصیه می‌کنم که در زندگی با الگو‌هایی مانند حضرت زهرا (س) آشنا شوند و مانند آنان زندگی کنند.    در پایان این جشن خطبه عقد یک زوج جاری شد.

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان