Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزار یبسیج به  نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی در بازدید از راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان و در جمع مهندسان و کارکنان این پروژه ملی گفت: این پروژه از ویژگی خاصی برخوردار است زیرا، اولین اقدام در ساخت راه‌آهن سریع‌السیر کشور است و باید با روحیه جهادی و دقت و کیفیت بالا صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار عبداللهی گفت: در این پروژه اولین کاری که باید مد نظر قرار بگیرد کیفیت انجام کار است. اعتقاد ما این است که اگر بین هر دو تیم ایرانی و خارجی همراه با مجموعه وزارت راه و مشاور، یک همبستگی، همدلی و همراهی وجود داشته باشد هم کیفیت و سرعت بالا می رود و هم هزینه‌ها کاهش می‌یابد.
وی افزود: امروز دشمن، اقتصاد و اشتغال را هدف قرار داده است و ما باید در این میدان مبارزه و مقابله کنیم. اگر در این مسیر انگیزه، روحیه انقلابی و توکل به خداوند متعال داشته باشیم حتماً موفق خواهیم بود.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در خصوص ایجاد اشتغال و آبادانی در کشور تصریح کرد: ما باید به عنوان یک وظیفه و یک تکلیف پیشگام و جلودار سازندگی باشیم تا بتوانیم کشور را در مسیر توسعه پیش ببریم و با این کار و تلاش، در مقابل آمریکا بایستیم.


در پایان سردار عبداللهی خطاب به طرف چینی گفت: در خصوص تهیه و طراحی نقشه‌ها و ارائه آنها باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا زمان از دست نرود و هر زمان که نیاز به کمک دیده می‌شود اعلام کنند تا ما کمک‌شان کنیم.
شایان ذکر است، راه‌آهن سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان به عنوان نخستین و بزرگترین راه‌آهن پرسرعت کشور به طول 410 کیلومتر با سرعت عملیاتی 300 کیلومتر در ساعت در قالب 22 ست قطار 8 واگنه طراحی شده و قادر به جابه‌جایی 16 میلیون مسافر در سال است و در طول مسیر از شهرهای قم، دلیجان و میمه عبور می‌کند.
این پروژه شامل دو قطعه تهران- قم (165 کیلومتر) و قم- اصفهان (245 کیلومتر) می‌باشد که توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و مشارکت یک شرکت چینی در حال اجراست

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ درخصوص مصوبات، تصمیم‌گیری‌ها و نتایج حضور رئیس و برخی اعضای هیات دولت در منطقه ۱۸ پایتخت، اظهار کرد: شروع حضور رئیس‌جمهور در منطقه با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد بود که ایشان درخصوص توسعه بیمارستان، دستورات لازم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه با حضور وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران از مجموعه ۳۰۰ هکتاری شن چاله‌های منطقه ۱۸ بازدید شد، افزود: از آنجایی که ما یک سری توافقات با مالکین شن چاله‌ها داشتیم و روند آن در کمیسیون ماده ۵ در حال طی شدن است، طرحی که مدنظر شهرداری برای شن چاله هاست را برای وزیر کشور تشریح کردیم تا مقدمات تسریع آن فراهم شود.

خسروی ادامه داد: شن چاله‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم مشکل ایمنی، یعنی مشکل ریزگرد‌ها را در زمان وزش باد دارند و از آنجایی که در مجاورت رودخانه کن واقع شده اند می‌توانند در زمان سیلاب خطر آفرین باشند. می‌توان با اجرای طرح مناسب این مشکلات را حل کرد و از فرصتی که برای شهر تهران ایجاد می‌کند، استفاده کرد.

شهردار منطقه ۱۸ اضافه کرد: توافقات خوبی در این دوسال در خصوص شن چاله‌ها انجام شده و مراحل کار کمیسیون ماده پنج آن در حال انجام است تا در این پروژه فرصت گردشگری برای شهر تهران ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بازار آهن شادآباد دیگر نقطه‌ای بود که وزیر کشور به صورت میدانی از آن بازدید کرد، بیان کرد: جزو دستور کار‌ها این بود که بتوانیم نسبت به ساماندهی مناسب بازار آهن با کمک استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران و مساعدت قوه قضائیه در کوتاه مدت اقدام کنیم و بعد از آن در فاز دوم فرآیند انتقال بازار را داشته باشیم.

خسروی عنوان کرد: همچنین بازدیدی از فاز دوم پروژه شهید بروجردی داشتیم که وزیر کشور در این بازدید نسبت به تسریع رفع معارضین تاسیساتی پروژه نکات لازم را تاکید کرد تا بتوانیم امسال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به بازدید وزیر کشور از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) گفت: این پروژه در دو منطقه ۱۷ و۱۸ واقع شده که قریب به ۹ کیلومتر است که حدود ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ قرار دارد. از وزیر کشور در خواست کردیم که صحبت‌هایی با مجموعه مرتبط در دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته باشد تا با همراهی و کمک آنها این پروژه را زودتر به نتیجه برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از مساحت منطقه ۱۸ در بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور، وزرا و شهردار تهران بحث بافت فرسوده دو منطقه ۱۷ و ۱۸ نیز مطرح و قرار شد بررسی‌هایی درخصوص ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده انجام و روند نوسازی آن تسریع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران
  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران